Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Škoda ukázala maskované EV Enyaq iV: máme i možný vzhled bez maskování

7.5.2020, Milan Šurkala, aktualita
Škoda ukázala maskované verze svého připravovaného elektromobilu Enyaq iV. Ten se bude nabízet v 5 výkonových verzích se třemi různými velikostmi akumulátoru. My však pro vás máme i pravděpodobné snímky nemaskované verze.
Automobilka Škoda během následujících měsíců představí nové elektrické SUV Enyaq iV. S ním se už mohli svézt někteří novináři. Vůz využívá modulární platformu MEB a jako jediný vůz na ní postavený nebude vyráběn v Německu, ale v Mladé Boleslavi. Jde o SUV s délkou 4648 mm, šířkou 1877 mm a výškou 1618 mm. Enayq iV má rozvor 2765 mm a objem zavazadlového prostoru činí 585 litrů. SUV může táhnout přívěs o hmotnosti až 1200 kg a chlubí se také vynikající aerodynamikou, která u nejlepší verze činí Cx=0,27. Uvnitř pak najdete např. 13" obrazovku a head-up displej.
 
Škoda Enyaq iV
klikněte pro zvětšení
 
Po dlouhé době díky tomuto modelu přijde Škoda s nabídkou vozu s pohonem zadních kol. Na výběr totiž bude hned pět verzí lišících se výkonem motoru, případně i velikostí akumulátorů. Pojďme se tedy podívat na jednotlivé verze. Základní model Enyaq iV 50 má Li-Ion akumulátor s 55 kWh (netto 52 kWh). 109kW elektromotor pohání zadní kola a dle Škody má na jedno nabití ujet až 340 km, což je odhadovaná hodnota dle přesnější normy WLTP. I tak mi to však přijde jako docela optimistické číslo (spotřeba by musela být pod 15,5 kWh/100 km). Enyaq iV 60 přijde s vyšším výkonem 132 kW a akumulátor už dostane trochu lepších 62 kWh (netto 58 kWh). Tento vůz má nadále pohon zadních kol a má ujet 390 km na jedno nabití.
 
Škoda Enyaq iV
klikněte pro zvětšení
 
Vrcholné verze Enyaq iV 80 jsou k dispozici rovnou tři. Ta základní z řady iV 80 má stále pohon zadních kol, výkon však vzroste na 150 kW. Akumulátor už nabídne velmi slušných 82 kWh (netto 77 kWh) a Škoda tvrdí, že má ujet 500 km na jedno nabití. Další dvě varianty už mají pohon všech čtyř kol. Enyaq iV 80X dostane dva elektromotory a s tím i pohon všech čtyř kol. Díky tomu vzroste i výkon na 195 kW. Velký 82kWh akumulátor pak přispívá ke 460km dojezdu. Nejrychlejší Enyaq vRS zvšuje výkon až na 225 kW, maximálně se pak rozjede na rychlost 180 km/h (elektronicky omezená) a z 0 na 100 km/h mu to trvá jen 6,2 sekundy. I tato verze díky 82kWh akumulátoru slibuje 460km dojezd.
 
Škoda Enyaq iV
 
Nové SUV podporuje spoustu různých režimů nabíjení. Zvládne nabíjení z běžné domácí zásuvky s výkonem 2,3 kW, které postačí na průběžné dobíjení denního nájezdu např. z cesty do/z práce. Pokud je potřeba dobít energii po projetí většího množství kilometrů (např. celý akumulátor přes noc), s wallboxem dosáhnete vyšších 11 kW. Podporováno je ale i rychlé nabíjení se 125kW výkonem, které nabije akumulátor z 10 % na 80 % za 40 minut.
 
Škoda Enyaq iV
naše ilustrace zkoušející odmaskování vozu, klikněte pro zvětšení
 
Předprodej vozu bude zahájen v tomto roce spolu s představením finální verze, sériová výroba začne koncem letošního roku. Prodej pak začne počátkem roku 2021. Škoda sice zatím ukázala jen maskované varianty, nicméně zasedli jsme ke kreslícímu programu a pokusili jsme se pro vás přinést i možné finální varianty vzhledu vozu. Ty pochopitelně nemusí být zdaleka přesné, ale určitě lépe ukáže alespoň základní proporce vozu.
 
Škoda Enyaq iV
naše ilustrace zkoušející odmaskování vozu, klikněte pro zvětšení
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama