reklama
Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Aplikace
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky
Příslušenství
Tablety
Wearables
Ostatní
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Svět hardware  |  Digimanie
TV Freak  |  Svět audia

Renault Zoe získal 0 hvězd v Euro NCAP i kvůli změně metodiky

, , aktualita
Renault Zoe získal 0 hvězd v Euro NCAP i kvůli změně metodiky
Elektromobil Renault Zoe si před 8 lety odnesl z testů Euro NCAP excelentní 5hvězdičkové hodnocení. Poslední test však vozu nepřinesl ani jednu hvězdičku. Změny na voze i metodice si vybraly svou daň.
Renault Zoe získal 0 hvězd v Euro NCAP i kvůli změně metodiky
Světem aut poněkud otřásla informace o velmi špatných výsledcích bezpečnostních testů malých vozů z koncernu Renault. Elektrická Dacia Spring si z testu Euro NCAP odnesla jedinou hvězdičku a Renault Zoe dokonce nedosáhl ani na toto. Je třetím vozem za celou historii, který si odnesl nulu. Je to dost s podivem, protože v roce 2013 si Zoe odneslo naopak nejlepší hodnocení, plných 5 hvězd. Co stojí za tak drastickou změnou?
 
Renault Zoe crashtest
 
Zásadní je to, že jak se vyvíjí vozy, tak se mění i metodika testů. V podstatě všechny vozy jsou bezpečnější než vozy před mnoha lety, takže podle tehdejších standardů by si patrně všechna dnešní auta odnesla pět hvězd. Proto se metodika mění, což ale současně komplikuje srovnatelnost. 5 hvězd z roku 2013 je něco jiného než 5 hvězd dnes. Ostatně za posledních 8 let došlo hned k 5 změnám metodiky. A každá taková změna může při stejné bezpečnosti přinést ztrátu i dvou hvězd.
 
 
Zčásti si za to ale může i Renault sám. Původní boční airbag chránil i hlavu, novější modely ale o něj přišly a nynější verze chrání jen hrudník. Kdyby měl Zoe původní bezpečnostní výbavu, mohl by údajně dosáhnout alespoň na tu jednu hvězdičku. Zoe si kvůli tomu vedl velmi špatně při bočním nárazu, ale ani ten čelní nepřinesl moc dobré výsledky při dnešních kritériích (nicméně na videu jde vidět, že i auto s tak špatným hodnocením může mít poměrně tuhou karoserii) a v bezpečnostních asistentech si vysloužil pouhých 14 %. Pro zajímavost, letošní průměr je 75 %. Euro NCAP se nelíbila absence varování před opuštěním pruhu nebo chybějící automatické brždění a další systémy ADAS. Některé z nich by ale vůz měl dostat od března 2022.