Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Tesla otevře své Superchargery i dalším značkám elektromobilů

22.7.2021, Milan Šurkala, aktualita
Tesla vybudovala obrovskou síť nabíječek Supercharger, ty ale byly dostupné výhradně elektromobilům Tesla. To by se ještě letos mělo změnit. Musk hodlá nabíječky otevřít i pro jiné značky elektromobilů.
Společnost Tesla uspěla se svými elektromobily i díky tomu, že představila koncept nabíjecí sítě Supercharger. Nabídla totiž nejen samotný elektromobil, ale i řešení jeho nabíjení, a to jak pomalého doma (wallbox, příp. i powerwall se solárními panely, tedy i řešení výroby energie), tak rychlého na cestách (Supercharger). To pochopitelně neznamená, že tyto možnosti musí zákazníci využít, ale pro smysluplnost a koncept elektromobility v podání Tesly je důležité, že mohou. Dosud ale byly Superchargery vyhrazeny automobilům Tesla, ale nikoli jiným značkám. To se ještě letos změní.
 
Tesla Supercharger
ilustrační obrázek, autor: Jakob Härter, CC BY-SA 2.0, přes Wikimedia Commons
 
Elon Musk tak opět ohlásil na Twitteru v jedné z jeho reakcí. Řekl, že vytvořili vlastní nabíjecí konektor, protože tehdy nebyl žádný nabíjecí standard a Tesla byla jediným výrobcem elektromobilů s dlouhým dojezdem. To je a není pravda. Původní Roadester měl vlastní konektor, který nebyl fyzicky kompatibilní s J1772, ale elektricky ano. Důvod byl prostý, Tesla byla jednou z firem, která standard J1772 vytvářela. Ostatní standardy pak byly navrhovány v době, kdy Tesla dokončovala Model S a zahajovala stavbu prvních Superchargerů.
 
Dále dodal, že síť Superchargerů by se už letos měla začít otevírat dalších výrobcům elektromobilů. Otázkou je, jak se tato síť popere s vozy navíc, nicméně je nutno říci, že Tesla má poměrně velké tržní podíly, takže nelze očekávat, že by šlo o řádově více vozů. Pro firmu, která není jen automobilkou, ale také energetickou společností, tento krok může přinést další finance navíc a zvýšit podíl energetiky na příjmech firmy.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama