Na druhou stranu měli velcí výrobci slabší prodeje. Lídr trhu, Samsung, sice udržel první místo s přehledem, ale mezikvartálně klesl z 26,7% podílu na 24,6 %. A to i přestože na trh uvedl hodně modelů včetně high-endových. Pokles se projevil i při očekáváních, kolik se prodá modelů Galaxy S6. Tato čísla se snížila.

Zajímavé je, že si pohoršil i Apple. Ten zaznamenal rekordní prodeje nových iPhonů, ale přesto se mu nepodařilo aspoň udržet podíl na celosvětovém trhu. Klesl z 15,4 % v minulém čtvrtletí na 13,7 %, přičemž toto čtvrtletí má tradičně silné.
Po dvou tradičních výrobcích se v tabulce objevují asijské značky. Těm vévodí Huawei, který si celkem znatelně polepšil, a ze 7,5 % vystoupal na 8,4 %. Xiaomi překvapivě lehce pokleslo, což může být způsobeno i nepodařeným pokusem projít do segmentu drahých telefonů s Mi Note.
Pátým světovým hráčem na trhu je Lenovo, do kterého by měla být zahrnuta i Motorola, to si polepšilo z 5,2 % o 0,5 %. Další zajímavou tabulkou jsou výsledky čínských značek. První 3 místa kopírují první tabulku - Huawei, Xiaomi a Lenovo.

Na dalších místech máme TCL, což je společnost, jež stojí nad Alcatelem. TCL zaznamenala mírný růst. Páté je OPPO s poklesem podílu. Nejzajímavější je ale údaj o prodaných telefonech od čínských značek, toto číslo je 149,5 milionů přístrojů. Všechny čínské značky drží 45% podíl na celosvětovém trhu!
Jinými slovy, 45 % telefonů je vyrobeno čínskou společností. Zde nemluvíme o tom, kolik procent telefonů je vyrobeno v Číně. Samsung a Apple drží 38,3 %, takže na další nečínské výrobce zbývá 16,7 %.
Zdroj: TrendForce