Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Tesla a Apple mají nejhorší koncepci autopilotů, vede GM

19.1.2018, Milan Šurkala, aktualita
Navigant srovnal technologie autonomních vozidel od 19 různých výrobců. Fanoušky společností Tesla a Apple jistě nepotěší, že řešení těchto dvou firem byla nejhorší. Naopak ti nejlepší předbíhají dobu.
Výzkumná skupina Navigant si vzala na paškál 19 technologií pro autonomní automobily a srovnala je. Nejde však o samotné testy výkonů autonomního řízení, jde o celkovou koncepci autopilota. Vedle posouzení samotných schopností to zahrnuje tedy i tržní strategii, marketing, distribuci, portfolio produktů a několik dalších kritérií, přičemž žádná auta nevyjela na silnici. Šlo o hodnocení koncepcí od stolu.
 
Autopilot Tesly
 
Jako nejlepší byly vyhodnoceny společnosti GM a Waymo (Google). GM hodně získalo koupí společnosti Cruise, díky čemuž se její autonomní technologie posunuly mnohem dál a údajně budeme moci mluvit o hodně vysokých úrovních autonomie už v příštím roce. Naopak na samotném chvostu je Tesla a Apple, u kterých Navigant nevidí až tak růžovou budoucnost. Tesla ztratila i tím, že ukončila spolupráci se společností Mobileye. Původní Autopilot 1 tak měl lepší funkce i výkony než nynější Autopilot 2. Tesla si kromě algoritmů chce vyvinout i svůj speciální čip pro autopilota.
 
Pořadí autopilotů vyhodnocených Navigantem je pak následující (od nejlepšího):
  1. GM
  2. Waymo
  3. Daimler-Bosch
  4. Ford
  5. Volkswagen (VW) Group
  6. BMW-Intel-FCA
  7. Aptiv
  8. Renault-Nissan Alliance
  9. Volvo-Autoliv-Ericsson-Zenuity
  10. PSA
  11. Jaguar Land Rover
  12. Toyota
  13. Navya
  14. Baidu-BAIC
  15. Hyundai Motor Group
  16. Honda
  17. Uber
  18. Apple
  19. Tesla
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama