9.1.2021, Milan Šurkala, aktualita

O solid-state akumulátorech se sice hodně mluví, ale dosud se neobjevily v masovém měřítku. Čínská automobilka NIO dnes představila elektrický sedan ET7, který je dostane v brzké době a díky 150 kWh má nabídnout 1000km dojezd.

reklama
bajky pre prazdne hlavy | od: Deluxa (12)  10.1.202113:21
70kWh na 500km je sice NEDC norma ale taka bajna rozpravocka. Skutocnost je 100kWh na 350km+­-. Tomu by som uveril jedine vtedy ak by na mojej zahrade pristal lietajuci tanier a sivy muzicek by mi vlastnorucne odovzdal mimozemsku bateriu. Ano s takou bateriou by ten dojazd odpovedal....
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Pěkně | od: wrah666 (69)  9.1.202120:54
Jestli fakt dají dohromady první solid state aku Číňané, tak amíkům rupne v kouli :­) A vypadá to docela nadějně :­)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
njn | od: icotech852 (1)  9.1.202118:29
"Ve standardní výbavě najdeme 23 reproduktorů s výkonem 1000 W­"

njn,tych 1000W by som odporúčal radšej vraziť do kurenia,lebo prídu ­-15 stupňové mrazy a moc komfortu si neužijete
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: njn | od: Tosuja (4)  10.1.20215:53
Nikdo nerekl, ze to auto nema dostatecne vytapeni. Nikdo ani nerekl, ze ma, takze na vysledky si budeme muset pockat. Klimatizace bude urcite na urovni, takze technicky vzato neni duvod, aby vytapeni nestihalo. Navic kdyz to vezmou chytre ­(vytapeni sedacek a volantu­), tak se da na topeni samotnem trochu usetrit.

Samozrejme si vytapeni ­(stejne jako klimatizace­) sezerou nejakou elektriku, ale pri tech jejich kapacitach akumulatoru uz to nebude nejak zasadni, odhaduju ze to dojezd ovlivni maximalne do 10 procent. Podle toho co jsem slysel od ridicu elektroaut vicemene minule generace ­(Chevrolet Volt­), klimatizace jim ubirala asi tak 20% dojezdu, ale to mluvim o lidech z Kalifornie, kde je zvykem mit nastavenou klimatizaci v lete na 21 nebo min.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: njn | od: odb (9)  10.1.202119:25
Bohuzial to je tragedia dnesnej doby.
Ak by tam dali o polovicu menej reproduktorov s celkovym vykonom len 100W, tak by nikto nevidel rozdiel a uz vobec nie v tom, ze tam je len 100W, lebo ani tych 100W tam nikto nevytoci naplno. Aj takyto vykon nevies vyuzit v aute.
Ale len so 100W by to auto bolo skoro nepredajne.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(1)
Re: njn | od: ZipX (9)  11.1.20212:10
Nope, 100W RMS by bolo Ok ­(bez subwoofera­) ale normalnych 100W ledva hraje ­(asi tak ako 7­-10W Rms, záleží koľko a o aké repro sa jedná­)
Cca stačí 200W v predu, 400W v zadu a nejaký 600W subwoofer.. asi ideal do auta.. a to sa bavím len o potenciáli reproduktorov, kt. sú hodnotené pre tieto výkony s možno 1­-5% THD.. pokiaľ chcem čistý zvuk ­(0.1% thd­) tak z tych 1200W využijem tak 140W, s rms okolo 30W
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: njn | od: Milan Šurkala (281)  11.1.20217:36
Zda by to bylo neprodejné, to už záleží na tom, jak velký audiofil ten zákazník je. Mně je třeba zvuk docela šumafuk, takže když to trochu přeženu, ani nevím, zda je 100 W hodně nebo málo, protože jde o něco, co jde hodně mimo mě.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: njn | od: Tosuja (4)  11.1.202115:39
U audia rozhodne plati, ze je treba aby bylo predimenzovane a pri beznem provozu se drzelo tak nekde v prvni tretine dimenzovaneho vykonu. Jestli je to treba, to je uz jine tema, mam dost zasadni pochybnosti o akusticke kvalite interieru auta...

Ze cisla prodavaji vime vsichni. Rozliseni displeju a fotoaparatu mobilu, ktere je ve vetsine pripadu nesmyslne vysoke, je toho zarnym prikladem.

No a nakonec, toto auto je luxusni vyrobek. Tam opravdu nejde o smysluplnost rady parametru, tam jde proste o to, aby byly dostatecne nad ­(nebo pod­) standardem. Muze se nam to nelibit, muzeme s tim nesouhlasit, ale to je tak jedine, co s tim muzeme delat
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste vpravo nahoře. Pokud nemáte profil, zaregistrujte se.
Uživatelský profil Vám umožní u nás využívat několik zajímavých funkcí.