Mezi lidmi probíhá diskuze, zda je lepší elektromobil nebo vodíkové auto. Faktem nicméně je, že vodíkové auto je také elektromobil, dokonce má i stejný akumulátor, jen je menší a nahrazen je z větší části vodíkovou nádrží a palivovým článkem. A právě s vodíkem si nyní hraje i Renault, který své elektrické dodávky Kangoo Z.E. a Master Z.E. začne vyrábět i ve vodíkové verzi. Oba dva vozy mají malý palivový článek o výkonu 10 kW, který pomalu dobíjí akumulátor vozu. Celou nádrž přitom uživatel natankuje za 5-10 minut.

Renault Master Z.E. Hydrogen díky tomu prodlouží svůj dojezd z nynějších 120 km v čistě elektrické verzi na cca 350 km (přesná WLTP hodnota ještě nebyla stanovena). K dispozici bude ve dvou verzích furgon a dvou podvozkových verzích. V případě furgonových verzí lze očekávat objem nákladového prostoru 10,8 m3 až 20 m3, přičemž vodík je skladován ve dvou nádržích pod nákladovým prostorem. Počítejte však s nárůstem hmotnosti o 200 kg. V prodeji bude v první polovině roku 2020.

Ještě letos ale půjde do prodeje Kangoo Z.E. Hydrogen. Tento model má nákladový prostor o objemu 3,9 m3 a vodíkové ústrojí zde přidalo 110 kg hmotnosti. Výhodou je nicméně prodloužení papírového dojezdu dle normy WLTP z 230 km u čistého elektromobilu na 370 km u této vodíkové verze. Stinnou stránkou je pochopitelně cena, která u tohoto vozu bude činit 48.300 EUR bez DPH.
Zdroj: autocar.co.uk, renault.com