www.svetmobilne.cz
>
>

Srovnání: 3válcové 0.9 TCe vs 4válcové 1.4 CVVT

Srovnání: 3válcové 0.9 TCe vs 4válcové 1.4 CVVT
, , článek
S downsizingem je to vleklý boj mezi malými turbomotory a mnohem většími atmosférami. Dnes se opět podíváme na rozdíl mezi dvěma vozy. Konkrétně půjde o maličký 0.9 TCe v Renaultu Clio a mnohem větší 1.4 CVVT v Kie Rio. Který by měl jet lépe?
K oblíbeným
reklama
Naše teoretické srovnání máme za sebou. Podívali jsme se na poněkud kontroverzní tříválec 0.9 TCe, který sice není oblíbený u nadšenců do motorů, ale zákazníci s ním nemají takový problém. Tři válce začínají být standardem a jeho objem není o tolik nižší než od dnešního standardního litru. Vůči němu jsme postavili o polovinu objemnější atmosféru 1.4 CVVT od Kie a Hyundai. Ta nabízí o něco vyšší maximální výkon, ale také o trochu nižší maximální točivý moment. K tomu se oba dva vozy liší i převodovkou. Clio s motorem TCe se musí spokojit s pěti stupni, navíc ještě hodně dlouhými, Rio má převodovku šestistupňovou a výrazně kratší.
 
Renault Clio
 
Výsledek je takový, že při jízdě na maximum bude atmosférická čtrnáctistovka lepší. Má vyšším maximální výkon a ostatně ani rozdíl točivých momentů není příliš velký. Ten se ale začne ukazovat při klidnější jízdě. I když má Clio velké přeskoky mezi převody, při běžné jízdě nabídne zhruba 10 % výkonu navíc. Rio tedy musí tento rozdíl dohnat vyššími otáčkami, v praxi by to při klidné jízdě mělo znamenat zhruba nějakých 300-400 ot./min navíc. Nejde tedy o nějaký dramatický rozdíl a rozhodně o nic, co by připomínalo točení atmosféry "do bezvědomí", aby to jelo.
 
Kia Rio
 
Pružné zrychlení se těžko hodnotí právě kvůli rozdílnému počtu převodů a také nastavení převodovky. Při stejném převodu je atmosféra netradičně pružnější, a to dokonce poměrně o dost, nicméně faktem je, že s tímto nastavením převodovek budou řidiči v Riu patrně mnohem častěji za shodných podmínek využívat vyšších převodových stupňů a tam už vede Clio s TCe motorem. Protože se praxe bude pohybovat patrně někde mezi těmito dvěma extrémy, pružnost bych hodnotil asi jako podobnou, možná dokonce lehce na stranu TCe.
 
A ještě se můžeme podívat na spotřebu. Papírově nám Renault sliboval 5,0 až 5,2 l/100 km, zatímco Kia byla méně optimistická s 5,5 až 5,8 l/100 km. Faktem je, že dle serveru Spritmonitor.de byla průměrná spotřeba reálných uživatelů Clia TCe zhruba 6,3 až 6,35 l/100 km. Nové i staré Rio má v databázi jen velmi málo vozů s tímto motorem a spotřeba činí cca 6,6 l/100 km. Sesterský model Hyundai i20 s tímtéž motorem je v databázi podstatně více zastoupen a dosahuje 6,2 l/100 km, takže můžeme říci, že spotřeba obou motorů je rovněž velmi podobná.
 
Jasného vítěze tedy dnes nemáme. Oba motory nabídnou velmi podobnou dynamiku, ale výrazně odlišný charakter. Někde je lepší jeden, jinde zase druhý a ani spotřeba se v zásadě neliší.



Vývoj ceny testovaného produktu:




Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Huawei představilo výkonný 5nm procesor Kirin 9000 s 5G Huawei představilo výkonný 5nm procesor Kirin 9000 s 5G
Huawei představilo nové telefony řady Mate 40 a s tím také nové high-endové procesory Kirin 9000. Ty přináší moderní 5nm technologii výroby, podporu připojení 5G a slibují vysoký výkon překonávající Snapdragon 865+.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Hummer EV: 1000 elektrických koní i krabí chod Hummer EV: 1000 elektrických koní i krabí chod
Legendární Hummer se vrací s novým pikupem EV. Jak už napovídá název, půjde tentokrát o elektromobil. Bude mít nové akumulátory Ultium, maximální výkon 1000 koní, vzduchové odpružení i možnost krabího chodu.
23.10.2020, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
18 let internetu zdarma: stačí jen pojmenovat dítě po operátorovi 18 let internetu zdarma: stačí jen pojmenovat dítě po operátorovi
Švýcarský telekomunikační operátor Twifi zvolil opravdu netradiční způsob propagace. Uživatelům nabízí internetové připojení zdarma po dobu 18 let, když po něm pojmenují své dítě. A první takové dítě už existuje.
22.10.2020, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Tesla uznala chybu, odlétávající nárazníky Modelu 3 jsou minulostí Tesla uznala chybu, odlétávající nárazníky Modelu 3 jsou minulostí
Není to tak dávno, co další Tesle Model 3 uletěl zadní nárazník při jízdě v dešti. Reklamace tohoto problému byly dosud velmi problematické, ale to se nyní změní. Automobilka uznala chybu a uzná záruční opravy.
22.10.2020, aktualita, Milan Šurkala
SSC Tuatara: nový supersport hravě překonal magických 500 km/h SSC Tuatara: nový supersport hravě překonal magických 500 km/h
Společnost SSC připravila nový supersport Tuatara, který překonal hned několik rychlostních rekordů. To nejzásadnější je, že překonal magickou hranici 500 km/h a neměl s tím zrovna nějaké velké problémy.
21.10.2020, aktualita, Milan Šurkala4 komentáře