Elektromobilita rozhodně není úplně čistá. I když nezpůsobuje lokální emise při provozu auta, máme tu problém s výrobou elektřiny i akumulátorů. Právě na to se podívali vědci z univerzit v Exeteru, Cambridge a Nijmegenu. Hlavní ideou jejich studie bylo to, že výsledky se mohou značně lišit podle konkrétních států, neboť každý stát má jiný energetický mix a nelze tedy vyvodit jeden všeobsahující závěr. Ostatně toto se ukázalo už v minulosti při mnoho záměrně zavádějících studiích.

Jedna z nejslavnějších, která ukazovala, že je Tesla horší než BMW, si celou záležitost přiohnula na několika místech, aby EV záměrně vyšlo jako méně ekologické. Proti Tesle bylo postaveno BMW s méně než polovičním výkonem, v o dvě třídy nižší kategorii, a ještě se to celé posadilo do Hong Kongu, kde je drtivá většina elektřina produkována uhelnými elektrárnami. Pak není divu, že to vyšlo negativně pro EV. Přitom už srovnání srovnatelného BMW (podobné velikosti a výkonu) by i v Hong Kongu změnilo výsledek v mírný prospěch EV.
Autoři tak vzali 59 států po celém světě, spočítali emise z výroby elektřiny a produkčního cyklu spojeného s elektromobilitou, přičemž jim vyšlo, že v 53 regionech z 59 studovaných je EV ekologičtějším řešením. Celkem šlo o 95 % světa (regiony totiž mohou mít různou velikost). Např. ve Švédsku nebo Francii, kde je velké zastoupení emisně čistější výroby elektřiny (např. jádrem), jsou emise o 70 % nižší než u vozů se spalovacím motorem. Ve Velké Británii je to např. o 30 % a mezi výjimky, které jsou na tom ve výsledku hůře, patří Polsko.
Zdroj: cam.ac.uk