www.svetmobilne.cz
>
>
>

ADATA PV110: oblíbená 10400mAh powerbanka

ADATA PV110: oblíbená 10400mAh powerbanka
, , recenze
Do dnešního testu jsme vzali velmi oblíbenou powerbanku ADATA PV110. Hlavním důvodem je to, že nabízí solidní kapacitu 10400 mAh za poměrně příznivou cenu. My se podíváme, co od ní můžeme čekat.
K oblíbeným
reklama
Powerbanky jsou zařízení, které obsahují velkou baterii a USB výstup, díky kterému je možné použít je k nabíjení čehokoli, co se dá nabíjet přes USB rozhraní. Vedle smartphonů to mohou být tablety, digitální fotoaparáty a mnoho dalšího. Dnes se podíváme na jedno z nejoblíbenějších zařízení v této kategorii, powerbanku ADATA PV110. Uvnitř se skrývají Li-Ion akumulátory, které při napětí 3,6 V slibují slušnou kapacitu baterie 10400 mAh, tedy 37,44 Wh energie.
 
 
Výrobce slibuje, že by měla na jedno nabití nabít 5krát telefon, 11krát digitální fotoaparát, 6krát MP4 přehrávač nebo 1,5krát tablet. Na teoretickou i praktickou výdrž se podíváme v další kapitole, nyní se budeme věnovat samotnému zpracování a designu.





ADATA PV110 má zajímavý oválný tvar s rozměry 102×77×21,5 mm, tedy rozměry klasického kompaktního fotoaparátu. Kvůli velké baterii ale musíte počítat s tím, že váží 260 gramů, takže vám vzhledem k rozměrům přijde být dost těžká. Design vypadá velice hezky a moderně. Powerbanka má luxusní kovový vzhled a určitě budete mít strach, abyste ji někde nepoškrábali. Opravdu vypadá velmi pěkně. V testu jsme měli tmavě šedivou verzi, nicméně v prodeji najdete i azurovou, zlatou a růžovou variantu. Kovový povrch zvýrazňuje teplotu okolí, v chladném počasí tedy doslova "mrazí", při nabíjení naštěstí jen hřeje (je vlažný).





Na přední straně vidíte několik prvků. Začneme tlačítkem pro zapnutí. To je nutno stisknout a podržet, aby se powerbanka zapnula. Pokud nepřipojíte žádné zařízení do 10 sekund, sama se vypne a šetří tak energii. Jsou zde čtyři modré diody LED, které svítí podle toho, jak je powerbanka nabitá. Pokud je vybitá a dáte ji nabíjet, začne blikat první dioda. Postupně to se vzrůstajícím nabitím stoupá dál, ke konci tři diody svítí a čtvrtá bliká. Jakmile přestane blikat i ta čtvrtá, je nabito. Při vybíjení obvykle nic nebliká, pouze svítí aktuální stav nabití (čtyři = plno, jedno = téměř vybito). Teprve při blížícím se vybití začne blikat poslední zbývající dioda a to už máte jen posledních několik minut nabíjení.

Nabití provedete jednoduše dodaným kabelem (s délkou 30 cm), který otočíte. Velké USB strčíte do USB portu počítače, microUSB do portu IN na powerbance. Délku nabíjení jsem testoval mnohokrát a vždy se pohybovalo od 8 hodin do 8 hodin a 5 minut. To platí jak pro nabíjení přes USB 2.0, tak i USB 3.0 port počítače i nabíječku Sony BC-TRX s maximálně 1500mA výstupem na USB portu. Powerbanku klidně nabijete klasickou nabíječkou na mobil, nepotřebujete k tomu zrovna počítač.





Pokud chcete powerbankou něco nabíjet, jednoduše velké USB strčíte do powerbanky a naopak microUSB port do zařízení, které chcete nabít. ADATA PV110 má dokonce dva USB porty. Ten první dokáže nabídnout maximálně 1,0A výstup, ten druhý dokonce 2,1A. Navíc dokážou pracovat současně, můžete tedy nabíjet dvě zařízení najednou.





Na obrázku právě vidíte nabíjení mobilního telefonu a digitálního fotoaparátu Sony Cyber-shot RX100. Po základním představení fotobanky tedy pojďme k menšímu vysvětlení problematiky kapacity a energie, vrhneme se také na praktické testy.
reklama
Nejnovější články
Foxconn, výrobce iPhonů, představil 3 nové elektromobily Foxconn, výrobce iPhonů, představil 3 nové elektromobily
Společnost Hon Hai Technology Group (Foxconn) známe jako výrobce elektroniky např. i pro Apple, nicméně v budoucnu chce rozjet i výrobu elektromobilů. Představila hned tři nové modely včetně autobusu.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Německá města stahují elektrobusy z provozu po požáru ve Stuttgartu Německá města stahují elektrobusy z provozu po požáru ve Stuttgartu
Dopravní podniky se začínají obávat elektrických autobusů. Byť je ještě nedávno s velkou slávou zaváděly do provozu, kvůli nedávným požárům je některá města v Německu dočasně stáhla z aktivní služby.
16.10.2021, aktualita, Milan Šurkala3 komentáře
V Číně se o svátcích tvoří fronty na nabití EV, NIO díky Battery Swap boduje V Číně se o svátcích tvoří fronty na nabití EV, NIO díky Battery Swap boduje
Jedním z často zmiňovaných argumentů proti elektromobilitě je to, co se stane, když velká část lidí najednou pojede dlouhou trasu (dovolená, svátky). V Číně to nyní zažili a měli problém. Menší byl u společnosti NIO, která má program výměny akumulátorů.
15.10.2021, aktualita, Milan Šurkala2 komentáře
Zpoždění Tesly: Semi, Roadster i Cybertruck kvůli čipové krizi až v roce 2023 Zpoždění Tesly: Semi, Roadster i Cybertruck kvůli čipové krizi až v roce 2023
Před měsícem jsme se dozvěděli, že se kvůli čipové krizi odsouvá Roadster až na rok 2023. Vypadá to, že nebude zdaleka jediným modelem, který nabere další zpoždění. Týkat se to má i ostatních připravovaných novinek.
14.10.2021, aktualita, Milan Šurkala
Obyvatelé centra Berlína zde chtějí zakázat provoz aut, a to i těch elektrických Obyvatelé centra Berlína zde chtějí zakázat provoz aut, a to i těch elektrických
Individuální automobilová doprava se postupně stává stále dražší a hůře dostupnou záležitostí. Běžná auta zdražují, elektromobily zlevňují jen pomalu a v Berlíně chtějí zakázat oboje. A tentokrát nejsou to politici, nýbrž sami občané.
12.10.2021, aktualita, Milan Šurkala3 komentáře