Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Škoda Karoq dostane verze Scout a Sportline se 140kW motory

2.8.2018, Milan Šurkala, aktualita
Úspěšné malé SUV Škoda Karoq bude mít dvě nové verze, které přitvrdí v designu, ale také motorizacích. Představí se terénní Scout a naopak sportovní Sportline. Obě verze budou moci mít až 140kW motory.
Škodovka slaví se svými SUV úspěchy a brzy rozšíří menší model Karoq o dvě nové varianty. První z nich bude Scout, druhá pak Sportline. Varianta Karoq Scout působí u Karoqu trochu zvláštně, neboť je terénní verzí SUV. To krásně dokazuje, že SUV se už dávno neberou jako auta do terénu, ale spíše na silnici. Ostatně drtivá většina Karoqů se nabízí jen jako předokolka a 4×4 verze byla vyhrazena pouze verzi s dvoulitrovým TDI o výkonu 110 kW. Karoq Scout je tak výjimkou a bude mít vždy pohon 4×4.
 
Škoda Karoq Scout
 
klikněte pro zvětšení
 
K dispozici bude ve třech motorových variantách. Bude zde verze s benzinovou 1.5 TSI a maximálním výkonu 110 kW, takže Scout bude konečně možností, jak se dostat k benzinovému Karoqu s pohonem všech čtyř kol. Dále zde budou dvě naftové varianty, tradiční 2.0 TDI se 110 kW a nově i silnější 140kW varianta téhož motoru. Všechny tři verze budou mít sedmistupňový DSG automat, pouze slabší 110kW diesel bude k mání i ve verzi se šestistupňovou manuální převodovkou.
 
Škoda Karoq Scout
 
klikněte pro zvětšení
 
Oproti běžným verzím se auto liší zejména opticky. Najdete zde stříbrné ochranné prvky, výrazné lemy blatníků, silněji tónovaná skla, sedadla s černohnědými švy, pedály z nerezové ocely, ambientní LED osvětlení interiéru a nějaká ta loga Scout na autě. Vůz bude mít standardně 18palcová kola Braga, je ale možné dokoupit i 19palcová kola Crater.
 
Škoda Karoq Scout
 
klikněte pro zvětšení
 
Další novinkou bude sportovní verze Karoq Sportline. I ten přinese silnější motorizace ve srovnání se standardním Karoqem a nabídka motorizací je širší než u Scoutu. K dispozici tak bude standardní 1.5 TSI s maximálním výkonem 110 kW buď jako předokolka s 6stupňovým manuálem nebo jako 4×4 se 7stupňovým DSG. Bude to tak druhá verze, která dostane 110kW TSI i ve čtyřkolce. Rozdílem proti Scoutu je však možnost získat jej i s motorem 2.0 TSI a maximálním výkonem 140 kW. Ten se nabízí pouze ve verzi 4×4 a se 7stupňovým automatem DSG.
 
Škoda Karoq Sportline
 
klikněte pro zvětšení
 
Samozřejmostí musí být dnes ještě stále i naftové varianty. Nabídka začíná u 2.0 TDI s výkonem 110 kW. Zde jde o předokolku s 6stupňovým manuálem, je však možné mít i čtyřkolku, případně i verzi se sedmistupňovým automatem DSG. Nechybí ani 140kW verze motoru, ta bude k mání jen jako 4×4 verze se 7stupňovým DSG.
 
Škoda Karoq Sportline
 
klikněte pro zvětšení
 
Pochopitelně i tento model se liší designově. Jde např. o 18" kola Mytikas (na přání 17" Ratikon nebo 19" Vega), ve všech případech jde o černě lakovaná kola (případně se stříbrnými prvky). Jsou zde i další prvky jako obložení spodní hrany dveří v barvě karoserie, černé střešní nosiče i silněji tónovaná skla. Jsou zde i sportovnější sedadla se stříbrnými švy a vyšší prodyšností, sportovní volat má perforovanou kůži, jsou zde i ocelové pedály, černé obložení interiéru a vnitřní LED osvětlení. Možné je mít také digitální přístrojovou desku s volitelným uspořádáním ukazatelů. Obě dvě verze (Sportline i Scout) jsou vybaveny LTE modulem a Wi-Fi hotspotem.
 
Škoda Karoq Sportline
 
klikněte pro zvětšení
 
Zdroj: skoda-auto.cz (1, 2)


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama