Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport dostal atmosférický 6válec

5.1.2019, Milan Šurkala, aktualita
Automobilka Porsche připravila dvě závodní verze sportovního kupé 718 Cayman GT4 Clubsport pro skutečné závody a pro trackdays. Obě dostanou plochý atmosférický šestiválec s maximálním výkonem 425 koní.
Kdo si bude chtít zazávodit, bude možná pošilhávat po jedné ze dvou novinek od Porsche. Jde o 718 Cayman GT4 Clubsport, který bude na rozdíl od předchůdce k dispozici ve dvou variantách Competition a Trackday. Zatímco ta první je určena pro skutečné závody (odpovídá FIA International GT4) a dovoluje jezdcům nastavit spoustu různých parametrů, verze Trackday bude trochu více standardní a nedovolí extrémnější úpravy, které by mohly auto příliš rozladit, kdyby si s tím hrál někdo, kdo tomu nerozumí.
 
Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport
 
Nechybí ABS i stabilizační systémy, nelze však nastavovat tlumiče nebo brzdy (pro zajímavost, kotouče mají 380mm průměr). Je zde ruční hasicí přístroj a bezpečnostní 80litrová palivová nádrž. Varianta Competition dovolí nastavit tlumiče na tři různé úrovně, je zde také větší 115litrová palivová nádrž. Nastavit lze také brzdný účinek jednotlivých náprav. Najdete tu závodní volant a automatický hasicí systém.
 
Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport
 
Zatímco standardní 718 Cayman má přeplňovaný čtyřválec o objemu 2,0 nebo 2,5 litru, v tomto případě tu najdete atmosférický plochý šestiválec s objemem 3,8 litru. Jeho výkon byl vyladěn na 425 koní (313 kW) při 7500 ot./min, což je o 40 koní (29 kW) více než u předchůdce. Maximální točivý moment dosahuje hodnoty 425 Nm při 6000 ot./min. Poháněna jsou zadní kola přes 6stupňovou převodovku PDK.
 
Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport
 
Zajímavostí je to, že k výrobě dveří nebo některých spoilerů byla zvolena lněná a konopná vlákna. Ta by měla vykazovat podobné vlastnosti jako ta uhlíková. Také je zajímavý fakt, že vzpěry McPherson jsou použity nejen na přední nápravě, ale také na zadní. Výsledná hmotnost vozu je 1320 kg. Závodní verze Competition vyjde na 157 tisíc EUR, zatímco verze Trackday bude levnější s cenou 134 tisíc EUR. Všechny ceny jsou bez DPH, vozy budou dostupné od února.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama