www.svetmobilne.cz
>
>

Srovnání: Škoda Octavia 110kW 1.4 TSI vs 2.0 TDI

Srovnání: Škoda Octavia 110kW 1.4 TSI vs 2.0 TDI
, , článek
Naše srovnávání dynamiky mezi různými koncepcemi motorů doplňujeme o další kombinaci. Tentokrát se budeme věnovat dvěma přeplňovaným motorům, benzinovému TSI a naftovému TDI ve Škodě Octavia.
K oblíbeným
reklama
Jsme tedy na konci a nyní můžeme zhodnotit, zda je dynamičtější 110 kW TSI nebo TDI motor. Oproti předchozím srovnáním, kde jsme měli atmosférický motor vůči přeplňovaným, není výsledek až tak jednoznačný, nicméně i zde záleží na úhlu pohledu. TDI je při požadavku na maximální dynamiku o trochu silnější, ale kvůli jeho větší hmotnosti spíše velmi lehce zvítězí jeho benzinový protivník.
 
Při klidné jízdě a řazení na nízké otáčky se ukáže velmi vysoký točivý moment motoru TDI a i se započítáním hmotnostního rozdílu je v dynamice lepší naftová verze. Benzinový motor musí točit vyšší otáčky, aby dorovnal dynamiku dieselového motoru, a to i navzdory tomu, že má turbodmychadlo. Rozdíly ale nejsou tak obrovské jako při srovnáních s atmosferickou benzinovou pohonnou jednotkou, ale jsou tu. 
 
Škoda Octavia
 
TSI tak začalo dorovnávat TDI jen v pružnosti kvůli extrémně těžkým převodům naftové verze. Ty jsou nicméně tak těžké, že srovnání na stejném převodu nedává už ani moc smysl. Vždyť šestka u TSI je spíše někde mezi čtyřkou a pětkou u TDI. Tedy i kdybychom srovnali šestku u TSI a pětku u TDI, stále bude mít TDI o nemálo nižší otáčky. Je tedy pravděpodobné, že u TDI nebudou vysoké převody používány tak brzo jako u TSI, a tedy TDI bude v praxi používat spíše nižší převody ve stejných situacích. Jinak řečeno, nedá se předpokládat, že za všech okolností tam, kde bude řidič v TSI používat např. šestku, ji bude využívat i řidič v TDI.
 
To jeho dynamiku posune o něco výše a pružnost u naftového motoru bude v praxi spíše lepší. Ostatně, pokud byste chtěli šestku použít třeba u 70 km/h, TDI nebude moc daleko od volnoběhu (ani ne 1200 rpm), zatímco TSI si už pojede na příjemnějších 1600 rpm.
 
Jako poslední se pak můžeme podívat na spotřebu obou vozů. Na Spritmonitor.de jsou výsledky reálných uživatelů a u TSI bylo u vozů s manuální převodovkou naměřeno 6,6 litru na 100 km. To je na 110 kW benzinový motor opravdu velmi pěkné číslo. Naftové TDI (po odpočítání 4×4 verzí) se pohybuje okolo 5,55 litru na 100 km.
 
Dynamickým vítězem se tak tedy dnes stává TDI, nicméně je nutné počítat, že má opravdu velmi těžké převody a velké přeskoky mezi nimi, které mohou komplikovat některé jízdní režimy. Některý převod může být dost těžký, zatímco ten nižší zase v daných podmínkách zbytečně lehký.



Vývoj ceny testovaného produktu:




Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
McDonald's už u svých restaurací postavil 20 nabíječek pro elektromobily McDonald's už u svých restaurací postavil 20 nabíječek pro elektromobily
Řetězec fastfoodových restaurací McDonald's myslí na elektromobilitu a v ČR ve spolupráci s ČEZem postavil už 20 nabíjecích stojanů. Díky tomu si zákazníci mohou během jídla dobít akumulátor svého vozu a prodloužit dojezd.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Garmin uvádí solární chytré hodinky, některé mají nekonečnou výdrž Garmin uvádí solární chytré hodinky, některé mají nekonečnou výdrž
V nabídce Garminu se objevily troje nové chytré hodinky se solárním nabíjením, které může prodloužit jejich výdrž. Jde o fenix 6/6S Pro Solar, tactix Delta Solar a Instinct Solar. V případě těch posledních lze dosáhnout na nekonečnou výdrž.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Qualcomm Snapdragon 865 Plus: nový procesor běží na 3,1 GHz Qualcomm Snapdragon 865 Plus: nový procesor běží na 3,1 GHz
V posledních týdnech se začalo mluvit o tom, že se má přeci jen objevit výše taktovaná verze procesoru Qualcomm Snapdragon 865 Plus. Tak se i skutečně stalo a tento procesor běží na nebývale vysokém taktu 3,1 GHz.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Audi ukázala elektrické SUV Q4 Sportback Audi ukázala elektrické SUV Q4 Sportback
Automobilka Audi chce dále rozšiřovat nabídku svých elektromobilů a představila koncept nového elektrického SUV. Jde o Q4 Sportback e-tron, které bude sportovnější variantou modelu Q4 e-tron.
8.7.2020, aktualita, Milan Šurkala
BMW začíná s příplatkovými funkcemi za předplatné BMW začíná s příplatkovými funkcemi za předplatné
Auta se čím dál tím více stávají službou a vidět je to především u výrobců prémiových vozů. Automobilka BMW tak je jednou z těch, která začíná s nabízením funkcí za příplatek ve formě pravidelného předplatného.
7.7.2020, aktualita, Milan Šurkala