Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Opera zabudovala ad-block do svých mobilních prohlížečů

19.6.2016, Jan Pánek, aktualita
Opera je známá tím, že ráda šetří uživatelská data, nyní ale přišla s možná trošku drastičtějším řešením. Podle ní se ušetří hodně dat zakázáním reklamy, a tak tuto možnost zabudovala do základního nastavení.
Pokud používáte Operu na svém notebooku, mohli jste si všimnout nové ikonky, která se vždy ukáže po odpojení od elektrické sítě. Už tam Opera píše, že ušetříte hodně energie nezobrazováním a nestahováním reklamy.

U telefonů se nemusí řešit jen elektrická energie, ale často i data. Pokud vlastníte balíček mobilních dat, nejspíše jste kvůli omezujícímu FUPu narazili na několik možností, jak nějaký ten megabite ušetřit.

Dříve Opera nabízela samostatnou aplikaci, která umožnila snížit kvalitu obrázků a další komprese. Svým způsobem se tato funkce podobala klasické Opeře a funkci Opera Turbo, která na serverech Opery komprimuje data, aby vás nebrzdilo internetové připojení - dat musí protéct mnohem méně.





Nyní učinila Opera další krok k tomu, aby uživatelé jejich prohlížečů ušetřili více dat. V klasické mobilní Opeře a Opeře Mini totiž do základního nastavení přidala možnosti blokovat reklamy. To ocení hlavně uživatelé, protože nemusí hledat další doplňky webových prohlížečů, aby se reklamy zbavili.

Na druhou stranu většina internetových webů žije pouze z reklamy. Z toho důvodu není úplně ideální, když je možné zakázat reklamu pouze jedním kliknutím. Dříve si uživatel musel danou problematiku najít, stáhnout aplikaci, nainstalovat. Teď už může blokování reklamy zapnout v podstatě náhodou.

Zdroj: AndroidAuthority
reklama