Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak
26.6.2019, Milan Šurkala, článek
Už dobře víme, že se papírové spotřeby aut velmi často rozcházejí s realitou dosahovanou na silnicích. Největší kouzla ale výrobci jednoznačně vytváří u plug-in hybridů. Proč tomu tak je a kdo za to vlastně může?
BlueJack (2) | 29.6.201916:07
Autor článku by si měl nejdříve nějaký ten hybrid vyzkoušet, než začne plácat takové blbosti. Hybrid se nenabíjí jenom rekuperací a zásuvkou, ale i z fosilního motoru. Funguje to tak, že když jedete v klidu, tak fosilní motor má výkonostní rezervu a toho využívá k nabíjení baterie. Takže ikdyž startujete s vybitou baterkou a jedete po dálnici, kde nikde nebrzdíte ­(neaplikuje se rekuperace­), tak tu baterku klidně dobijete. No a když máte dost nabitou baterku, tak se přepne na elektřinu a fosilní motor se vypne a nedochází ke ztrátám v převodovce...

Takže autore, nestálo by za to ten článek celý přepracovat? ;­-)
Odpovědět2  0
Milan Šurkala (397) | 30.6.20197:00
Za prvé, způsoby rekuperace a dobíjení závisí snad na stylu hybridu. Těch různých koncepcí jsou desítky, některé ani neumí jet čistě na elektřinu, některé umí jet se spalovacím motorem přímo pománějící kola, ale také se přepojit na elektrický pohon, kdy je spalovací motor jen generátorem elektřiny, někdy je motor v převodovce, jindy jsou elektromotory jen u druhé nápravy... Takže říci, že je to jen a jen takhle, je nesmysl. Těch koncepcí jsou miliony.

Za druhé, článek řešil to, proč jsou spotřeby plug­-inů mimo a ne to, jakým způsobem a kdy všude se nabíjí akumulátor. Jak bylo řečeno výše, těch způsobů jsou desítky, a proto se jakékoli dobíjení akumulátoru autem samotným hodilo pod ­"rekuperaci­", i když to nemusí být u všech plug­-inů jediný zdroj elektřiny mimo zásuvku ­(což máte pravdu­). Vždyť je tam i napsáno, že jde o zjednodušení, aby byl vidět ten koncept špatného měření spotřeby.
Odpovědět1  1
BlueJack (2) | 30.6.201915:55
Jistě že těch režimů je hodně a kolikrát se dají i přepínat v autě. Třeba ten Prius má charge mode, starší to měly tuším natvrdo zapnuté a ani to nešlo vypnout. Proto si myslím, že ty statistiky mohou být zkreslené ještě více, protože nevíte, v jakém režimu ta auta byla provozována. Je jasné, že jedno číslo spotřeby to nemůže vše obsáhnout a pak je namístě, aby vám tu spotřebu v různých režimech řekl výrobce...
Odpovědět2  0
hl.hl (3) | 28.6.201914:09
A tohle těm tupcům ouřadům z EU nevadí. Jednoho dne začnou do těchto vozítek dávat baterii na kterou ujede 110 km a budou se chlubit spotřebou 0.0000nic.
Odpovědět2  1
potooczech (28) | 28.6.20199:52
Tak ta energie v baterii má nějakou cenu, stejně jako palivo v nádrži má nějakou cenu. Sečtěte cenu energie v baterii s cenou paliva v nádrži, tím se dostanete na stejné jednotky. Kolik to na dané množství energie ujede víte ... a z toho můžete například uvádět cenu ujetého kilometru. A z ní to v podstatě můžete klidně zase přepočítat na spotřebu na 100km. Což je celkem kostrbaté a problém bude, že nedokážete ten dojezd určit přesně kvůli rekuperaci, ta není na všech trasách stejná. Plus tato metoda by počítala s tím, že na jedno natankování bude připadat jen jedno dobíjení, což také není reálné.

Prostě nezbude nic jiného, než stanovit metodiku pro všechny plug­-in hybridy stejnou. Tedy určit nějakou typickou trasu po městě, mimo město a po dálnici ... a pak bude záležet, jak to bude vozidlu s danou konfigurací svědčit. Samozřejmě výhodu bude mít vůz, který bude mít vyšší kapacitu baterie. Ideálem je, aby ty trasy odpovídaly běžnému využití daného vozidla. Pokud bude vozidlo provozováno pouze po městě, bude jeho spotřeba minimální, protože trasy nebudou dlouhé a budete jezdit jen za cenu elektrické energie. Mimo město už spotřeba naroste, protože trasy budou delší, zvýší se rychlost vozidla a ke slovu se častěji dostane spalovací motor. A na dálnici to bude více méně odpovídat spíše spotřebě spalovacího motoru, protože na GPSkových 130km­/h už ten spalovací motor bude prostě potřeba celkem dost.
Odpovědět1  2
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.