reklama
Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Aplikace
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky
Příslušenství
Tablety
Wearables
Ostatní
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Svět hardware  |  Digimanie
TV Freak  |  Svět audia

Sony má vlastní elektromobil Vision-S se 33 senzory

, , aktualita
Sony má vlastní elektromobil Vision-S se 33 senzory
Moderní automobily jsou už v podstatě počítače na kolech a s tím, jak se rozšiřuje autonomní řízení, se stávají i pojízdnými kamerami. Sony tak představuje prototyp vlastního elektromobilu, který je prošpikován 33 senzory.
Sony má vlastní elektromobil Vision-S se 33 senzory
Auta už dávno nejsou něčím čistě mechanickým. Dneska do jejich řízení promlouvá čím dál více elektroniky a nejrůznější snímače jsou tak stále potřebnějšími součástkami. Společnost Sony si je toho vědoma a poklesy v prodejích snímačů pro digitální fotoaparáty vykrývá právě snímači pro automotive. Jejich potřebnost prezentovala na CES 2020 na neobvyklém produktu, elektromobilu. Sony zde totiž představilo vlastní elektrické auto Vision-S, které bylo vybaveno celkem 33 snímači.
 
Sony Vision-S
 
Máme zde tak 7 kamer s čipem Sony IMX390 (/2,7" 2,45MPx), mezi nimiž jsou i ty pro postranní zpětná zrcátka, další tři s čipem IMX424 (1/1,7" 7,42MPx), okolí monitoruje také přední ToF kamerka (IMX456) a kamerka pro funkci vnitřního zpětného zrcátka.
 
Sony Vision-S
 
Vepředu i vzadu najdeme po šesti ultrazvukových senzorech, vzadu jsou dva postranní radary, vepředu jsou nejen po stranách, ale je tu i jeden uprostřed. Nad předními koly a uprostřed vepředu máme ještě LiDARy. Pokud vám nesedí součet, tak vězte, že Sony jeden ze snímačů nepopsalo, takže nevíme, o který jde (osobně bych to dle popisu viděl na kamerku mířící do prostoru posádky určenou k monitorování řidiče, která sleduje jeho koncentraci a únavu).
 
Sony Vision-S
 
Tyto snímače umožní např. funkci adaptivního tempomatu, automatické parkování, tedy autonomní řízení minimálně na úrovni SAE Level 2+, což znamená, že díky softwarovým aktualizacím bude možné v budoucnu přejít i na 4. a možná i 5. úroveň plné autonomie.
 
Sony Vision-S
 
Vůz má také zvukový systém 360˚ Reality Audio od Sony s celkem 33 reproduktory. Vevnitř najdeme velký digitální přístrojový panel a pasažéři na zadních sedadlech mají k dispozici velké dotykové obrazovky infotainment systému umístěné za opěrkami předních sedadel. S aplikací S-Link je možné propojovat další auta a mobilní zařízení do uceleného ekosystému, který zajistí navigaci, zábavu i např. funkci summon (přivolání auta).
 
Sony Vision-S
 
Pokud jde o elektrický pohon, máme tu pár základních informací. Sony řeklo, že jde o speciální platformu pro EV, přičemž se dá použít nejen u běžných osobních aut, ale i větších SUV nebo MPV. Vůz má dva 200kW elektromotory, které dovolí rozjet vůz na 240 km/h a na 100 km/h zrychlit za 4,8 sekundy. Každý pohání jednu nápravu, takže jde o čtyřkolku.
 
 
Rozměry jsou 4895 mm na délku, 1900 mm na šířku, 1450 mm na výšku a rozvor činí rovné 3 metry. Hmotnost vozu se ustálila na 2350 kg. Obuty jsou pak 21" pneumatiky 245/40 R21 vepředu a 275/35 R21 vzadu, světlá výška činí 120 až 135 mm. Velikost akumulátoru a dojezd nebyl zveřejněn, nicméně v přiloženém videu je vidět záběr přístrojové desky s 96% nabitím akumulátoru a dojezdem 317 mil, což by napovídalo max. dojezdu někde okolo hodnoty 530 km.