Xiaomi očekávalo, že v roce 2015 prodá 80-100 milionů chytrých telefonů. S příchodem nového roku přišlo bilancování a zjistilo se, že se prodalo "jen" 70 milionů zařízení. To jsou velmi pěkná čísla, tak proč není Xiaomi spokojené?
Společnost zažila mezi roky 2012 až 2014 výrazný růst. Mezi 2012 a 2013 byl nárůst prodejnosti asi 160 %, tehdy se prodeje dostaly na cca 20 milionů telefonů. Mezi roky 2013 a 2014 jsme se dočkali ještě většího nárůstu prodejnosti, a to z asi 20 milionů kusů na cca 60 milionů kusů.
Za rok 2015 se prodeje zvedly "jen" o 14,5 %, což je v porovnání s předchozími roky poměrně nedobrý výsledek, Xiaomi očekávalo, že prodá 80-100 milionů telefonů. V kontextu celosvětových prodejů se však jedná o velmi dobrý výsledek.
Když se totiž podíváme na špičku, velké společnosti jsou rády, kdy jim prodeje neklesají. S tím se potýká například Samsung nebo Lenovo. V první pětce rostou prodeje hlavně společnosti Huawei, která výrazně stoupá na popularitě.

Xiaomi Redmi 3
Xiaomi má ale dobře našlápnuto do dalšího ročníku. Již jsme byli svědky představení dvou nových telefonů, a to Redmi 3 a Redmi Note 3 Pro. Oba telefony nabízí velmi dobrý poměr cena/výkon a Redmi 3 i nadstandardně velkou baterii, čímž v Evropě může velmi zaujmout. Konkurenci představuje hlavně celkem neznámé Gionee.
Podle analytiků jsou chytré telefony pro Xiaomi stěžejní, představují 90 % příjmů společnosti a prodávají se hlavně na domácím trhu. Velkou otázkou je i dostupnost v USA, kde by po těchto telefonech mohla být velká poptávka, ale Xiaomi tam stále nemá zavedené oficiální distribuční kanály.
A jaké jsou vyhlídky Xiaomi na tento rok? Podle odborníků se mohou prodeje zvýšit o 16 %, pokud se Xiaomi podaří expandovat na americký kontinent a do východní Evropy. To jsou poměrně solidní vyhlídky, když vezmem v úvahu fakt, že většina velikánů mobilního trhu padá.
Zdroj: PhoneArena
Společnost zažila mezi roky 2012 až 2014 výrazný růst. Mezi 2012 a 2013 byl nárůst prodejnosti asi 160 %, tehdy se prodeje dostaly na cca 20 milionů telefonů. Mezi roky 2013 a 2014 jsme se dočkali ještě většího nárůstu prodejnosti, a to z asi 20 milionů kusů na cca 60 milionů kusů.
Za rok 2015 se prodeje zvedly "jen" o 14,5 %, což je v porovnání s předchozími roky poměrně nedobrý výsledek, Xiaomi očekávalo, že prodá 80-100 milionů telefonů. V kontextu celosvětových prodejů se však jedná o velmi dobrý výsledek.
Když se totiž podíváme na špičku, velké společnosti jsou rády, kdy jim prodeje neklesají. S tím se potýká například Samsung nebo Lenovo. V první pětce rostou prodeje hlavně společnosti Huawei, která výrazně stoupá na popularitě.

Xiaomi Redmi 3
Xiaomi má ale dobře našlápnuto do dalšího ročníku. Již jsme byli svědky představení dvou nových telefonů, a to Redmi 3 a Redmi Note 3 Pro. Oba telefony nabízí velmi dobrý poměr cena/výkon a Redmi 3 i nadstandardně velkou baterii, čímž v Evropě může velmi zaujmout. Konkurenci představuje hlavně celkem neznámé Gionee.
Podle analytiků jsou chytré telefony pro Xiaomi stěžejní, představují 90 % příjmů společnosti a prodávají se hlavně na domácím trhu. Velkou otázkou je i dostupnost v USA, kde by po těchto telefonech mohla být velká poptávka, ale Xiaomi tam stále nemá zavedené oficiální distribuční kanály.
A jaké jsou vyhlídky Xiaomi na tento rok? Podle odborníků se mohou prodeje zvýšit o 16 %, pokud se Xiaomi podaří expandovat na americký kontinent a do východní Evropy. To jsou poměrně solidní vyhlídky, když vezmem v úvahu fakt, že většina velikánů mobilního trhu padá.
Zdroj: PhoneArena