Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Prodeje smartphonů klesají, Čína jde nahoru

2.11.2018, Milan Šurkala, aktualita
Prodeje smartphonů už druhé čtvrtletí po sobě klesly. Zatímco tradiční výrobci s výjimkou Applu míří směrem dolů, spousta čínských značek se naopak dere nahoru. Např. Huawei prodal o téměř 15 % více telefonů než loni.
Nejen digitální fotoaparáty, ale už i smartphony míří se svými prodeji směrem dolů. Už minulé čtvrtletí bylo ve znamení mírného 2,1% propadu. Nynější čtvrtletí Q3/18 meziročně (proti Q3/17) opět zaznamenalo propad, a tentokrát jde už o 3,3 %. V řeči čísel jde konkrétně o 354,8 milionu kusů versus loňských 366,9 milionů. Pokud bychom to brali proti letošnímu létu, tak prodeje o něco vzrostly (léta totiž bývají slabší). Na pozici jedničky je stále společnost Samsung, té se ale poslední dobou moc nedaří. Její prodeje totiž klesly o hodně výrazných 15 % z 83,4 na 70,9 milionů kusů.
 
Samsung Galaxy S9
 
Zatímco tradiční značky šly většinou směrem dolů, hodně se dařilo čínským výrobcům. Huawei si tak pojistil svou druhou příčku až neuvěřitelně vysokým nárůstem o 33,0 % ze 39,1 na 52,0 milionů. Teprve třetí příčka patří společnosti Apple. Ta je jednou z mála tradičních mimočínských společností, které rostly, nicméně v tomto případě je to jen o 0,5 % ze 46,7 na 46,9 milionu kusů. Applu se nicméně podařilo velmi výrazně navýšit průměrnou hodnotu prodaných iPhonů, takže svými výdělky drtí veškerou konkurenci.
 
Velmi slušný výsledek předvedlo i čínské Xiaomi. To si drží čtvrtou pozici s 32,4 miliony kusů (nárůst o 17,4 %). Jedním z čínských výrobců, kterým se moc nedařilo, je páté Oppo. V tomto případě šlo o pokles o 1,3 % na 31,2 milionu telefonů. Přišlo tak o svou čtvrtou pozici z loňského roku, nicméně páté bylo už i v tomto létě. V těsném závěsu je Vivo, které meziročně získalo 13,6 % a z 25,4 milionu kusů se dostalo na 28,9 milionu.
 
S velmi velkým odstupem je sedmé LG s 11,6 milionu kusů (pokles o 15,7 %) a moc se nedařilo ani osmé Motorole, která dodala 10,7 milionu kusů (-19,1 %). Všichni ostatní výrobci se pak museli spokojit se 70,2 milionu prodaných telefonů, což je pokles o 18,5 %.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama