www.svetmobilne.cz
>
>

Subaru BRZ přichází s 2,4litrovým atmosférickým boxerem

Subaru BRZ přichází s 2,4litrovým atmosférickým boxerem
, , aktualita
Subaru přichází s druhou generací svého kupé BRZ. Nyní přináší větší 2,4litrový motor, který má nadále atmosférické plnění a točí poměrně vysoko. Novinka má ještě nižší těžiště a skoro ani nepřibrala.
K oblíbeným
reklama
Dvojice sportovních kupé Toyota GT86 a Subaru BRZ se objevila už před nějakou dobou, přičemž už od uvedení jí byl vytýkán nepříliš silný motor. Ten měl atmosférické plnění, takže jej bylo nutno hodně točit, nicméně to s kompaktní stavbou, nízkým těžištěm a nepříliš vysokou hmotností byl přesto recept na dobrou zábavu. Bohužel při objemu dvou litrů měl sice velmi slušných 200 koní, ale točivým momentem se rovnal spíše přeplňovaným litrovým tříválcům a v běžném provozu tak nepůsobil přehnaně dynamicky. To se s novou generací Subaru BRZ trochu změní. Novinka totiž dostala motor, který měl mít už předchůdce. Objem vyskočil na 2,4 litru (94×86 mm), což je o 20 % více než v minulosti.
 
Subaru BRZ
 
Patrně kvůli emisním normám sice až o tolik nevzrostl výkon, nicméně i tak je 228 koní (170 kW) velmi pěknou hodnotou, která vrcholí až při 7000 ot./min. Solidně se ale zvýšil i točivý moment na 250 Nm při 3700 ot./min, takže i při klidné jízdě by měla novinka působit výrazně silnějším dojmem. Motor má vysoký kompresní poměr 13,5:1 a využívá kombinace nepřímého i přímého vstřiku Toyota D-4S. K dispozici je variabilní časování sacích i výfukových ventilů DAVCS.
 
Subaru BRZ
 
Karoserie je o 50 % tužší a hmotnost zůstala v podstatě na úrovni předchůdce. Verze se 6stupňovým manuálem váží 1278 kg dle amerických norem, s 6stupňovým automatem pak 1300 kg. Toto platí pro verzi Premium, přičemž varianta Limited je asi o 9, resp. 8 kg těžší. Vůz má o něco vyváženější linie než předchůdce (dle mého názoru) a využívá propracované aerodynamiky předních blatníků i prahů pro zvýšení přítlaku.
 
Subaru BRZ
 
Uvnitř je 7" digitální přístrojová deska, která dokáže měnit vzhled podle režimu. Nechybí ani 8" obrazovka infotainment systému. Podporován je mutlimediální systém Subaru Starlink a integrace s Apple CarPlay a Android Auto. Varianty s automatem mají i asistenční technologii EyeSight Driver Assist Technology. Vůz obouvá 17" pneumatiky 215/45 R17 u verze Premium a 215/40 R18 u Limited. Má rozvor 2576 mm, na délku měří 4265 mm, je 1775 mm široký a 1311 mm vysoký. Do prodeje půjde na podzim 2021.
 
Subaru BRZ
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Nový Apple iPad Pro dostává procesor M1, až 2TB úložiště a mini-LED Nový Apple iPad Pro dostává procesor M1, až 2TB úložiště a mini-LED
Apple představil novou generaci tabletů iPad Pro. Z již tak hodně svižných tabletů se staly ještě větší rychlíci díky procesoru Apple M1. Máme zde minimálně 8 GB RAM, USB 4 s podporou Thunderboltu a větší verze má i displej s mini-LED.
Včera, aktualita, Milan Šurkala2 komentáře
Vážná nehoda Tesly: vůz, který nikdo neřídil, skončil v plamenech Vážná nehoda Tesly: vůz, který nikdo neřídil, skončil v plamenech
Ve Spojených státech se stala kuriózní nehoda vozu Tesla. Automobil neměl nikoho na sedadle řidiče a ve vysoké rychlosti to napálil do stromu. Tam se po nárazu vznítil a dva pasažéři vozu to nepřežili.
19.4.2021, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Sony Xperia 1 III a 5 III přichází se 105mm telezoomem Sony Xperia 1 III a 5 III přichází se 105mm telezoomem
Sony uvedlo dva nové mobilní telefony Xperia 1 III a Xperia 5 III. Oba dva míří především na náročnější tvůrce obsahu. V případě prvního modelu tu máme dokonce 4K displej. Oba pak mají telemodul s optickým zoomem na přepočtených 105 mm.
15.4.2021, aktualita, Milan Šurkala11 komentářů
Apple iPhone 11 Pro s posunutým logem se prodal za 2700 USD Apple iPhone 11 Pro s posunutým logem se prodal za 2700 USD
Výrobní vada nemusí být vždy jen ke škodě. V případě telefonu Apple iPhone 11 Pro totiž paradoxně výrazně zvýšila cenu telefonu. Ten měl na zadní straně špatně umístěné logo nakousnutého jablka.
14.4.2021, aktualita, Milan Šurkala
Softwarový bug může z elektrického Fordu Mustang Mach-E udělat velké těžítko Softwarový bug může z elektrického Fordu Mustang Mach-E udělat velké těžítko
Přemíra elektroniky a softwaru dokáže potrápit nejednoho majitele takového produktu. Elektromobily Ford Mustang Mach-E se tak mohou stát velkými těžítky kvůli softwarové chybě. Přestože je hlavní akumulátor nabitý, auto "nemá šťávu".
9.4.2021, aktualita, Milan Šurkala3 komentáře