www.svetmobilne.cz
>
>

Srovnání: 3válcové 0.9 TCe vs 4válcové 1.4 CVVT

Srovnání: 3válcové 0.9 TCe vs 4válcové 1.4 CVVT
, , článek
S downsizingem je to vleklý boj mezi malými turbomotory a mnohem většími atmosférami. Dnes se opět podíváme na rozdíl mezi dvěma vozy. Konkrétně půjde o maličký 0.9 TCe v Renaultu Clio a mnohem větší 1.4 CVVT v Kie Rio. Který by měl jet lépe?
K oblíbeným
reklama
Naše teoretické srovnání máme za sebou. Podívali jsme se na poněkud kontroverzní tříválec 0.9 TCe, který sice není oblíbený u nadšenců do motorů, ale zákazníci s ním nemají takový problém. Tři válce začínají být standardem a jeho objem není o tolik nižší než od dnešního standardního litru. Vůči němu jsme postavili o polovinu objemnější atmosféru 1.4 CVVT od Kie a Hyundai. Ta nabízí o něco vyšší maximální výkon, ale také o trochu nižší maximální točivý moment. K tomu se oba dva vozy liší i převodovkou. Clio s motorem TCe se musí spokojit s pěti stupni, navíc ještě hodně dlouhými, Rio má převodovku šestistupňovou a výrazně kratší.
 
Renault Clio
 
Výsledek je takový, že při jízdě na maximum bude atmosférická čtrnáctistovka lepší. Má vyšším maximální výkon a ostatně ani rozdíl točivých momentů není příliš velký. Ten se ale začne ukazovat při klidnější jízdě. I když má Clio velké přeskoky mezi převody, při běžné jízdě nabídne zhruba 10 % výkonu navíc. Rio tedy musí tento rozdíl dohnat vyššími otáčkami, v praxi by to při klidné jízdě mělo znamenat zhruba nějakých 300-400 ot./min navíc. Nejde tedy o nějaký dramatický rozdíl a rozhodně o nic, co by připomínalo točení atmosféry "do bezvědomí", aby to jelo.
 
Kia Rio
 
Pružné zrychlení se těžko hodnotí právě kvůli rozdílnému počtu převodů a také nastavení převodovky. Při stejném převodu je atmosféra netradičně pružnější, a to dokonce poměrně o dost, nicméně faktem je, že s tímto nastavením převodovek budou řidiči v Riu patrně mnohem častěji za shodných podmínek využívat vyšších převodových stupňů a tam už vede Clio s TCe motorem. Protože se praxe bude pohybovat patrně někde mezi těmito dvěma extrémy, pružnost bych hodnotil asi jako podobnou, možná dokonce lehce na stranu TCe.
 
A ještě se můžeme podívat na spotřebu. Papírově nám Renault sliboval 5,0 až 5,2 l/100 km, zatímco Kia byla méně optimistická s 5,5 až 5,8 l/100 km. Faktem je, že dle serveru Spritmonitor.de byla průměrná spotřeba reálných uživatelů Clia TCe zhruba 6,3 až 6,35 l/100 km. Nové i staré Rio má v databázi jen velmi málo vozů s tímto motorem a spotřeba činí cca 6,6 l/100 km. Sesterský model Hyundai i20 s tímtéž motorem je v databázi podstatně více zastoupen a dosahuje 6,2 l/100 km, takže můžeme říci, že spotřeba obou motorů je rovněž velmi podobná.
 
Jasného vítěze tedy dnes nemáme. Oba motory nabídnou velmi podobnou dynamiku, ale výrazně odlišný charakter. Někde je lepší jeden, jinde zase druhý a ani spotřeba se v zásadě neliší.



Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Apple tvrdí, že na drahých opravách prodělává Apple tvrdí, že na drahých opravách prodělává
Opravy produktů od společnosti Apple jsou velmi složité, mnohdy i nemožné. A ty, které jsou proveditelné, jsou zpravidla také pořádně drahé. Přesto společnost tvrdí, že na nich neustále prodělává.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Toyota přichází s RAV4 Plug-in Hybrid, má více než 300 koní Toyota přichází s RAV4 Plug-in Hybrid, má více než 300 koní
Zatímco hybridní pohon mají Toyoty už přes 20 let, nabíjení z elektrické sítě u nich až tak běžné nebylo. Velmi oblíbené SUV RAV4 ale nyní dostane verzi Plug-in Hybrid, které na elektřinu ujede až 60 km.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Tesla ukázala extravagantní elektrický pickup Cybertruck Tesla ukázala extravagantní elektrický pickup Cybertruck
Před pár hodinami představila automobilka Tesla svůj dlouho připravovaný pickup Cybertruck. Tato elektrická bestie přináší hranatý design jak ze sci-fi filmu, velmi slušný dojezd a akceleraci na 60 mph za méně než 3 sekundy.
Včera, aktualita, Milan Šurkala6 komentářů
VW ukázal elektrický ID Space Vizzion VW ukázal elektrický ID Space Vizzion
Automobilka Volkswagen chystá další nové elektrické modely. Jedním z nich bude vůz na pomezí střední a vyšší střední třídy ID 5, jakýsi elektrický Passat. Předobrazem je koncept ID Space Vizzion, který je kombíkem tomuto modelu.
21.11.2019, aktualita, Milan Šurkala
Audi e-tron Sportback: nové plně elektrické SUV kupé Audi e-tron Sportback: nové plně elektrické SUV kupé
Rok po uvedení elektrického SUV e-tron přichází Audi s jeho sportovněji tvarovanou variantou e-tron Sportback. Toto 5dvéřové kupé může nabídnout výkon až 300 kW, má i solidní dojezd hodně přes 400 km.
20.11.2019, aktualita, Milan Šurkala6 komentářů