Společnosti Sony se sice dost daří, to ale opravdu neplatí o divizi smartphonů. Ta loni prodala jen 6,5 milionů kusů, což takový Apple prodá za zhruba 10 dní. Také ztráta divize letos nebyla vůbec nízká, činila 97,1 miliardy japonských jenů (20,5 mld. Kč po přepočtu). Přesto se Sony nevzdává a říká, že telefony ve svém portfoliu potřebuje. Dneska už mladá generace nesleduje televizi, ale kouká na telefonu, takže ty budou i nadále součástí portfolia hardwaru určených pro zábavu. Jenže se změní strategie a zaměření na trhy.

Zůstane zaměření na pouhé čtyři oblasti, v těch ostatních se sice mohou smartphony Sony nadále prodávat, ale nebude na jejich marketing a podobně dáván důraz. Mezi vybranými trhy, kde chce být Sony se smartphony plně aktivní, je Evropa, Japonsko, Hong Kong a Taiwan. Takto se nechal slyšet CEO společnosti Sony Kenichiro Yoshida a uvidíme, zda se Sony podaří znovu získat ztracený podíl na trhu nebo jej v budoucnu opustí.