3D tisk se už dnes nezřídka používá i k výrobě dílů pro automobily. Např. Bugatti takto tiskne brzdové třmeny. Společnosti Porsche a Mahle se rozhodly, že 3D tisk využijí pro výrobu odlehčených pístů spalovacího motoru. Použili metodu LMF (Laser Metal Fusion), která využívá laserového paprsku a speciální hliníkové slitiny ve formě prášku. Působením laseru se pak jednotlivé vrstvy prášku promění v celý píst. Celkem bylo potřeba 1200 vrstev a tisk trval 12 hodin. Takový píst má bionický tvar umožňující snížit hmotnost pístu až o 20 % při vysoké pevnosti a v horní části je také speciální chladicí kanálek, který u kovaných pístů není možné vyrobit běžnými metodami.

Tuto metodu vyzkoušeli pro výrobu pístů sportovního vozu Porsche 911 GT2 RS, který má sám o sobě výkon okolo 700 koní. Využitím nových lehčích pístů se automobilce podařilo zvýšit výkon o dalších 30 koní při lepší efektivitě (poměr výkonu a spotřeby). Muselo se pochopitelně zjistit, zda jde i o prakticky využitelný koncept a takové písty také něco vydrží. Testy tak zahrnovaly zatížení motoru po dobu 200 hodin s průměrnou rychlostí vozu přes 250 km/h včetně zastávek na dotankování. Celkově tak během testu ujel okolo 6000 km. Motor prošel zatěžkávacími zkouškami i v laboratoři.

Vůz dostal také ještě další součástku vyrobenou pomocí 3D tisku. Tentokrát na ní spolupracovala společnost Trumph a šlo o přídavný chladič vzduchu, který byl umístěn mezi ten standardní a turbodmychadlo. I zde 3D tisk umožnil vyrobit takový tvar, který se nedá vytvořit standardně. Pro zajímavost ještě uveďme, že Porsche už dnes vyrábí 3D tiskem části sedadel pro Prosche 911 a 718, touto metodou se vyrábí i náhradní součástky pro legendární Porsche 959.
Zdroj: mahle.com, porsche.com