reklama
Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Aplikace
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky
Příslušenství
Tablety
Wearables
Ostatní
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Svět hardware  |  Digimanie
TV Freak  |  Svět audia

Sázka na SUV a elektřinu se vyplatila: prodeje Volva vzrostly o 41 %

, , aktualita
Sázka na SUV a elektřinu se vyplatila: prodeje Volva vzrostly o 41 %
Petrolheadi sice automobilkám vyrábějícím elektromobily a SUV neustále predikují krach, ale švédskému Volvu se sázka na tyto dvě oblasti vyplácí. Prodeje meziročně proti loňské první polovině roku vzrostly o 41 %.
Sázka na SUV a elektřinu se vyplatila: prodeje Volva vzrostly o 41 %
I když se mnohým lidem nelíbí odklon Volva od tradičních sedanů a kombíků stejně jako příklon k elektrickému pohonu a značce předpovídají brzký krach, opak je pravdou. Takto dobré prodeje ještě automobilka v celé své historii nikdy neměla. Zákazníci mluví svými peněženkami jinak než lidé v diskuzích, a tak tu máme 380.757 prodaných vozů za první polovinu roku 2021, což je o 41 % více než za stejné období v minulém roce. Své v tom sice hrál loňský propad prodejů kvůli pandemii, nicméně nyní je zase problém v nedostatku čipů.
 
Volvo XC60
 
V Evropě bylo prodáno 166.822 vozů (meziročně proti H1/2020 +35,4 %), Čína zaznamenala 95.252 prodejů (+44,9 %), USA pak 63.574 aut (+47,4 %) a v ostatních zemích to pak bylo 54.929 aut (+45,4 %). Nejúspěšnějším modelem bylo XC40 se 118.121 prodeji (loni 68.359 aut), na druhém místě je v těsném závěsu XC60 se 113.500 auty (loni 78.761 aut) a třetí místo patří také SUV, modelu XC90 s 54.177 vozy (loni 37.918 vozů). Jak vidíme, tato tři SUV tvoří 75,1 % prodejů značky. Řada Recharge, zahrnující plug-in hybridy a čistě elektrické vozy, tvoří 24,6 % prodejů značky a meziročně se jejich prodeje zvýšily o téměř 150 %.