reklama
Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Aplikace
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky
Příslušenství
Tablety
Wearables
Ostatní
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Svět hardware  |  Digimanie
TV Freak  |  Svět audia

Prodeje tabletů opět spadly, už 16krát po sobě

, , aktualita
Prodeje tabletů opět spadly, už 16krát po sobě
Prodeje tabletů rozhodně nemíří nahoru. Je to už 16. čtvrtletí, kdy čísla prodejů mířila směrem dolů, tedy už čtvrtým rokem. Jediná společnost v Top 5, která dokázala navýšit prodeje tabletů, je čínské Huawei.
Prodeje tabletů opět spadly, už 16krát po sobě
Tablety už zdaleka nejsou oblíbené tak jak kdysi. Může za to i ten fakt, že úhlopříčky standardních telefonů se natolik zvětšily, že mnoha lidem to už začíná stačit v podstatě na vše a o něco větší tablet přestávají potřebovat. Meziročně (proti Q3/17) se tak dle IDC prodeje tabletů snížily o 8,6 % ze 39,9 na nynějších 36,4 milionu kusů. Jedničkou je jednoznačně společnost Apple, které sice také spadly prodeje, konkrétně o 6,1 % z 10,3 na 9,7 milionu kusů, ale přesto zvýšila svůj tržní podíl a dosáhla až na 26,6 %.
 
Apple iPad Pro
 
Druhá příčka patří Samsungu, ale ten stejně jako u smartphonů, i zde zaznamenává docela výraznou ztrátu. V případě tabletů je to 11,4 % dolů a počty kusů tak klesají z 6,0 na pouhých 5,3 milionu kusů. To stačilo na dosažení 14,6 % podílu, který je nižší než před rokem. Na třetím místě se udržel Amazon, který však zvýšil svůj tržní podíl z 11 % na 12 %. Přesto i on zaznamenal propad prodejů, byť velmi nízký, o pouhých 0,4 %. Stejně tak jak před rokem, i nyní má zaokrouhleně 4,4 milionu prodaných kusů.
 
Jediným výrobcem z první pětky, který šel nahoru ve všech parametrech, je Huawei. Zvýšil svůj tržní podíl na 8,9 % a vzrostly mu také prodeje ze 3,0 na 3,2 milionu kusů (+7,1 %). Díky tomu se dostal před Lenovo, které bylo v minulém roce ještě čtvrté. Ostatně Lenovo je zde společností s obrovskou ztrátou. Jeho prodeje klesly o opravdu výrazných 24,5 % ze 3,1 na 2,3 milionu kusů a tržní podíl se už smrskl jen na 6,3 %. Ostatní značky si pak berou zbývajících 31,6 % trhu.