Zatímco u vozů se spalovacím motorem se dojezd příliš neřeší, v případě elektromobilů je to velmi ožehavé téma. Společnost Toyota si proto nechala patentovat systém, který by mohl pomoci oběma skupinám, pokud dojde palivo nebo energie. Mělo by jít o autonomní vůz, který poveze zásobu benzínu, nafty, ale bude mít i velký akumulátor. Pokud tak jakémukoli benzínovému, naftovému nebo elektrickému vozu dojde energie, může si přivolat pomoc od tohoto vozu. Tu je možné si přivolat např. i do cílového místa, aby byl vůz dobit a připraven pro příští jízdu (např. tam, kde nejsou nabíječky nebo čerpací stanice). Připomeňme, že vše je jen ve stádiu patentované myšlenky.

Systém v případě hlášení najde nejbližší volný nabíjecí vůz a zašle ho na místo, kde je potřeba. Bude potřeba nahlásit model vozu, aby systém věděl, které palivo má natankovat, příp. zda se bude vůz nabíjet, to mu také řekne, kde je víčko palivové nádrže nebo krytka zásuvky. Vůz je plně autonomní, takže ke stojícímu zákazníkovi nejen sám dojede bez řidiče, ale také se sám postará o doplnění energie. Něco takového by ale vyžadovalo standardizované konektory a víčka nádrží (resp. systém jejich ovládání). A to se patrně minimálně u spalovacích vozů už asi ani nestane.

obrázek z patentu (zajímavé, že je tu nakreslena Honda Civic 6G 4D)
Zdroj: interestingengineering.com