www.svetmobilne.cz
>
>
>

Tesla "získala" poslední místo v hodnocení kvality J.D. Power

Tesla "získala" poslední místo v hodnocení kvality J.D. Power
, , aktualita
Elektromobily Tesla jsou docela známy svými kvalitativními a jinými problémy, které se daří řešit jen pomalu. Letos se poprvé ukázala i v hodnocení J.D. Power a neoficiálně se dostala na nejhorší příčku mezi automobilkami.
K oblíbeným
reklama
Tesla doslova rozděluje svět na příznivce a odpůrce. Jedním z častých argumentů proti je nízká kvalita vozů, špatné dílenské zpracování (zejména první ročníky) a jiné problémy. Letos se Tesla poprvé dostala do J.D. Power 2020 Initial Quality Study, tedy hodnocení problémů za prvních 90 dní od nákupu vozu. Letos se do průzkumu dostalo 87.282 různých zákazníků. Dotazník obsahuje 223 otázek. Průměrný počet problémů, které uživatelé nahlásili s novými vozy, dosahoval 166 na 100 vozů. A právě Tesla vévodí žebříčku z jeho koncové strany. Bohužel v 15 státech Tesla nedovolila průzkum mezi svými zákazníky, a tak je její hodnocení neúplné a nemůže být oficiální. Nicméně ze vzorků, které se podařilo získat oficiální cestou, víme to, že Tesla by byla s docela nemalým náskokem na poslední příčce s 250 problémy na 100 vozů.
 
Tesla Model Y
 
Hodně zle jsou na tom ale i jiné značky, paradoxně právě ty prémiové, které by měly přinášet vyšší kvalitu, lepší vyladění celého vozu a nikoli naopak. Předposlední místo (oficiálně poslední, protože se Tesla nepočítá) získává Land Rover s 228 problémy, před ním je Audi s 225, Volvo s 210 a Mercedes-Benz s 202 problémy na 100 vozů. Jak vidíme, Němci moc nepřesvědčili a nejlépe je na tom z německé trojky BMW se 176 problémy.
 
Nepříliš dobré výsledky předvedli i japonské značky. Subaru je dost vzadu, jen o trochu lépe je na tom Mazda, Toyota a Honda. Ve středu pole je Infiniti a nad průměrem je pouze Nissan, Lexus a mezi nejlepší patří Mitsubishi se 148 problémy. Nejlepšími značkami je Chevrolet se 141 problémy na třetím místě a o první příčku se dělí Dodge a Kia se 136 problémy na 100 vozů. Pokud jde o nejčastější problém, na který si zákazníci stěžují, tak jsou to jednoznačně potíže s infotainmentem, které tvoří téměř čtvrtinu případů. Nelíbí se rozpoznávání hlasu, problémy s konektivitou Android Auto a Apple CarPlay, problematické jsou dotykové obrazovky, úroveň navigace i spojení přes Bluetooth. Podrobnější výsledky najdete na stránkách J.D. Power.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
McDonald's už u svých restaurací postavil 20 nabíječek pro elektromobily McDonald's už u svých restaurací postavil 20 nabíječek pro elektromobily
Řetězec fastfoodových restaurací McDonald's myslí na elektromobilitu a v ČR ve spolupráci s ČEZem postavil už 20 nabíjecích stojanů. Díky tomu si zákazníci mohou během jídla dobít akumulátor svého vozu a prodloužit dojezd.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Garmin uvádí solární chytré hodinky, některé mají nekonečnou výdrž Garmin uvádí solární chytré hodinky, některé mají nekonečnou výdrž
V nabídce Garminu se objevily troje nové chytré hodinky se solárním nabíjením, které může prodloužit jejich výdrž. Jde o fenix 6/6S Pro Solar, tactix Delta Solar a Instinct Solar. V případě těch posledních lze dosáhnout na nekonečnou výdrž.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Qualcomm Snapdragon 865 Plus: nový procesor běží na 3,1 GHz Qualcomm Snapdragon 865 Plus: nový procesor běží na 3,1 GHz
V posledních týdnech se začalo mluvit o tom, že se má přeci jen objevit výše taktovaná verze procesoru Qualcomm Snapdragon 865 Plus. Tak se i skutečně stalo a tento procesor běží na nebývale vysokém taktu 3,1 GHz.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Audi ukázala elektrické SUV Q4 Sportback Audi ukázala elektrické SUV Q4 Sportback
Automobilka Audi chce dále rozšiřovat nabídku svých elektromobilů a představila koncept nového elektrického SUV. Jde o Q4 Sportback e-tron, které bude sportovnější variantou modelu Q4 e-tron.
8.7.2020, aktualita, Milan Šurkala
BMW začíná s příplatkovými funkcemi za předplatné BMW začíná s příplatkovými funkcemi za předplatné
Auta se čím dál tím více stávají službou a vidět je to především u výrobců prémiových vozů. Automobilka BMW tak je jednou z těch, která začíná s nabízením funkcí za příplatek ve formě pravidelného předplatného.
7.7.2020, aktualita, Milan Šurkala