a kolko baterie minula na tych 20km? 40-50-60%?
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(1)
Mně u modelu S vadí ty neuvěřitelné problémy s kvalitou. Ani u modelu co vyrábí 9 let se nejsou schopni vyhnout největším trapasům, co jiné automobilky odstraní po prvním půlroce výroby. Neumím si představit tohle koupit jako ojetinu, když to je bizár i jako funglovka.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
To nevím, ale např. elektrický Jaguar pro Ring Taxi má na Nordschleife větší dojezd než původně používaný benzínový. Na okruhu se jen těžko dostane průměrný výkon přes 50 % maximálního (zejména je-li to auto tak silné, že se to nedá skoro ani nikde využít, což je případ Plaidu), obvykle to bývá okolo 30-35 % s rekuperací. Takže se dá odhadnout průměrný výkon max. tak okolo 750*0,35=263 kW. Jelo to 7,5 minuty, což je 0,125 hodiny. Takže 263*0,125=33 kWh. A to si myslím, že jsem to hodně nadsadil a průměrný výkon bude spíše lehce pod 30 % maxima, takže bych to viděl spíše někde mezi 25-30 kWh na jedno kolo. 60 % je nesmysl. To by muselo spotřebovat 60 kWh za 7,5 minuty, tedy 480kWh/h, jinak řečeno, průměrně odebírat 480 kW u 750kW auta. Na tak zatáčkovité trati, kde se tolik brzdí a projíždí zatáčky rozhodně ne pod plným plynem, je něco takového naprosto nereálné.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
A kolik ubylo třeba zmiňovanému Taycanu? 40-50-60 %? Máte info? A kolik paliva na okruhu "sežere" benzíňák? Třeba Veyron má při rychlostech > 300 km/h spotřebu cca 500 l/h. Samozřejmě, že spotřebu na okruhu asi nikdo příliš neřeší, ale ani bych se nedivil, kdyby Veyronu zbylo ve 100 l nádrži tak polovina. ;-) Veyron nejspíše bude extrém, ale stejně. Takže ten příspěvek je jen takový Tesla hate. BTW, jelikož je hodně aktuální i CO2, jakou asi tak po sobě zanechá stopu na lokální úrovni zmíněný Veyron a jakou Tesla? ;-)
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
A není to jedno vzhledem k počtu Veyronů? Lidi co mají Veyrona by si místo něj užívali třeba v letadle, takže uhlíkovou stopu budou mít vždy velkou.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)