Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Samsung má na čínském trhu méně než 1% podíl

22.4.2018, Jáchym Šlik, aktualita
Čínský trh se smartphony patří k největším na světě, ale Samsungu se na něm v posledních letech vůbec nedaří. Podle poslední statistiky klesl podíl výrobce na historické minimum – jen 0,8 %.
Samsung zůstává jedním největších výrobců smartphonů na světě, delší dobu ovšem ztrácí na dvou obrovských rozvojových trzích. Podle posledních čísel, které zveřejnil web DigiTimes, klesl podíl na čínském trhu na pouhých 0,8 %. To jsou data za poslední čtvrtletí loňského roku, kdy už byl v prodeji Galaxy Note 8. Přitom ještě před pěti lety se jihokorejský výrobce mohl chlubit 20% podílem. Postupně jej ovšem vystrnadily domácí značky s agresivnějším marketingem a hlavně nižšími cenami. Samsungu nepomohly ani modely navržené na míru čínským zákazníkům. Uvidíme, zda alespoň nějaké zlepšení přinesou novinky Galaxy S9 a Galaxy S9+, ale překážkou by opět mohla být vysoká cena. Za znatelně nižší cenu si totiž mohou koupit model se srovnatelnou výbavou od některého čínského výrobce.
 
 
Podle uniklých informací by mohla být představena speciální verze menší „es devítky“ s duálním fotoaparátem, která by byla určena jen pro čínský trh. Ani pohled na data za celý rok 2017 není příliš povzbudivý, neboť si Samsung musel vystačit s 2,1% podílem. V prvním čtvrtletí letošního roku by podle odhadů analytické společnosti Strategy Analytics měl pokračovat trend z konce loňského roku, takže podíl Samsungu se nejspíš udrží na 0,8 %.
 
Špatné časy zažívá výrobce i na sousedním indickém trhu, kde je rovněž cena velmi důležitým kritériem při výběru nového telefonu. Ani tady se Samsungu nedaří ustát před čínskou konkurencí jako Huawei, Oppo, Vivo nebo Xiaomi, která nabízí modely s lepším poměrem ceny a výbavy. Ve čtvrtém kvartálu 2017 měl být Samsung po šesti letech sesazen z trůnu nejúspěšnější značky smartphonů v Indii, když jej předběhlo Xiaomi. Podíl ve srovnání s předchozím čtvrtletím klesl z 26,2 na 23,9 % a můžeme očekávat, že se bude nadále snižovat.
 
Jako jednoduché řešení se nabízí výrazné zlevnění portfolia smartphonů, ale tím by se Samsung mohl dostat do situace, před kterou už dříve varovali odborníci – společnost by investovala obrovské částky do výzkumu a vývoje, ale ty by se jí nevracely zpět. Na druhé straně si konkurence řadu inovací okopíruje a nabídne je v telefonech za nižší cenu. Tento stav, který je nazýván jako inovátorské dilema, by podle některých divokých prognóz dokonce mohl způsobit, že by se Samsung v nejbližších letech stáhl z trhu se smartphony.
 


reklama