reklama
Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Aplikace
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky
Příslušenství
Tablety
Wearables
Ostatní
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Svět hardware  |  Digimanie
TV Freak  |  Svět audia

Srovnání: Škoda Octavia 110kW 1.4 TSI vs 2.0 TDI

, , článek
Srovnání: Škoda Octavia 110kW 1.4 TSI vs 2.0 TDI
Naše srovnávání dynamiky mezi různými koncepcemi motorů doplňujeme o další kombinaci. Tentokrát se budeme věnovat dvěma přeplňovaným motorům, benzinovému TSI a naftovému TDI ve Škodě Octavia.
Srovnání: Škoda Octavia 110kW 1.4 TSI vs 2.0 TDI
Jsme tedy na konci a nyní můžeme zhodnotit, zda je dynamičtější 110 kW TSI nebo TDI motor. Oproti předchozím srovnáním, kde jsme měli atmosférický motor vůči přeplňovaným, není výsledek až tak jednoznačný, nicméně i zde záleží na úhlu pohledu. TDI je při požadavku na maximální dynamiku o trochu silnější, ale kvůli jeho větší hmotnosti spíše velmi lehce zvítězí jeho benzinový protivník.
 
Při klidné jízdě a řazení na nízké otáčky se ukáže velmi vysoký točivý moment motoru TDI a i se započítáním hmotnostního rozdílu je v dynamice lepší naftová verze. Benzinový motor musí točit vyšší otáčky, aby dorovnal dynamiku dieselového motoru, a to i navzdory tomu, že má turbodmychadlo. Rozdíly ale nejsou tak obrovské jako při srovnáních s atmosferickou benzinovou pohonnou jednotkou, ale jsou tu. 
 
Škoda Octavia
 
TSI tak začalo dorovnávat TDI jen v pružnosti kvůli extrémně těžkým převodům naftové verze. Ty jsou nicméně tak těžké, že srovnání na stejném převodu nedává už ani moc smysl. Vždyť šestka u TSI je spíše někde mezi čtyřkou a pětkou u TDI. Tedy i kdybychom srovnali šestku u TSI a pětku u TDI, stále bude mít TDI o nemálo nižší otáčky. Je tedy pravděpodobné, že u TDI nebudou vysoké převody používány tak brzo jako u TSI, a tedy TDI bude v praxi používat spíše nižší převody ve stejných situacích. Jinak řečeno, nedá se předpokládat, že za všech okolností tam, kde bude řidič v TSI používat např. šestku, ji bude využívat i řidič v TDI.
 
To jeho dynamiku posune o něco výše a pružnost u naftového motoru bude v praxi spíše lepší. Ostatně, pokud byste chtěli šestku použít třeba u 70 km/h, TDI nebude moc daleko od volnoběhu (ani ne 1200 rpm), zatímco TSI si už pojede na příjemnějších 1600 rpm.
 
Jako poslední se pak můžeme podívat na spotřebu obou vozů. Na Spritmonitor.de jsou výsledky reálných uživatelů a u TSI bylo u vozů s manuální převodovkou naměřeno 6,6 litru na 100 km. To je na 110 kW benzinový motor opravdu velmi pěkné číslo. Naftové TDI (po odpočítání 4×4 verzí) se pohybuje okolo 5,55 litru na 100 km.
 
Dynamickým vítězem se tak tedy dnes stává TDI, nicméně je nutné počítat, že má opravdu velmi těžké převody a velké přeskoky mezi nimi, které mohou komplikovat některé jízdní režimy. Některý převod může být dost těžký, zatímco ten nižší zase v daných podmínkách zbytečně lehký.



Vývoj ceny testovaného produktu: