Škoda ukázala maskované EV Enyaq iV: máme i možný vzhled bez maskování
7.5.2020, Milan Šurkala, aktualita
Škoda ukázala maskované verze svého připravovaného elektromobilu Enyaq iV. Ten se bude nabízet v 5 výkonových verzích se třemi různými velikostmi akumulátoru. My však pro vás máme i pravděpodobné snímky nemaskované verze.
Automobilka Škoda během následujících měsíců představí nové elektrické SUV Enyaq iV. S ním se už mohli svézt někteří novináři. Vůz využívá modulární platformu MEB a jako jediný vůz na ní postavený nebude vyráběn v Německu, ale v Mladé Boleslavi. Jde o SUV s délkou 4648 mm, šířkou 1877 mm a výškou 1618 mm. Enayq iV má rozvor 2765 mm a objem zavazadlového prostoru činí 585 litrů. SUV může táhnout přívěs o hmotnosti až 1200 kg a chlubí se také vynikající aerodynamikou, která u nejlepší verze činí Cx=0,27. Uvnitř pak najdete např. 13" obrazovku a head-up displej.
klikněte pro zvětšení
Po dlouhé době díky tomuto modelu přijde Škoda s nabídkou vozu s pohonem zadních kol. Na výběr totiž bude hned pět verzí lišících se výkonem motoru, případně i velikostí akumulátorů. Pojďme se tedy podívat na jednotlivé verze. Základní model Enyaq iV 50 má Li-Ion akumulátor s 55 kWh (netto 52 kWh). 109kW elektromotor pohání zadní kola a dle Škody má na jedno nabití ujet až 340 km, což je odhadovaná hodnota dle přesnější normy WLTP. I tak mi to však přijde jako docela optimistické číslo (spotřeba by musela být pod 15,5 kWh/100 km). Enyaq iV 60 přijde s vyšším výkonem 132 kW a akumulátor už dostane trochu lepších 62 kWh (netto 58 kWh). Tento vůz má nadále pohon zadních kol a má ujet 390 km na jedno nabití.
klikněte pro zvětšení
Vrcholné verze Enyaq iV 80 jsou k dispozici rovnou tři. Ta základní z řady iV 80 má stále pohon zadních kol, výkon však vzroste na 150 kW. Akumulátor už nabídne velmi slušných 82 kWh (netto 77 kWh) a Škoda tvrdí, že má ujet 500 km na jedno nabití. Další dvě varianty už mají pohon všech čtyř kol. Enyaq iV 80X dostane dva elektromotory a s tím i pohon všech čtyř kol. Díky tomu vzroste i výkon na 195 kW. Velký 82kWh akumulátor pak přispívá ke 460km dojezdu. Nejrychlejší Enyaq vRS zvšuje výkon až na 225 kW, maximálně se pak rozjede na rychlost 180 km/h (elektronicky omezená) a z 0 na 100 km/h mu to trvá jen 6,2 sekundy. I tato verze díky 82kWh akumulátoru slibuje 460km dojezd.

Nové SUV podporuje spoustu různých režimů nabíjení. Zvládne nabíjení z běžné domácí zásuvky s výkonem 2,3 kW, které postačí na průběžné dobíjení denního nájezdu např. z cesty do/z práce. Pokud je potřeba dobít energii po projetí většího množství kilometrů (např. celý akumulátor přes noc), s wallboxem dosáhnete vyšších 11 kW. Podporováno je ale i rychlé nabíjení se 125kW výkonem, které nabije akumulátor z 10 % na 80 % za 40 minut.
naše ilustrace zkoušející odmaskování vozu, klikněte pro zvětšení
Předprodej vozu bude zahájen v tomto roce spolu s představením finální verze, sériová výroba začne koncem letošního roku. Prodej pak začne počátkem roku 2021. Škoda sice zatím ukázala jen maskované varianty, nicméně zasedli jsme ke kreslícímu programu a pokusili jsme se pro vás přinést i možné finální varianty vzhledu vozu. Ty pochopitelně nemusí být zdaleka přesné, ale určitě lépe ukáže alespoň základní proporce vozu.
naše ilustrace zkoušející odmaskování vozu, klikněte pro zvětšení
Zdroj: skoda-storyboard.com