www.svetmobilne.cz
>
>

Srovnání: 3válcové 0.9 TCe vs 4válcové 1.4 CVVT

Srovnání: 3válcové 0.9 TCe vs 4válcové 1.4 CVVT
, , článek
S downsizingem je to vleklý boj mezi malými turbomotory a mnohem většími atmosférami. Dnes se opět podíváme na rozdíl mezi dvěma vozy. Konkrétně půjde o maličký 0.9 TCe v Renaultu Clio a mnohem větší 1.4 CVVT v Kie Rio. Který by měl jet lépe?
K oblíbeným
reklama
Naše teoretické srovnání máme za sebou. Podívali jsme se na poněkud kontroverzní tříválec 0.9 TCe, který sice není oblíbený u nadšenců do motorů, ale zákazníci s ním nemají takový problém. Tři válce začínají být standardem a jeho objem není o tolik nižší než od dnešního standardního litru. Vůči němu jsme postavili o polovinu objemnější atmosféru 1.4 CVVT od Kie a Hyundai. Ta nabízí o něco vyšší maximální výkon, ale také o trochu nižší maximální točivý moment. K tomu se oba dva vozy liší i převodovkou. Clio s motorem TCe se musí spokojit s pěti stupni, navíc ještě hodně dlouhými, Rio má převodovku šestistupňovou a výrazně kratší.
 
Renault Clio
 
Výsledek je takový, že při jízdě na maximum bude atmosférická čtrnáctistovka lepší. Má vyšším maximální výkon a ostatně ani rozdíl točivých momentů není příliš velký. Ten se ale začne ukazovat při klidnější jízdě. I když má Clio velké přeskoky mezi převody, při běžné jízdě nabídne zhruba 10 % výkonu navíc. Rio tedy musí tento rozdíl dohnat vyššími otáčkami, v praxi by to při klidné jízdě mělo znamenat zhruba nějakých 300-400 ot./min navíc. Nejde tedy o nějaký dramatický rozdíl a rozhodně o nic, co by připomínalo točení atmosféry "do bezvědomí", aby to jelo.
 
Kia Rio
 
Pružné zrychlení se těžko hodnotí právě kvůli rozdílnému počtu převodů a také nastavení převodovky. Při stejném převodu je atmosféra netradičně pružnější, a to dokonce poměrně o dost, nicméně faktem je, že s tímto nastavením převodovek budou řidiči v Riu patrně mnohem častěji za shodných podmínek využívat vyšších převodových stupňů a tam už vede Clio s TCe motorem. Protože se praxe bude pohybovat patrně někde mezi těmito dvěma extrémy, pružnost bych hodnotil asi jako podobnou, možná dokonce lehce na stranu TCe.
 
A ještě se můžeme podívat na spotřebu. Papírově nám Renault sliboval 5,0 až 5,2 l/100 km, zatímco Kia byla méně optimistická s 5,5 až 5,8 l/100 km. Faktem je, že dle serveru Spritmonitor.de byla průměrná spotřeba reálných uživatelů Clia TCe zhruba 6,3 až 6,35 l/100 km. Nové i staré Rio má v databázi jen velmi málo vozů s tímto motorem a spotřeba činí cca 6,6 l/100 km. Sesterský model Hyundai i20 s tímtéž motorem je v databázi podstatně více zastoupen a dosahuje 6,2 l/100 km, takže můžeme říci, že spotřeba obou motorů je rovněž velmi podobná.
 
Jasného vítěze tedy dnes nemáme. Oba motory nabídnou velmi podobnou dynamiku, ale výrazně odlišný charakter. Někde je lepší jeden, jinde zase druhý a ani spotřeba se v zásadě neliší.



Vývoj ceny testovaného produktu:




Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Nový Apple iPad Pro dostává procesor M1, až 2TB úložiště a mini-LED Nový Apple iPad Pro dostává procesor M1, až 2TB úložiště a mini-LED
Apple představil novou generaci tabletů iPad Pro. Z již tak hodně svižných tabletů se staly ještě větší rychlíci díky procesoru Apple M1. Máme zde minimálně 8 GB RAM, USB 4 s podporou Thunderboltu a větší verze má i displej s mini-LED.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Vážná nehoda Tesly: vůz, který nikdo neřídil, skončil v plamenech Vážná nehoda Tesly: vůz, který nikdo neřídil, skončil v plamenech
Ve Spojených státech se stala kuriózní nehoda vozu Tesla. Automobil neměl nikoho na sedadle řidiče a ve vysoké rychlosti to napálil do stromu. Tam se po nárazu vznítil a dva pasažéři vozu to nepřežili.
19.4.2021, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Sony Xperia 1 III a 5 III přichází se 105mm telezoomem Sony Xperia 1 III a 5 III přichází se 105mm telezoomem
Sony uvedlo dva nové mobilní telefony Xperia 1 III a Xperia 5 III. Oba dva míří především na náročnější tvůrce obsahu. V případě prvního modelu tu máme dokonce 4K displej. Oba pak mají telemodul s optickým zoomem na přepočtených 105 mm.
15.4.2021, aktualita, Milan Šurkala11 komentářů
Apple iPhone 11 Pro s posunutým logem se prodal za 2700 USD Apple iPhone 11 Pro s posunutým logem se prodal za 2700 USD
Výrobní vada nemusí být vždy jen ke škodě. V případě telefonu Apple iPhone 11 Pro totiž paradoxně výrazně zvýšila cenu telefonu. Ten měl na zadní straně špatně umístěné logo nakousnutého jablka.
14.4.2021, aktualita, Milan Šurkala
Softwarový bug může z elektrického Fordu Mustang Mach-E udělat velké těžítko Softwarový bug může z elektrického Fordu Mustang Mach-E udělat velké těžítko
Přemíra elektroniky a softwaru dokáže potrápit nejednoho majitele takového produktu. Elektromobily Ford Mustang Mach-E se tak mohou stát velkými těžítky kvůli softwarové chybě. Přestože je hlavní akumulátor nabitý, auto "nemá šťávu".
9.4.2021, aktualita, Milan Šurkala3 komentáře