www.svetmobilne.cz
>
>
>
>
>

Tam, kde se testovalo 30 000 iPhone 6

Tam, kde se testovalo 30 000 iPhone 6
, , aktualita
Nedlouho po vypuštění nových telefonů iPhone 6 na trh se začaly objevovat fotografie, na nichž byl iPhone uprostřed ohnutý, a tím v podstatě zničený, neboť se nedá bez poškození narovnat. Co na to Apple?
K oblíbeným
reklama
Ihned poté, co se objevily první fotografie s ohnutým telefonem iPhone 6, se začalo mluvit o tom, že Apple má vážný problém. Je tomu ale skutečně tak? Společnost jako Apple jistě nepošle na trh jeden ze svých hlavních produktů, aniž by jej řádně neotestovala, což se dle jejích slov skutečně stalo. V jedné z jejích budov v Cupertinu a rovněž v čínských továrnách totiž bylo podrobeno náročným testům celkem 15 tisíc kusů iPhone 6 a stejně tolik iPhone 6 Plus. Pracovníci zkoušeli jejich odolnost při nárazech, pádech a kroucení i proti tlaku. Hlavní otázkou je, jestli je iPhone 6 opravdu náchylný na poškození při normálním užití, které na jeho tělo neklade extrémní nároky.





Apple v reakci na zprávy o ohýbajícím se iPhone 6 svolil, aby testovací zařízení navštívil redaktor serveru The Verge, který vyzpovídal tamní pracovníky a udělal řadu fotografií. Něco podobného naposledy udělal po vypuštění modelu iPhone 4, u nějž si zákazníci stěžovali na to, že při jistých situacích ztrácí mobilní signál.

Dle oficiálního vyjádření firmy Apple jsou její nové iPhony odolné. Hliníkové tělo prý má na kritických místech umístěny posilující vložky vyrobené z oceli a titanu a samozřejmě se nezapomnělo ani na tvrzené sklo. A především byly iPhone 6 podrobeny stovkám různých testů a ve svých kapsách je prý nosily tisíce zaměstnanců Applu ještě dlouho před tím, než je dostali do rukou první zákazníci.





iPhone 6 a iPhone 6 Plus jsou také dle výrobce nejvíce testované modely, jaké kdy vyrobil. Souvisí to se stále se rozšiřující výbavou telefonů a jak řekl viceprezident firmy Dan Riccio, Apple musí hledat nové způsoby, jak své telefony zničit a udělat to ještě dříve, než na ně přijdou zákazníci.

Redaktor viděl jak běžné testy, jimiž se zkouší, jak dlouho telefon odolá "běžnému užití", tak i vyložené týrání. Nicméně firma neprozradila technické podrobnosti testů, které považuje za své tajemství. Uvedla pouze to, že telefon má bez problémů snést tlak zátěže 25 kilogramů na prostředek svého displeje, aniž by jej to nějak poškodilo a jeho tělo zůstalo ohnuté. To ostatně musí v testech jeden telefon vydržet několik tisíckrát a Apple toto přímo nazývá "sedicím testem". Rozhodující pak prostě je, že tu jsou limity a když se aplikuje dostatek síly, nejen iPhone se ohne. Těchto "sedicích testů" je přitom více a ten nejnáročnější simuluje situaci, kdy je telefon v zadní kapse uplých kalhot a jeho majitel si sedne na tvrdý povrch. I to by tedy iPhone 6 měl vydržet. Jeden z dalších testů zkouší odolnost při kroucení, což musí jeden kus rovněž zvládnout opakovaně.

Apple tedy chce, aby zákazníci viděli, že své telefony podrobně testuje a používá k tomu i situace z běžného života. Dle zástupců firmy je tedy iPhone 6 odolný model, který se může ohnout jen v extrémních situacích a ty mohou logicky nastat u produktu, jehož se na trhu prodaly miliony kusů. Zástupci firmy dodávají, že pokud má zákazník pocit, že s jejich telefonem je něco v nepořádku, mají kontaktovat AppleCare nebo zajít do prodejny, kde jejich problém posoudí. Zatím se prý s ohnutým iPhonem 6 ozvalo devět zákazníků.

Na serveru The Verge najdete další fotografie a také jedno video.

Zdroj: The Verge
reklama
Nejnovější články
Elektrické Porsche Taycan v prodejích překonává ikonickou 911 Elektrické Porsche Taycan v prodejích překonává ikonickou 911
Historie se opakuje a tak, jak SUV Cayenne pomohlo zachránit legendární Porsche 911, tak to dnes činí elektrický sedan Taycan. Tento "bezemisní" sedan už letos svými prodeji model 911 překonal.
Včera, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Foxconn, výrobce iPhonů, představil 3 nové elektromobily Foxconn, výrobce iPhonů, představil 3 nové elektromobily
Společnost Hon Hai Technology Group (Foxconn) známe jako výrobce elektroniky např. i pro Apple, nicméně v budoucnu chce rozjet i výrobu elektromobilů. Představila hned tři nové modely včetně autobusu.
18.10.2021, aktualita, Milan Šurkala
Německá města stahují elektrobusy z provozu po požáru ve Stuttgartu Německá města stahují elektrobusy z provozu po požáru ve Stuttgartu
Dopravní podniky se začínají obávat elektrických autobusů. Byť je ještě nedávno s velkou slávou zaváděly do provozu, kvůli nedávným požárům je některá města v Německu dočasně stáhla z aktivní služby.
16.10.2021, aktualita, Milan Šurkala3 komentáře
V Číně se o svátcích tvoří fronty na nabití EV, NIO díky Battery Swap boduje V Číně se o svátcích tvoří fronty na nabití EV, NIO díky Battery Swap boduje
Jedním z často zmiňovaných argumentů proti elektromobilitě je to, co se stane, když velká část lidí najednou pojede dlouhou trasu (dovolená, svátky). V Číně to nyní zažili a měli problém. Menší byl u společnosti NIO, která má program výměny akumulátorů.
15.10.2021, aktualita, Milan Šurkala2 komentáře
Zpoždění Tesly: Semi, Roadster i Cybertruck kvůli čipové krizi až v roce 2023 Zpoždění Tesly: Semi, Roadster i Cybertruck kvůli čipové krizi až v roce 2023
Před měsícem jsme se dozvěděli, že se kvůli čipové krizi odsouvá Roadster až na rok 2023. Vypadá to, že nebude zdaleka jediným modelem, který nabere další zpoždění. Týkat se to má i ostatních připravovaných novinek.
14.10.2021, aktualita, Milan Šurkala