www.svetmobilne.cz
>
>

Škoda uvádí plug-in hybrid Superb iV s 1.4 TSI

Škoda uvádí plug-in hybrid Superb iV s 1.4 TSI
, , aktualita
Automobilka Škoda začíná pracovat na elektrifikaci svého portfoila a jedním z prvních počinů je nový plug-in hybrid Superb iV. Novinka má umět jezdit i v čistě elektrickém režimu a ujet vzdálenost až 55 kilometrů.
K oblíbeným
reklama
Také česká automobilka Škoda se připravuje naelektrickou dobu a představuje vozy, které už umí jezdit i na elektřinu. Jednou z prvních vlaštovek je hybridní Superb. Přesněji řečeno jde o plug-in hybrid Superb iV. Ten může jet v čistě elektrickému režimu nebo tom hybridním, kdy se kombinuje spalovací benzínový motor 1.4 TSI a elektromotor. Pokud se bavíme o elektrickém pohonu, pak je vůz vybaven 13kWh akumulátorem, který váží nemalých 135 kg a má vydržet na 55 km čistě elektrické jízdy. To mnohým může vystačit na celou jízdu do práce a zpět.
 
Škoda SuperB iV
 
Škoda využila třífázový synchronní elektrický motor s permanentními magnety o maximálním výkonu 85 kW a točivém momentu 330 Nm. Ani při jízdě na elektřinu to tak rozhodně nebude úplný lenoch. Maximální otáčky motoru činí 7000 za minutu. V případě spalovacího motoru tu máme přeplňovanou jednotku 1.4 TSI s maximálním výkonem 115 kW a točivým momentem 250 Nm. Motor pak pohání přední kola přes převodovku, ve které je uložen výše zmíněný elektromotor a zajišťuje tak možnost měnit mezi hybridním a elektrickým pohonem. V hybridním režimu lze dosáhnout maximálního výkonu 160 kW.
 
Škoda SuperB iV
 
Plug-in hybridy není obvykle třeba rychle nabíjet díky tomu, že mají i spalovací motor a stav akumulátoru není pro dojezd zdaleka tak kritický. Proto je podporováno nabíjení z wallboxu s výkonem 3,6 kW, což akumulátor nabije za 3,5 hodiny. Pokud byste použili standardní domácí 230V zásuvku, připravte se na 5 hodin. To znamená odběr menší elektrické trouby, takže pojistky vám to asi jen tak nevyhodí. Při jízdě je samozřejmostí možnost rekuperace brzdné energie, což může přinést až 30 % energie zpět (dle podmínek).
 
Škoda SuperB iV
 
Připomeňme, že plug-in hybridy kombinují klasické vozy s elektromobily a můžeme říci, že si z obou berou výhody i nevýhody. V podstatě to můžeme brát jako spalovací auto, které se tahá s těžkou baterkou, ale také jako elektromobil, který se tahá se spalovacím motorem. Faktem nicméně je, že se na to lze dívat i opačně jako na spalovací auto, u kterého můžete využít čistější elektrický pohon, pokud je příležitost (a třeba nabití eletřiny zdarma, alespoň prozatím) nebo jako elektromobil, který v případě nouze může jet dále na benzín a není tak omezen elektrickým dojezdem.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
BMW Vision M Next, koncept hybridního suspersportu BMW Vision M Next, koncept hybridního suspersportu
Automobilka BMW představuje koncept své hybridní sportovní budoucnosti. Nový Vision M Next totiž slibuje výkon 600 koní, přitom má být také úsporným a ekologickým vozem s moderními technologiemi zaměřenými na řidiče.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Ford Puma se vrací, tentokrát jako SUV Ford Puma se vrací, tentokrát jako SUV
Ford Puma se vrací do výrobního programu, tentokrát to už ale nebude malé stylové kupé na bázi Fiesty, ale malé SUV. I tentokrát ale bude s Fiestou sdílet podlahovou plošinu. Těšit se můžeme na hybridní pohon.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Solární auto Lightyear One má prototyp, ujede 725 km Solární auto Lightyear One má prototyp, ujede 725 km
Před dvěma lety byl oznámen vývoj solárního auta Lightyear One a nyní byl představen první prototyp vozu. Dle výrobce má na jedno nabití akumulátoru ujet 725 km a díky solárním panelům se přes den dokáže nabít na mnoho desítek km.
Včera, aktualita, Milan Šurkala2 komentáře
Apple uvolnil iOS 13 jako veřejnou betaverzi Apple uvolnil iOS 13 jako veřejnou betaverzi
Pokud chcete běžně vyzkoušet betaverze produktů Apple, potřebujete mít placený vývojářský účet. iOS 13 a jiné novinky ale nově budete moci vyzkoušet i ve veřejném betatestu. K dispozici je i iPadOS a macOS Catalina.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Plug-in hybridy: proč jsou papírové spotřeby úplně mimo? Plug-in hybridy: proč jsou papírové spotřeby úplně mimo?
Už dobře víme, že se papírové spotřeby aut velmi často rozcházejí s realitou dosahovanou na silnicích. Největší kouzla ale výrobci jednoznačně vytváří u plug-in hybridů. Proč tomu tak je a kdo za to vlastně může?
Včera, článek, Milan Šurkala