www.svetmobilne.cz
>
>

Srovnání: 3válcové 0.9 TCe vs 4válcové 1.4 CVVT

Srovnání: 3válcové 0.9 TCe vs 4válcové 1.4 CVVT
, , článek
S downsizingem je to vleklý boj mezi malými turbomotory a mnohem většími atmosférami. Dnes se opět podíváme na rozdíl mezi dvěma vozy. Konkrétně půjde o maličký 0.9 TCe v Renaultu Clio a mnohem větší 1.4 CVVT v Kie Rio. Který by měl jet lépe?
K oblíbeným
reklama
Naše teoretické srovnání máme za sebou. Podívali jsme se na poněkud kontroverzní tříválec 0.9 TCe, který sice není oblíbený u nadšenců do motorů, ale zákazníci s ním nemají takový problém. Tři válce začínají být standardem a jeho objem není o tolik nižší než od dnešního standardního litru. Vůči němu jsme postavili o polovinu objemnější atmosféru 1.4 CVVT od Kie a Hyundai. Ta nabízí o něco vyšší maximální výkon, ale také o trochu nižší maximální točivý moment. K tomu se oba dva vozy liší i převodovkou. Clio s motorem TCe se musí spokojit s pěti stupni, navíc ještě hodně dlouhými, Rio má převodovku šestistupňovou a výrazně kratší.
 
Renault Clio
 
Výsledek je takový, že při jízdě na maximum bude atmosférická čtrnáctistovka lepší. Má vyšším maximální výkon a ostatně ani rozdíl točivých momentů není příliš velký. Ten se ale začne ukazovat při klidnější jízdě. I když má Clio velké přeskoky mezi převody, při běžné jízdě nabídne zhruba 10 % výkonu navíc. Rio tedy musí tento rozdíl dohnat vyššími otáčkami, v praxi by to při klidné jízdě mělo znamenat zhruba nějakých 300-400 ot./min navíc. Nejde tedy o nějaký dramatický rozdíl a rozhodně o nic, co by připomínalo točení atmosféry "do bezvědomí", aby to jelo.
 
Kia Rio
 
Pružné zrychlení se těžko hodnotí právě kvůli rozdílnému počtu převodů a také nastavení převodovky. Při stejném převodu je atmosféra netradičně pružnější, a to dokonce poměrně o dost, nicméně faktem je, že s tímto nastavením převodovek budou řidiči v Riu patrně mnohem častěji za shodných podmínek využívat vyšších převodových stupňů a tam už vede Clio s TCe motorem. Protože se praxe bude pohybovat patrně někde mezi těmito dvěma extrémy, pružnost bych hodnotil asi jako podobnou, možná dokonce lehce na stranu TCe.
 
A ještě se můžeme podívat na spotřebu. Papírově nám Renault sliboval 5,0 až 5,2 l/100 km, zatímco Kia byla méně optimistická s 5,5 až 5,8 l/100 km. Faktem je, že dle serveru Spritmonitor.de byla průměrná spotřeba reálných uživatelů Clia TCe zhruba 6,3 až 6,35 l/100 km. Nové i staré Rio má v databázi jen velmi málo vozů s tímto motorem a spotřeba činí cca 6,6 l/100 km. Sesterský model Hyundai i20 s tímtéž motorem je v databázi podstatně více zastoupen a dosahuje 6,2 l/100 km, takže můžeme říci, že spotřeba obou motorů je rovněž velmi podobná.
 
Jasného vítěze tedy dnes nemáme. Oba motory nabídnou velmi podobnou dynamiku, ale výrazně odlišný charakter. Někde je lepší jeden, jinde zase druhý a ani spotřeba se v zásadě neliší.



Vývoj ceny testovaného produktu:




Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Elektrické Porsche Taycan prolomilo rekord: driftovalo téměř 42,2 km Elektrické Porsche Taycan prolomilo rekord: driftovalo téměř 42,2 km
I elektromobily mohou driftovat. A to dokonce tak dobře, že elektrické Porsche Taycan prolomilo rekord v délce driftu. Na speciální trati se povedlo dosáhnou smyku o délce téměř 42,2 kilometru.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Závody inspirované Lamborghini Huracán STO míří na silnice Závody inspirované Lamborghini Huracán STO míří na silnice
Automobilka Lamborghini uvádí supersportovní Huracán STO (Super Trofeo Omolgato) na běžné silnice. Tento vůz je inspirován závodními vozy a nabídne kombinaci výkonnějšího motoru s pohonem zadních kol.
22.11.2020, aktualita, Milan Šurkala
Zdrogovaný řidič tak boural s Teslou Model 3, až baterky létaly vzduchem Zdrogovaný řidič tak boural s Teslou Model 3, až baterky létaly vzduchem
Kuriózní nehoda se stala ve státě Oregon. Řidič Tesly Model 3 se zdrogoval a usedl za volant, což mělo za následek vážnou nehodu. Série nárazů doslova roztrhala akumulátor vozu. Řidič ale odešel po svých.
20.11.2020, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Subaru BRZ přichází s 2,4litrovým atmosférickým boxerem Subaru BRZ přichází s 2,4litrovým atmosférickým boxerem
Subaru přichází s druhou generací svého kupé BRZ. Nyní přináší větší 2,4litrový motor, který má nadále atmosférické plnění a točí poměrně vysoko. Novinka má ještě nižší těžiště a skoro ani nepřibrala.
19.11.2020, aktualita, Milan Šurkala
Honda ukázala prototyp nového Civicu 11G Honda ukázala prototyp nového Civicu 11G
Pomalu se blíží už 11. generace vozu Honda Civic. Tento model spatřil poprvé světlo téměř před 50 lety a nyní nám automobilka Honda ukázala prototyp nové generace. Ta se v USA bude prodávat jako modelový ročník 2022.
18.11.2020, aktualita, Milan Šurkala