Slovák představil čtyřkolku Engler F.F s V10
7.3.2019, Milan Šurkala, aktualita
Na Slovensku se zrodil velmi zajímavý projekt splašené čtyřkolky, která byla ukázána světu na autosalonu v Ženevě. Tento neuvěřitelný stroj pohání 5.2 V10 z Audi R8 doplněná o dvě turbodmychadla a slibuje výkon minimálně 800 koní.
Společnost Engler Automotive Limited, kterou založil Slovák Viktor Engler, představila na autosalonu v Ženevě svůj počin v podobě čtyřkolky Engler F.F. O té se začalo mluvit na konci roku 2017. Zatímco čtyřkolky si obvykle představujeme jako nepříliš obrovská vozítka do terénu, která mohou být velmi užitečnými pracovními pomocníky, ale i prostředkem pro zábavu, Engler F.F. patří úplně někam jinam a zavádí vlastně novou kategorii supersportovních čtyřkolek (Engler ji nazval "superquad"). Tahle má totiž motor 5.2 V10 z Audi R8 a dostal dvojité přeplňování.

Doufejme však, že společnost věnovala vývoji čtyřkolky výrazně větší péči než svým webovým stránkám, které vypadají docela špatně, což se týká i slabší kvality fotografií (nějaké oficiální snímky mimo autosalon by byly fajn) a nepřesnosti informací. Na jedné a téže stránce se tak dozvídáme, že by vůz měl mít 800 koní a 800 kg, čímž by měl dosahovat poměru 1 kg/k, ale jen o kousek dál už má najednou 850 koní a 850 kg. Takže kolik? Každopádně nutno uznat, že oboje hodnoty zaslouží uznání. Karoserie byla totiž vyrobena z karbonia (karbon a titanium), šasi je pak z hliníku.

Poněvadž jde o čtyřkolku, nenajdete tu volant, ale řídítka. Opravdu těžko soudit, jak se na takové bestii vlastně dá pořádně udržet, jízda to bude ale asi naprosto nezapomenutelná. Má pokořit rychlost 350 km/h a na stovce se ocitne za 2,5 sekundy. Rozlet pak brzdí karbon-leramické brzdy. Čtyřkolka je dlouhá 4670 mm, na šířku má 1950 mm a na výšku jen 950 mm. Rozvor náprav pak činí 2650 mm. O výrobě zatím nic nevíme.
Zdroj: super-quad.com