www.svetmobilne.cz
>
>

Srovnání: Škoda Octavia 110kW 1.4 TSI vs 2.0 TDI

Srovnání: Škoda Octavia 110kW 1.4 TSI vs 2.0 TDI
, , článek
Naše srovnávání dynamiky mezi různými koncepcemi motorů doplňujeme o další kombinaci. Tentokrát se budeme věnovat dvěma přeplňovaným motorům, benzinovému TSI a naftovému TDI ve Škodě Octavia.
K oblíbeným
reklama
Jsme tedy na konci a nyní můžeme zhodnotit, zda je dynamičtější 110 kW TSI nebo TDI motor. Oproti předchozím srovnáním, kde jsme měli atmosférický motor vůči přeplňovaným, není výsledek až tak jednoznačný, nicméně i zde záleží na úhlu pohledu. TDI je při požadavku na maximální dynamiku o trochu silnější, ale kvůli jeho větší hmotnosti spíše velmi lehce zvítězí jeho benzinový protivník.
 
Při klidné jízdě a řazení na nízké otáčky se ukáže velmi vysoký točivý moment motoru TDI a i se započítáním hmotnostního rozdílu je v dynamice lepší naftová verze. Benzinový motor musí točit vyšší otáčky, aby dorovnal dynamiku dieselového motoru, a to i navzdory tomu, že má turbodmychadlo. Rozdíly ale nejsou tak obrovské jako při srovnáních s atmosferickou benzinovou pohonnou jednotkou, ale jsou tu. 
 
Škoda Octavia
 
TSI tak začalo dorovnávat TDI jen v pružnosti kvůli extrémně těžkým převodům naftové verze. Ty jsou nicméně tak těžké, že srovnání na stejném převodu nedává už ani moc smysl. Vždyť šestka u TSI je spíše někde mezi čtyřkou a pětkou u TDI. Tedy i kdybychom srovnali šestku u TSI a pětku u TDI, stále bude mít TDI o nemálo nižší otáčky. Je tedy pravděpodobné, že u TDI nebudou vysoké převody používány tak brzo jako u TSI, a tedy TDI bude v praxi používat spíše nižší převody ve stejných situacích. Jinak řečeno, nedá se předpokládat, že za všech okolností tam, kde bude řidič v TSI používat např. šestku, ji bude využívat i řidič v TDI.
 
To jeho dynamiku posune o něco výše a pružnost u naftového motoru bude v praxi spíše lepší. Ostatně, pokud byste chtěli šestku použít třeba u 70 km/h, TDI nebude moc daleko od volnoběhu (ani ne 1200 rpm), zatímco TSI si už pojede na příjemnějších 1600 rpm.
 
Jako poslední se pak můžeme podívat na spotřebu obou vozů. Na Spritmonitor.de jsou výsledky reálných uživatelů a u TSI bylo u vozů s manuální převodovkou naměřeno 6,6 litru na 100 km. To je na 110 kW benzinový motor opravdu velmi pěkné číslo. Naftové TDI (po odpočítání 4×4 verzí) se pohybuje okolo 5,55 litru na 100 km.
 
Dynamickým vítězem se tak tedy dnes stává TDI, nicméně je nutné počítat, že má opravdu velmi těžké převody a velké přeskoky mezi nimi, které mohou komplikovat některé jízdní režimy. Některý převod může být dost těžký, zatímco ten nižší zase v daných podmínkách zbytečně lehký.



Vývoj ceny testovaného produktu:




Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Softwarový bug může z elektrického Fordu Mustang Mach-E udělat velké těžítko Softwarový bug může z elektrického Fordu Mustang Mach-E udělat velké těžítko
Přemíra elektroniky a softwaru dokáže potrápit nejednoho majitele takového produktu. Elektromobily Ford Mustang Mach-E se tak mohou stát velkými těžítky kvůli softwarové chybě. Přestože je hlavní akumulátor nabitý, auto "nemá šťávu".
Včera, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Apple iOS 14 už běží na 90 % iPhonů Apple iOS 14 už běží na 90 % iPhonů
I když mnozí přičítají Applu plánované zastarávání, je pravdou, že snad žádná konkurence nemá tak dlouhodobou softwarovou podporu jako on. I to se projevuje na tom, že už 90 % iPhonů má novou verzi iOS 14.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Nabíjecí auta získala v Británii 14% tržní podíl, elektrifikovaná mají 41 % Nabíjecí auta získala v Británii 14% tržní podíl, elektrifikovaná mají 41 %
Prodeje elektrifikovaných vozů rychle rostou a máme zde např. zajímavá data z Velké Británie za březen letošního roku. Elektrifikovaná auta zde mají více než 41% tržní podíl, nabíjecí se pak dostala na téměř 14 %.
7.4.2021, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
LG oficiálně končí se smartphony, divize byla dlouhodobě ztrátová LG oficiálně končí se smartphony, divize byla dlouhodobě ztrátová
Společnost LG dlouhodobě strádala na trhu s mobilními telefony. Tato divize už šestým rokem přinášela firmě jen ztráty, prodeje klesaly, a tak není divu, že se nyní s telefony rozloučí. Oznamuje oficiální konec svých telefonů.
5.4.2021, aktualita, Milan Šurkala
Mercedes-Benz EQS nabídne elektrický dojezd až 770 km Mercedes-Benz EQS nabídne elektrický dojezd až 770 km
Automobilka Mercedes-Benz poodhalila techniku nového luxusního elektrického sedan EQS. Novinka má nabídnout elektrický dojezd až 770 km. V prodeji bude i jako čtyřkolka a záruka na akumulátor bude na ujetí 250 tisíc km.
4.4.2021, aktualita, Milan Šurkala