Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Tesla zavádí prémiovou konektivitu za $9,99 měsíčně

11.12.2019, Milan Šurkala, aktualita
Ať se nám to líbí nebo ne, automobily pomalu přechází na model "auto jako služba". Vedle operativního leasingu to začíná být i pravidelné placení za některé funkce vozu. Tesla takto zavádí prémiovou konektivitu.
Modely předplatného se mnoha společnostem více než osvědčily, a tak není divu, že se jejich počet nadále zvyšuje a přechází i tam, kde to bylo kdysi takřka nepředstavitelné. Velký přechod na tento model zaznamenává individuální doprava. Auta se ne vždy kupují, ale čím dál tím větší množství lidí si je pronajímá formou operativního leasingu a nestarají se tak ani o další provozní detaily. Přichází však i doba dokupování si výbavy a služeb do auta. BMW takto sice nedávno odpískalo placení za Apple CarPlay, nicméně Tesla naopak zavádí prémiové připojení na internet Premium Connection za $9,99 měsíčně.
 
Tesla logo
 
Vozy vyrobené po 1. červenci 2018 mají v základu Standard Connectivity, která obsahuje navigaci se základními mapami, přehrávání multimédií přes Bluetooth a over-the-air aktualizace. Toto vše je zdarma. Vozy vyrobené před tímto datem mají ale rozsáhledjší balíček Premium Connectivity, která je rovněž zdarma. Auta vyrobená po tomto datu ale budou muset za takový luxus už platit $9,99 měsíčně. V takovém případě obdrží satelitní mapy, zobrazení aktuální dopravní situace a podporu streamovacích služeb jako YouTube nebo Netflix.
 
Tesla prozatím nabízí omezenou zkušební dobu zdarma, v případě vozů s prémiovou verzí interiéru až na dobu jednoho roku, v ostatních méně vybavených verzích je to ale jen na 30 dní. Automobilky (nejen Tesla) si od takového modelu slibují pravidelný přísun peněz do své kasy i možnost pozdějších nákupů za extra výbavu, kterou člověk nechtěl v době nákupu. Tesla to ostatně dělá už roky, kdy si bylo možné aktivovat např. autopilota nebo odemknout nepřístupnou část kapacity akumulátoru (např. 60kWh verze šla odemknout na 75 kWh, neboť měla ve skutečnosti 75kWh akumulátor).
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama