Ještě před pár lety se zdálo, že pozice Samsungu na rozvojových trzích se smartphony je neotřesitelná. Potom ovšem nastal boom výrobců z Číny, Indie a jiných zemí, kteří nabízejí lépe vybavené modely za nižší ceny. Až v poslední době se Samsungu daří získávat zpět svou ztracenou pozici, i když kvůli tomu musel snížit ceny svých telefonů. To samozřejmě znamená, že z každého prodaného telefonu má výrobce nižší zisk, což je z dlouhodobého hlediska pro Samsung nevýhodná situace, naopak těžit z toho mohou zákazníci.
Podle analýzy, kterou zveřejnil deník The Wall Street Journal, měl výrobce v posledním čtvrtletí roku 2015 hrubou marži ze svých smartphonů jen 8,9 %, ještě v roce 2013 to byl přitom skoro dvojnásobek (16,1 %). Jen pro srovnání, marže Applu se pohybují kolem 40 %, jenže iPhony zkrátka nemají takový problém s konkurencí, a tak si Apple může dovolit nasadit ceny vysoko. To pro nižší třídu rozhodně neplatí, zde je právě cena jedním z hlavních kritérií.

Samsung Galaxy J1 je jedním z nejlevnějších smartphonů jihokorejského výrobce
Smartphony od Samsungu jsou v Indii asi o čtvrtinu dražší než srovnatelné modely místních značek, dříve si ovšem zájemci museli připlatit až 40 %. Klesajícím maržím se jihokorejský výrobce snaží bránit snižováním výrobních nákladů i zmenšením počtu nabízených modelů, to jsou ovšem změny, které nelze udělat ze dne na den. V současné době nabízí Samsung nespočet modelů nižší až střední třídy, na nízkou cenu je zaměřena především řada Galaxy J.
Zdroj: PhoneArena.com
Podle analýzy, kterou zveřejnil deník The Wall Street Journal, měl výrobce v posledním čtvrtletí roku 2015 hrubou marži ze svých smartphonů jen 8,9 %, ještě v roce 2013 to byl přitom skoro dvojnásobek (16,1 %). Jen pro srovnání, marže Applu se pohybují kolem 40 %, jenže iPhony zkrátka nemají takový problém s konkurencí, a tak si Apple může dovolit nasadit ceny vysoko. To pro nižší třídu rozhodně neplatí, zde je právě cena jedním z hlavních kritérií.

Samsung Galaxy J1 je jedním z nejlevnějších smartphonů jihokorejského výrobce
Smartphony od Samsungu jsou v Indii asi o čtvrtinu dražší než srovnatelné modely místních značek, dříve si ovšem zájemci museli připlatit až 40 %. Klesajícím maržím se jihokorejský výrobce snaží bránit snižováním výrobních nákladů i zmenšením počtu nabízených modelů, to jsou ovšem změny, které nelze udělat ze dne na den. V současné době nabízí Samsung nespočet modelů nižší až střední třídy, na nízkou cenu je zaměřena především řada Galaxy J.
Zdroj: PhoneArena.com