reklama
Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Svatokrádež nebo ne? Everrati vytvořil elektrickou verzi Porsche 964 RSR 3.8

25.12.2023, Milan Šurkala, aktualita
Svatokrádež nebo ne? Everrati vytvořil elektrickou verzi Porsche 964 RSR 3.8
Nejeden petrolhead nese s nelibostí přestavby legendárních vozů na elektromobily. Jednou takovou přestavbou je elektrická verze Porsche 911, která se odkazuje na vzácnou edici Porsche 964 RSR 3.8.
Nejen zastánci spalovacích motorů, ale asi i většina nadšenců do elektromobility uzná, že spalovací motory mohou mít něco do sebe. Týká se to především legendárních vozů, které navzdory tomu, že jde jen o kus techniky, mají charakter a dokážou svým motorem a jízdními vlastnostmi vzbuzovat emoce. O to hůře se pak nese situace, kdy se místo záchrany legendy do původního stavu přejde k přestavbě na elektromobil, který přece jen přijde o onu zvukovou a obecně vjemovou kulisu, která tvoří značnou část jeho charakteru, což platí i o práci s motorem. Jednou z kontroverzních přestaveb by mohla být ta, kterou má na kontě společnost Everrati. Ta totiž vytvořila elektrickou verzi Porsche 964 RSR 3.8, jednu z nejzajímavějších variant Porsche 911.
 
Everrati Porsche 964 RSR
 
Originálů bylo vyrobeno jen 51 kusů. Měly 6válcový boxer s objemem 3746 cm3, výkonem 235 kW při 6900 otáčkách (jinde uváděno mezi 221 až 257 kW) a porse zrychlením z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy. Nízké hmotnosti dopomáhaly hliníkové panely karoserie. Naštěstí pro vznik elektrické varianty není potřeba jednoho z těchto legendárních vozů, které se v aukcích prodávají i za 2 miliony USD, postačí klasické Porsche 911 (druhá generace s typovým označení 964), které bude přestavěno tak, aby vzhledově odpovídalo modelu RSR, k tomu pak navíc dostane elektrický pohon. Musí jít o nerezavý originál v dobrém stavu.
 
Elektrická verze Everrati Type 964 RSR bude přestavěna tak, aby dosahovala podobného rozložení hmotnosti jako u originálu, čímž by měl být co nejvíce zachován charakter jízdních vlastností. Elektromotor má max. výkon 500 koní, což je 368 kW, je tedy výrazně výkonnější než původní verze, nicméně výrobce nadále hovoří o podobné akceleraci. Konkrétně jde o méně než 3,7 sekundy z 0 na 96 km/h. Vůz přijde o zadní sedadla, dostane ochrannou klec, odlehčená sedadla, aerodynamické prvky karoserie i rozšíření zadní části. 18" kola jsou od HRE, panely karoserie budou dokonce z uhlíkových vláken. Auto má 63kWh akumulátor s lepším chlazením oproti první generaci elektrických pohonů od Everrati, ten má zajistit dojezd na cca 200 mil (zhruba 320 km). Moderní doba je zde zastoupena i elektronicky řízených odpružením TracTive, podporováno je i Apple CarPlay. Konverze je reverzibilní. Jak se vám líbí? Považuje něco takového za svatokrádež, ačkoli se na elektrickou přestavbu nepoužije legendární RSR, ale jen "běžné" Porsche 911?
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama
reklama
reklama