Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Tajemství levného Xiaomi? Marže nepřesáhnou 5 % z ceny

27.4.2018, Jáchym Šlik, aktualita
Možná vám také vrtá hlavou, jak může Xiaomi nabízet o tolik levnější smartphony i další produkty než konkurence. Tajemstvím jsou velmi nízké marže, které společnost má z prodaných zařízení. V budoucnu by neměly přesáhnout hranici 5 %.
Xiaomi bylo založeno s myšlenkou nabídnout kvalitní zařízení za mnohem nižší cenu než konkurence. Této filozofie se čínský výrobce drží dodnes, a to jak v kategorii smartphonů, tak další elektroniky. Spoluzakladatel a CEO společnosi Lei Jun nedávno učinil slib svým zákazníkům, že marže společnosti z jednoho zařízení v budoucnu nepřesáhnou hranici 5 % z ceny po přičtení všech daní. Pokud by se to u některých produktů nepodařilo, slibuje Xiaomi zákazníkům jinou kompenzaci. Jinak řečeno, čínský výrobce bude mít z každého prodaného zařízení čistý zisk v průměru maximálně 5 %. Tím zajistí, že jeho smartphony i jiné produkty budou stále cenově dostupné pro všechny zákazníky.
 
 
Ceny na českém trhu jsou pochopitelně o něco vyšší než v Číně, což je především důvodem DPH a marží distributorů i obchodníků. Přesto jsou tyto ceny nadále konkurenceschopné. Hugo Barra, bývalý šéf Xiaomi pro mezinárodní trhy, se v minulosti nechal slyšet, že další tajemství Xiaomi spočívá v delší životnosti jeho produktů na trhu. Cena komponentů totiž postupně klesá, takže marže výrobce obvykle časem roste.
 
Xiaomi se také chlubí tím, že telefony této značky za osm let své existence přispěly k růstu mobilního internetu v Číně a ovlivnily celý trh, neboť zvýšily standardy pro výkonné a kvalitní modely. Xiaomi se také podařilo srazit ceny v dalších kategoriích produktů. Třeba 10 000mAh power banky se na čínském trhu dříve prodávaly za více než 200 juanů (660 Kč), ale Xiaomi stlačilo cenu na 69 juanů (230 Kč). Několikanásobně levnější než dříve jsou rovněž domácí čističky vzduchu této značky, vzhledem ke kvalitě ovzduší v Číně jde přitom o velmi důležitý produkt zlepšující zdraví a kvalitu života obyvatel.
 


reklama