Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

OnePlus nemá v plánu další smartphone střední třídy

20.6.2016, Jáchym Šlik, aktualita
Vloni představený telefon OnePlus X nedostane nástupce, místo toho se čínský výrobce plánuje více soustředit na svou řadu vlajkových lodí. Spolu s několika dalšími zákulisními informacemi to nedávno prohlásil zakladatel Pete Lau.
Většina světově nejznámějších čínských výrobců začala s jedním smartphonem, který se řadil do nejvyšší třídy, postupně však svou nabídku rozšiřovali o levnější modely. Nejlepšími příklady jsou společnosti Meizu a Xiaomi, přičemž druhý jmenovaný se z původně jednoho modelu dostal do fáze, kdy nabízí nespočet telefonů a k tomu jejich různé odvozeniny, takže o přehledné nabídce se zrovna mluvit nedá. Konkurenční společnost OnePlus se nechce vydávat stejným směrem a místo toho se bude nadále zaměřovat na to, co umí nejlépe – vlajkové lodě s atraktivním poměrem ceny a výbavy.

Znamená to, že se v blízké budoucnosti nepočítá s žádným smartphonem nižší či střední třídy. Model OnePlus X, který byl představen na konci loňského října, se tedy nedočká svého nástupce. Serveru Engadget to prozradil sám zakladatel a výkonný ředitel společnosti Pete Lau. Připomeňme si, že OnePlus X nabízí 5“ AMOLED displej s rozlišením 1920 x 1080 pixelů (Full HD), čtyřjádrový procesor Qualcomm Snapdragon 801 nebo 3GB RAM. Nižší cena si ovšem vyžádala pár drobnějších kompromisů, chybí tedy čtečka otisků prstů nebo port USB Type-C. aktuální prodejní cena začíná na 6 590 Kč.




OnePlus X (na obrázku) vsází mimo jiné na elegantní design


OnePlus se tedy už bude zaměřovat na řadu svých vlajkových lodí, kam minulý týden přibyl model OnePlus 3, který se jako první z top modelů nebude prodávat přes nepopulární pozvánkový systém. Místo toho byla výroba zahájena o měsíc dříve, a proto se povedlo dosáhnout dostatečných skladových zásob ještě před samotým představením smartphonu. Pete Lau také prohlásil, že společnost chce nadále pokračovat ve zlepšování poprodejního servisu. Své telefony bude nadále nabízet výhradně online, zřízení značkového obchodu prý neplánuje.

Očekávat bychom neměli ani velké investice do propagace přes standardní reklamní kanály, výjimkou mohou být jen speciality typu představení ve virtuální realitě. I přesto se prý společnosti daří, a to nejen na domácím čínském trhu, ale také v USA, Evropě či Indii. OnePlus chce také spojit obě své ROM, které v současné době nabízí – na jedné straně Hydrogen OS, tedy značně upravený Android pro čínský trh, naproti tomu Oxygen OS, téměř čistý Android určený pro zbytek světa. Vyřešení otázky dvou operačních systému by chtěla společnost dokončit v letošním roce.

Zdroj: Engadget.com
reklama