Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Aplikace
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky
Příslušenství
Tablety
Wearables
Ostatní
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Svět hardware  |  Digimanie
TV Freak  |  Svět audia

Tesla Model S jednoho Němce už najela 1.000.000 km

, , aktualita
Tesla Model S jednoho Němce už najela 1.000.000 km
Elektromobily jsou často spojovány s tím, že jejich akumulátory nic nevydrží a za dva roky jsou zralé do šrotu. Jeden Německý řidič ale se svou Teslou Model S najel už jeden milion km. Je však pravdou, že toho dost vyměnil.
Tesla Model S jednoho Němce už najela 1.000.000 km
Kritikové elektromobilů často argumentují tím, že po dvou třech letech jsou jejich akumulátory na odpis. Německý řidič Hansjörg Freiherr v rozhovoru pro Auto Bild nicméně ukázal, že situace není tak špatná a akumulátory sice mohou odejít časově docela rychle, ale především jde o najeté kilometry a ve skutečnosti vydrží opravdu obrovské porce. Jeho Tesla Model S z roku 2013 totiž najela 1.000.000 km, což můžeme přepočíst na 25 objetí Země nebo 2,6násobek vzdálenosti Měsíce od Země. To nicméně znamená, že vůz každý den ujede v průměru přes 450 km, sám Freiherr pak říká, že ujede obvykle 600 km (patrně tolik nejezdí o víkendu).
 
Tesla Model S
Tesla Model S, ilustrační foto
 
Sám se snaží jezdit co nejúsporněji, takže jen zřídka překonává rychlost 120 km/h a jeho průměrná spotřeba činila naposledy 16,6 kWh na 100 km, což je na takto silné a velké auto výborná hodnota. Je pravdou, že tento milion se nepovedlo najet s jediným akumulátorem. Ten první byl už v rámci záruky vyměněn a stávající druhý akumulátor má i po 476.000 km stále 61,9 kWh, což znamená přes 82 % původního množství energie (75 kWh). Stále tak na jedno nabití ujede okolo 330 km, což ale znamená denně dvě nabíjení. Zhruba 40 % z nich je na Superchargerech a tento akumulátor byl nabit už 1613krát. Nabíjení na Superchargerech je zdarma, Freiherr se také snaží používat veřejné bezplatné stanice a vlastní energii ze solárních panelů. Tesla se mu takto hodně vyplácí, srovnatelné benzínové auto by na benzínu na milionu km projelo odhadem 3-3,5 mil. Kč, naftové o něco méně.
 
I když se elektromobily považují za velmi jednoduché stroje, což platí zejména o jejich elektromotorech, je také dobře známo, že ty od Tesly rozhodně nebyly zejména z počátku výroby vzorem spolehlivosti. Freiherr tak má ve voze už čtvrtý elektromotor, ten poslední zatím drží nejlépe a vůz pohání posledních 300 tisíc km. Všechny byly opět vyměněny v rámci záruky. Poněvadž brzdění zajišťuje rekuperace, brzdy mění jen každých 400 tisíc km, pneumatiky pak každých 50 tisíc km. Z dalších oprav tu máme výměnu přední nápravy, novou dotykovou obrazovku a nové zadní tlumiče. Celkově ho opravy vyšly na 13 tisíc EUR (0,4 Kč/km). Freiherr dále doufá, že bude první, kdo překoná milion mil (1,6 mil. km) a 2 miliony km.
 


reklama