Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Škoda uvádí plug-in hybrid Superb iV s 1.4 TSI

24.5.2019, Milan Šurkala, aktualita
Automobilka Škoda začíná pracovat na elektrifikaci svého portfoila a jedním z prvních počinů je nový plug-in hybrid Superb iV. Novinka má umět jezdit i v čistě elektrickém režimu a ujet vzdálenost až 55 kilometrů.
Také česká automobilka Škoda se připravuje naelektrickou dobu a představuje vozy, které už umí jezdit i na elektřinu. Jednou z prvních vlaštovek je hybridní Superb. Přesněji řečeno jde o plug-in hybrid Superb iV. Ten může jet v čistě elektrickému režimu nebo tom hybridním, kdy se kombinuje spalovací benzínový motor 1.4 TSI a elektromotor. Pokud se bavíme o elektrickém pohonu, pak je vůz vybaven 13kWh akumulátorem, který váží nemalých 135 kg a má vydržet na 55 km čistě elektrické jízdy. To mnohým může vystačit na celou jízdu do práce a zpět.
 
Škoda SuperB iV
 
Škoda využila třífázový synchronní elektrický motor s permanentními magnety o maximálním výkonu 85 kW a točivém momentu 330 Nm. Ani při jízdě na elektřinu to tak rozhodně nebude úplný lenoch. Maximální otáčky motoru činí 7000 za minutu. V případě spalovacího motoru tu máme přeplňovanou jednotku 1.4 TSI s maximálním výkonem 115 kW a točivým momentem 250 Nm. Motor pak pohání přední kola přes převodovku, ve které je uložen výše zmíněný elektromotor a zajišťuje tak možnost měnit mezi hybridním a elektrickým pohonem. V hybridním režimu lze dosáhnout maximálního výkonu 160 kW.
 
Škoda SuperB iV
 
Plug-in hybridy není obvykle třeba rychle nabíjet díky tomu, že mají i spalovací motor a stav akumulátoru není pro dojezd zdaleka tak kritický. Proto je podporováno nabíjení z wallboxu s výkonem 3,6 kW, což akumulátor nabije za 3,5 hodiny. Pokud byste použili standardní domácí 230V zásuvku, připravte se na 5 hodin. To znamená odběr menší elektrické trouby, takže pojistky vám to asi jen tak nevyhodí. Při jízdě je samozřejmostí možnost rekuperace brzdné energie, což může přinést až 30 % energie zpět (dle podmínek).
 
Škoda SuperB iV
 
Připomeňme, že plug-in hybridy kombinují klasické vozy s elektromobily a můžeme říci, že si z obou berou výhody i nevýhody. V podstatě to můžeme brát jako spalovací auto, které se tahá s těžkou baterkou, ale také jako elektromobil, který se tahá se spalovacím motorem. Faktem nicméně je, že se na to lze dívat i opačně jako na spalovací auto, u kterého můžete využít čistější elektrický pohon, pokud je příležitost (a třeba nabití eletřiny zdarma, alespoň prozatím) nebo jako elektromobil, který v případě nouze může jet dále na benzín a není tak omezen elektrickým dojezdem.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama