www.svetmobilne.cz
>
>
>

Tesla opět připouští hatchback pro Evropu, nejspíš z Modelu 3

Tesla opět připouští hatchback pro Evropu, nejspíš z Modelu 3
, , aktualita
Elon Musk při návštěvě Evropy připustil, že by dávalo smysl vyvinout levnější elektrický hatchback. V Evropě jsou hatchbacky úspěšnější než sedany a Tesla by tak mohla mít přímější konkurenci např. Volkswagenu ID.3.
K oblíbeným
reklama
Automobilka Tesla staví novou továrnu v Německu u Berlína, která by už zanedlouho mohla vyrábět kompaktní modely automobilky. Vypadá to však, že by k nim mohl přibýt i další model specifický pro Evropu. Elon Musk totiž na konferenci týkající se technologií baterií řekl, že by mělo smysl vyvinout pro Evropu levnější vůz typu hatchback. Není to navíc zdaleka poprvé, co bylo něco takového zmíněno. V Evropě sedany nejsou až tak úspěšné jako jinde, i když záleží na zemi (stačí se podívat třeba do Polska), hatchbacky jsou ale všeobecně oblíbenější. Zda by byl nový vůz zkrácenou variantou Modelu 3 nebo úplně novým vozem, není jasné, je to ale pravděpodobné.
 
Tesla Model 3 Sedan
Tesla Model 3 ve stávající verzi sedan
 
Tesla chce brzy uvést vozy, které svým dojezdem překonají hranici 700 km, přičemž dnes je rekordmanem Model S s dojezdem 652 km dle WLTP (plánovaný model Plaid má zvládnout 840 km). V dlouhodobém horizontu by chtěla překonat i 1000 km, současně ale Elon Musk připouští, že potřebuje i ony výše zmíněné levnější vozy. Právě jejich absence Muska dle jeho vlastních slov poslední dobou dost trápí.
 
Nabídka Modelu 3 se liší dle jednotlivých trhů, ale v Evropě v zásadě začíná u Standard Range Plus, který má mít 54kWh akumulátor. U nás tento model vyjde na 1,325 mil. Kč, což je znatelně více, než činí základní cena 58kWh Volkswagenu ID.3 s 1,015 mil. Kč. 75kWh verze  Long Range Modelu 3 začíná na 1,487 mil. Kč (některé světové trhy už mají aktualizovanou verzi s novými 82kWh akumulátory), zatímco ID.3 Tour se 77kWh akumulátorem vyjde na 1,232 mil. Kč. Vidíme tu tedy nemalou cenovou propast 255 až 310 tisíc Kč.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Nový Apple iPad Pro dostává procesor M1, až 2TB úložiště a mini-LED Nový Apple iPad Pro dostává procesor M1, až 2TB úložiště a mini-LED
Apple představil novou generaci tabletů iPad Pro. Z již tak hodně svižných tabletů se staly ještě větší rychlíci díky procesoru Apple M1. Máme zde minimálně 8 GB RAM, USB 4 s podporou Thunderboltu a větší verze má i displej s mini-LED.
Včera, aktualita, Milan Šurkala2 komentáře
Vážná nehoda Tesly: vůz, který nikdo neřídil, skončil v plamenech Vážná nehoda Tesly: vůz, který nikdo neřídil, skončil v plamenech
Ve Spojených státech se stala kuriózní nehoda vozu Tesla. Automobil neměl nikoho na sedadle řidiče a ve vysoké rychlosti to napálil do stromu. Tam se po nárazu vznítil a dva pasažéři vozu to nepřežili.
19.4.2021, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Sony Xperia 1 III a 5 III přichází se 105mm telezoomem Sony Xperia 1 III a 5 III přichází se 105mm telezoomem
Sony uvedlo dva nové mobilní telefony Xperia 1 III a Xperia 5 III. Oba dva míří především na náročnější tvůrce obsahu. V případě prvního modelu tu máme dokonce 4K displej. Oba pak mají telemodul s optickým zoomem na přepočtených 105 mm.
15.4.2021, aktualita, Milan Šurkala11 komentářů
Apple iPhone 11 Pro s posunutým logem se prodal za 2700 USD Apple iPhone 11 Pro s posunutým logem se prodal za 2700 USD
Výrobní vada nemusí být vždy jen ke škodě. V případě telefonu Apple iPhone 11 Pro totiž paradoxně výrazně zvýšila cenu telefonu. Ten měl na zadní straně špatně umístěné logo nakousnutého jablka.
14.4.2021, aktualita, Milan Šurkala
Softwarový bug může z elektrického Fordu Mustang Mach-E udělat velké těžítko Softwarový bug může z elektrického Fordu Mustang Mach-E udělat velké těžítko
Přemíra elektroniky a softwaru dokáže potrápit nejednoho majitele takového produktu. Elektromobily Ford Mustang Mach-E se tak mohou stát velkými těžítky kvůli softwarové chybě. Přestože je hlavní akumulátor nabitý, auto "nemá šťávu".
9.4.2021, aktualita, Milan Šurkala3 komentáře