Tablety už zdaleka nejsou oblíbené tak jak kdysi. Může za to i ten fakt, že úhlopříčky standardních telefonů se natolik zvětšily, že mnoha lidem to už začíná stačit v podstatě na vše a o něco větší tablet přestávají potřebovat. Meziročně (proti Q3/17) se tak dle IDC prodeje tabletů snížily o 8,6 % ze 39,9 na nynějších 36,4 milionu kusů. Jedničkou je jednoznačně společnost Apple, které sice také spadly prodeje, konkrétně o 6,1 % z 10,3 na 9,7 milionu kusů, ale přesto zvýšila svůj tržní podíl a dosáhla až na 26,6 %.

Druhá příčka patří Samsungu, ale ten stejně jako u smartphonů, i zde zaznamenává docela výraznou ztrátu. V případě tabletů je to 11,4 % dolů a počty kusů tak klesají z 6,0 na pouhých 5,3 milionu kusů. To stačilo na dosažení 14,6 % podílu, který je nižší než před rokem. Na třetím místě se udržel Amazon, který však zvýšil svůj tržní podíl z 11 % na 12 %. Přesto i on zaznamenal propad prodejů, byť velmi nízký, o pouhých 0,4 %. Stejně tak jak před rokem, i nyní má zaokrouhleně 4,4 milionu prodaných kusů.
Jediným výrobcem z první pětky, který šel nahoru ve všech parametrech, je Huawei. Zvýšil svůj tržní podíl na 8,9 % a vzrostly mu také prodeje ze 3,0 na 3,2 milionu kusů (+7,1 %). Díky tomu se dostal před Lenovo, které bylo v minulém roce ještě čtvrté. Ostatně Lenovo je zde společností s obrovskou ztrátou. Jeho prodeje klesly o opravdu výrazných 24,5 % ze 3,1 na 2,3 milionu kusů a tržní podíl se už smrskl jen na 6,3 %. Ostatní značky si pak berou zbývajících 31,6 % trhu.
Zdroj: venturebeat.com