19.12.2018, Milan Šurkala, článek

S downsizingem je to vleklý boj mezi malými turbomotory a mnohem většími atmosférami. Dnes se opět podíváme na rozdíl mezi dvěma vozy. Konkrétně půjde o maličký 0.9 TCe v Renaultu Clio a mnohem větší 1.4 CVVT v Kie Rio. Který by měl jet lépe?

reklama
Test anomálie, v podstate zbytočný. | od: kolecko (2)  20.12.201812:39
Rio, taktiež sesterská i20 sa s 1,4i prakticky nepredáva. 95% predajov je s motorom 1,2.
Navyše 0.9Tce je ­"ekonomická­" verzia motora.

Takže keď už porovnávať, tak 0,9Tce s 1,2i. S tou 1,4 by som porovnával skôr Fabiu 1,0Tsi s 6 stupňovou prevodovkou.
Každopádne na behanie po meste by som radšej atmo, nemá také prepadny krútiaceho momentu a má kratšie prevody. Bude sa s ním lepšie poskakovať v zápche.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: Test anomálie, v podstate zbytočný. | od: Milan Šurkala (223)  20.12.201815:36
Nevidím důvod, proč tam dávat 1.0 TSI vs 1.4. Turbo s větším výkonem i momentem? Takový článek by byl k ničemu, to i bez grafů bude jasné, že TSI vyhraje. Smysl má zkoušet to, co je více vyrovnané ­(např. vyšší výkon a současně nižší moment a podobně­).
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
turbo další součástka k poruchám | od: slondyn (1)  20.12.201811:30
Řekl bych že motor s turbem, bede mět menší živitnost a větší poruchovost.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(3)
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste vpravo nahoře. Pokud nemáte profil, zaregistrujte se.