www.svetmobilne.cz
>
>
>
>

Qualcomm uvedl 5G NR mmWave a sub-6GHz moduly

Qualcomm uvedl 5G NR mmWave a sub-6GHz moduly
, , aktualita
Už se pomalu blíží rychlé 5G mobilní sítě, překonávají se jejich problémy a společnost Qualcomm proto představuje své moduly pro ně. Jde o 5G NR mmWave modul QTM052 a rodinu sub-6GHz RF modulů.
K oblíbeným
reklama
Po 4G/LTE sítích by logicky měly následovat 5G sítě a společnosti už skutečně začínají představovat první 5G modemy a součástky pro ně. Jednou z nich je i Qualcomm. Docela velký problém byl vyvinout 5G NR mmWave modul QTM052. Technologie mmWave je totiž pro mobilní použití docela nepraktická, jsou zde problémy s vhodnými materiály, velikostí, teplotou i zářením. Přesto se to povedlo a QTM052 může bezproblémově spolupracovat s 5G modemem Snapdragon X50.
 
Qualcomm QTM052 modul
 
Podporuje technologie beam forming, beam steering a beam tracking, které se všechny věnují tomu, aby signál směřovaly ideálně k onomu zařízení a využili co nejvyšší rychlosti. 5G mmWave je totiž na směřování velmi citlivé, obecně ale bude výhodou 5G sítí možnost mít na síti mnohem větší počet připojených zařízení než u 4G. K dispozici je podpora pásem 26.5-29.5 GHz (n257), 27.5-28.35 GHz (n261) a 37-40 GHz (n260). Qualcommu se přitom podařilo udržet rozměry modulu na velmi malých hodnotách, viz obrázek. První telefony s tímto modulem by se mohly objevit už v první polovině roku 2019 a už nyní se dodávají výrobcům telefonů.
 
Společnost představila také moduly rodiny QPM56xx pro pásma pod 6 GHz (sub-6 GHz). Modely QPM5650 a QPM5651 podporují 5G NR PA/LNA/Switch a filtrovací subsystém. Varianty QDM5650 a QDM5652 se spokojí s 5G NR LNA/switch, filtrovacím subsystémem a ani zde se nezapomnělo na podporu MIMO. Všechny čtyři moduly podporují pásma 3,3-4,2 GHz (n77), 3,3-3,8 GHz (n78) a 4,4-5,0 GHz (n79).
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Byton M-Byte, elektrické SUV se 48" displejem Byton M-Byte, elektrické SUV se 48" displejem
Čínská automobilka Byton chce dobýt nejen Evropu se svým novým elektrickým SUV M-Byte. To má být k mání za docela atraktivní cenu a zajímavostí bude např. i obrovský 48" displej místo přístrojové desky.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Moderní Land Rover Defender přijíždí Moderní Land Rover Defender přijíždí
Legendární Land Rover Defender se přestal vyrábět před několika lety a nyní se objevuje jeho moderní varianta. Opět bude k dispozici ve verzích 90 a 110, přičemž si budete moci vybrat i hybridní variantu.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Bentley vyrobí 12 replik vozu Team Blower z roku 1929 Bentley vyrobí 12 replik vozu Team Blower z roku 1929
Automobilka Bentley hodlá vyrobit 12 kusů legendárního závodního vozu Team Blower, původem z roku 1929. Při výrobě těchto aut využije skoro 100 let staré technologie, ale i moderní věci jako jsou 3D skeny.
13.9.2019, aktualita, Milan Šurkala
Ferrari F8 Spider odhazuje střechu a 20 kg Ferrari F8 Spider odhazuje střechu a 20 kg
Počátkem března se objevilo nové Ferrari F8 Tributo a to nyní dostává otevřenou variantu Spider. Ta si ponechává jeho V8 s výkonem až 720 koní, proti předchůdci vůz také shodil cenných 20 kilogramů.
13.9.2019, aktualita, Milan Šurkala
Tesla "zajela" rekord na okruhu Laguna Seca, "pokoří" i Nürburgring Tesla "zajela" rekord na okruhu Laguna Seca, "pokoří" i Nürburgring
Porsche představilo svůj elektrický sedan Taycan, který zajel rekord na Nürburgringu, čehož se hned chytil Elon Musk a rozhodl se nechat zajet rekordy na okruzích Laguna Seca i v Zeleném pekle. Má to však háček.
13.9.2019, aktualita, Milan Šurkala