Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Aplikace
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky
Příslušenství
Tablety
Wearables
Ostatní
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Svět hardware  |  Digimanie
TV Freak  |  Svět audia

Rekord: Nová Honda Civic Type R opět nejrychlejší předokolkou na Nürburgringu

, , aktualita
Rekord: Nová Honda Civic Type R opět nejrychlejší předokolkou na Nürburgringu
Soutěže o nejrychlejší auto na okruhu Nürburging neberou konce. Po Volkswagenu Golf GTI Clubsport S přebírá štafetu nejrychlejší předokolky nová generace Hondy Civic Type R. Srazila z rekordu více než 5 sekund!
Rekord: Nová Honda Civic Type R opět nejrychlejší předokolkou na Nürburgringu
Titul nejrychlejšího auto na severní smyčce Nürburgringu je dosti prestižní záležitost a v posledních letech je tu dost živo. Není to tak dávno, co bylo překonáno osm minut s předokolkou, což od té doby dosáhlo už několik dalších aut s předním pohonem. Jedním z nich byla i předchozí Honda Civic Type R s časem 7:50,63 min. Posléze byla překonána hot hatchem VW Golf GTI Clubsport S s časem 7:49,21. Tento titul Volkswagenu zůstal skoro jeden rok. Desátá generace Hondy Civic si však v nové verzi Type R bere titul zpět, a to s takovým rozdílem, až to překvapuje.


Honda Civic Type R předek


Novinka to totiž zvládla zajet za 7:43,80 min, čímž Golf překonala o více než 5,4 sekundy. Šlo o takřka sériový vůz. Byla to tedy testovací verze se specifikacemi výsledné sériové verze, byla však vybavena ochranným rámem, který se dle výrobce ale nijak nepodílel na zvyšování tuhosti karoserie. Tuto hmotnost navíc pak vyrovnali odstraněním sedaček a multimediálního systému. Pokus proběhl na suché trati za ideálních povětrnostních podmínek, automobil využíval pneumatiky optimalizované pro okruhy, které je možné legálně používat i v běžném provozu.


Honda Civic Type R


Honda Civic Type R je vybavena přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem K20C1, jehož výkon vzrostl z 228 kW na nynějších 235 kW při 6500 otáčkách a točivý moment činí 400 Nm v rozsahu od 2500 do 4500 otáček za minutu. Nový model je také o 16 kilogramů lehčí než ten předchozí a má nově zadní nápravu s nezávislým zavěšením kol.

Zdroj: hondanews.com
reklama