www.svetmobilne.cz
>
>

SSC Tuatara: nový supersport hravě překonal magických 500 km/h

SSC Tuatara: nový supersport hravě překonal magických 500 km/h
, , aktualita
Společnost SSC připravila nový supersport Tuatara, který překonal hned několik rychlostních rekordů. To nejzásadnější je, že překonal magickou hranici 500 km/h a neměl s tím zrovna nějaké velké problémy.
K oblíbeným
reklama
Magická hranice 500 km/h velmi dlouho odolávala svému překonání klasickými produkčními vozy. To se ale nyní mění. Společnost SSC totiž uvádí supersport Tuatara, který dosahuje velmi vysokého výkonu 1750 koní (cca 1305 kW). Ten vzala na dálnici State Route 160 kousek od Las Vegas, kde se pokusila překonat tuto hranici. A byla úspěšná hned několikrát.
 
SSC Tuatara
 
Vůz dosáhl rychlostí 301,07 mph (484,53 km/h) v jednom směru a 331,15 mph (532,93 km/h) ve druhém, což stanuje rekord ve výši 316,11 mph (508,73 km/h). Tím se vůz stal nejrychlejším produkčním autem na světě, podařilo se mu překonat hned 3 rekordy.
  • nejrychleji ujetá míle na veřejné silnici (313,12 mph, 503,92 km/h)
  • nejrychleji ujetý kilometr na veřejné silnici (321,35 mph, 517,16 km/h)
  • nejvyšší dosažená rychlost na veřejné silnici (331,15 mph, 532,93 km/h)
SSC Tuatara
 
Na rozdíl od jiných pokusů o rekord, které nebyly uznány (např. 304,77 mph, resp. 490,48 km/h od Bugatti Chiron), se SSC zasadilo o splnění všech potřebných náležitostí. Zatímco Bugatti např. jelo jen v jednom směru, SSC provedlo pokusy tam i zpět, což je nezbytná podmínka (výsledek se zprůměruje). Šlo o produkční vůz, tedy ve stejných specifikacích jako vůz, který si může koupit i zákazník. Šlo o rekord na veřejné silnici, byl použit certifikovaný systém pomocí GPS a byli zde také dva certifikovaní svědci. Vůz byl obut na sériových pneumatikách a použito bylo běžně dostupné palivo (rozuměj nezávodní).
 
SSC Tuatara
 
SSC Tuatara má na supersport nebývale nízký koeficient aerodynamického odporu, ten je totiž pouhých Cx=0,279 (u supersportů bývá koeficient obvykle vyšší kvůli přítlaku a běžná auta ho mají nezřídka nižší). Pohání ho 5,9litrový motor V8 a točivý moment se přenáší na zadní kola pomocí 7stupňové manuální převodovky. Oliver Webb, který vůz řídil, navíc tvrdí, že s rychlostí nebyl velký problém a auto by jelo ještě rychleji. Posledních 20 mph (32 km/h) z 500 na 532 km/h vozu zabralo jen 5 sekund. Motor by to tedy ještě utáhl, problémem ale začal být vítr.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Nový Apple iPad Pro dostává procesor M1, až 2TB úložiště a mini-LED Nový Apple iPad Pro dostává procesor M1, až 2TB úložiště a mini-LED
Apple představil novou generaci tabletů iPad Pro. Z již tak hodně svižných tabletů se staly ještě větší rychlíci díky procesoru Apple M1. Máme zde minimálně 8 GB RAM, USB 4 s podporou Thunderboltu a větší verze má i displej s mini-LED.
Včera, aktualita, Milan Šurkala2 komentáře
Vážná nehoda Tesly: vůz, který nikdo neřídil, skončil v plamenech Vážná nehoda Tesly: vůz, který nikdo neřídil, skončil v plamenech
Ve Spojených státech se stala kuriózní nehoda vozu Tesla. Automobil neměl nikoho na sedadle řidiče a ve vysoké rychlosti to napálil do stromu. Tam se po nárazu vznítil a dva pasažéři vozu to nepřežili.
19.4.2021, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Sony Xperia 1 III a 5 III přichází se 105mm telezoomem Sony Xperia 1 III a 5 III přichází se 105mm telezoomem
Sony uvedlo dva nové mobilní telefony Xperia 1 III a Xperia 5 III. Oba dva míří především na náročnější tvůrce obsahu. V případě prvního modelu tu máme dokonce 4K displej. Oba pak mají telemodul s optickým zoomem na přepočtených 105 mm.
15.4.2021, aktualita, Milan Šurkala11 komentářů
Apple iPhone 11 Pro s posunutým logem se prodal za 2700 USD Apple iPhone 11 Pro s posunutým logem se prodal za 2700 USD
Výrobní vada nemusí být vždy jen ke škodě. V případě telefonu Apple iPhone 11 Pro totiž paradoxně výrazně zvýšila cenu telefonu. Ten měl na zadní straně špatně umístěné logo nakousnutého jablka.
14.4.2021, aktualita, Milan Šurkala
Softwarový bug může z elektrického Fordu Mustang Mach-E udělat velké těžítko Softwarový bug může z elektrického Fordu Mustang Mach-E udělat velké těžítko
Přemíra elektroniky a softwaru dokáže potrápit nejednoho majitele takového produktu. Elektromobily Ford Mustang Mach-E se tak mohou stát velkými těžítky kvůli softwarové chybě. Přestože je hlavní akumulátor nabitý, auto "nemá šťávu".
9.4.2021, aktualita, Milan Šurkala3 komentáře