Harry Potter: Wizards Unite aneb Pokémon GO 2.0

28.6.2019, Milan Šurkala, recenze
Po dlouhém čekání se konečně objevila nová AR hra od společnosti Niantic, Harry Potter: Wizards Unite. Podaří se vývojářům přinést ještě něco lepšího než sbírání pokémonů? Bude mít kouzený svět své "kouzlo"?
Dnes jsme si tedy představili mobilní AR hru Harry Potter: Wizards Unite. Jde v podstatě o překarosovaný Pokémon GO, spousta herních mechanismů je zde podobných, jen je to zahaleno do kouzelnického hávu a jinak pojmenováno. Zatímco přítelkyně pokémony nikdy nehrála, tahle hra ji dost pohltila. Já ji asi budu hrát i nadále nad rámec testování pro recenzi, ale nepředpokládám, že se ze mě stane nějaký velký kouzelník. Je to docela zajímavá hra, ale přestože se týká kouzel, nějaké jí to její vlastní kouzlo chybí. Což je možná i dobře, alespoň jsem tomu nepropadl.

Harry Potter Wizards Unite

A jak to tak vypadá, nepropadl tomu ani svět. Zatímco pokémony krátce po vydání hrál celý svět a kam jste se hnuli, tam jste viděli někoho s mobilem v ruce, jak hází pokébaly, viděli jste už někdy někdo hrát Harryho Pottera? Já tedy zatím nikoho. Ostatně i první čísla z počtu stáhnutí hovoří jasně a také jiné studované parametry včetně výdělků ukazují, že očekávání Nianticu od nové hry asi nebudou naplněna. V podstatě ve všem je nový Harry Potter asi o jeden desítkový řád horší než Pokémon GO, a to je zásadní rozdíl. Hra 10krát horší není, je totiž do značné míry stejná. A možná to je ten problém. Překvapivé je, že Pikachu je větší tahoun než Harry. Tak výrazný rozdíl bych totiž nečekal.

Vývoj ceny testovaného produktu:

Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.