To silně pochybuju! Hlavně v Polsku se bude dobíjet převážně z uhelných elektráren, neb plánují prodoužit těžbu hnědého uhlí o 40 let!!!
To je stejnej fór (ta bezemisnost elektromobilů) jak když prej ve Švajcu plní limo a Colu CO2 získaným ze vzduchu, aby ulehčili klimatu :-))... Jo to je "rozumné" :-)) Stačí pak však někde jinde otevřít limču a po napití si i řádně brknout a věškeré CO2 je rázem zpět ;-) A kolik CO2 vyprodukuje samotné chytání CO2!? :-/ Ale hlavně že je na to dotace... :-(
A řekl někdo těm mladým nedostudovaným..., že CO2 není uhlík, ale kysličík uhličitý!? Dříve se měřilo u emisí aut CO a to v % objemu výfuk. plynů, najdenou se měří CO2???... a to dokonce absolutně - v mg/km :-()... Jasně že větší a pak i nutně výkonější auto, natož nákladní, má "horší" emise ;-)
A ví ta omladina vůbec, že CO2 lidi vydechjou a že jej potřebují např. i rotliny, stromy!?
Tak kupředu levá!... :-/
To je stejnej fór (ta bezemisnost elektromobilů) jak když prej ve Švajcu plní limo a Colu CO2 získaným ze vzduchu, aby ulehčili klimatu :-))... Jo to je "rozumné" :-)) Stačí pak však někde jinde otevřít limču a po napití si i řádně brknout a věškeré CO2 je rázem zpět ;-) A kolik CO2 vyprodukuje samotné chytání CO2!? :-/ Ale hlavně že je na to dotace... :-(
A řekl někdo těm mladým nedostudovaným..., že CO2 není uhlík, ale kysličík uhličitý!? Dříve se měřilo u emisí aut CO a to v % objemu výfuk. plynů, najdenou se měří CO2???... a to dokonce absolutně - v mg/km :-()... Jasně že větší a pak i nutně výkonější auto, natož nákladní, má "horší" emise ;-)
A ví ta omladina vůbec, že CO2 lidi vydechjou a že jej potřebují např. i rotliny, stromy!?
Tak kupředu levá!... :-/
Odpovědět0 2
A koukat na to bude většina taky na pididispleju mobilu, ne? :-)) ......................................
Odpovědět0 0
S tím bych odmítal jezdit, krom unkonfortu..., nejsu sebevrah!
Odpovědět0 0
2xhůře ??? Záleží na úhlu pohedu - 500m je polovina z 1km, tedy jen o polovinu hůře co se dojezdu za stejnou cenu týče ;-) (daň ze mzdy je cca 50%, ale v případě, že by jste danil sám, by jste dostával o 100% čistého více ;-) Záleží na tom, dívateli se na to shora nebo zespodu... Vše je relativní!)
Tedy hůře je na tom vodík, ale jen jediným(!) parametrem z mnoha! "Jen" výrobmí cenou. :-( Ropná paliva jsou na tom ještě hůře než ceny elektřiny a stejně se na ně jezdí dál nejvíce :-) Jak to??? V tom (jen v ceně) to asi nebude že ;-)
Alektřina je na tom hůře, mnohem hůře(!), zase v jiných parametrech :-( Skladování, rychlost "dotankování" (nabití), hmotnost a j. - např. tepelná ztráta spalováků je v zimě (chladno je ale, hlavně z rána, 3/4 roku :-/ ) k nezaplacení :-)
Ale bojí - elektrika i vodík nejsou zdrojem energie ale pouze palivem, spíše akumulátorem! Ropa se v přírodě najde a jen rafinuje ;-) Tedy ropa je zatím nejen palivem, ale i zdrojem!!! (energie) To je ten zásadní rozdíl, proč je na tom zatím elektrika hůře ;-), ba dle mě nejhůře! :-(
Tedy hůře je na tom vodík, ale jen jediným(!) parametrem z mnoha! "Jen" výrobmí cenou. :-( Ropná paliva jsou na tom ještě hůře než ceny elektřiny a stejně se na ně jezdí dál nejvíce :-) Jak to??? V tom (jen v ceně) to asi nebude že ;-)
Alektřina je na tom hůře, mnohem hůře(!), zase v jiných parametrech :-( Skladování, rychlost "dotankování" (nabití), hmotnost a j. - např. tepelná ztráta spalováků je v zimě (chladno je ale, hlavně z rána, 3/4 roku :-/ ) k nezaplacení :-)
Ale bojí - elektrika i vodík nejsou zdrojem energie ale pouze palivem, spíše akumulátorem! Ropa se v přírodě najde a jen rafinuje ;-) Tedy ropa je zatím nejen palivem, ale i zdrojem!!! (energie) To je ten zásadní rozdíl, proč je na tom zatím elektrika hůře ;-), ba dle mě nejhůře! :-(
Odpovědět0 1
:-)) ................ Jenže z moderních motorů nende skoro ani ta pára! ;-) Nic! :-) Tak proč proti nim neustále brojí??? :-( .......... Toto není snaha odstavit staré, mnohé docela kouřící, ale mnohé i starší ne, motory, ale i nejmodernější - skoro čisté!!!!!!!!!! :-/
Ani nemá cenu fotit výstup z výfuku moderních motorů, neb by jste nic nenafotili, nic! No tak alespoň máte tu páru v zimním období :-)) (ta mi jde i z huby! ;-) )
Ani nemá cenu fotit výstup z výfuku moderních motorů, neb by jste nic nenafotili, nic! No tak alespoň máte tu páru v zimním období :-)) (ta mi jde i z huby! ;-) )
Odpovědět1 0
"Faktem totiž je, že se vodík prozatím vyrábí značně neekologicky" A elektrika snad nee!?.................
Odpovědět0 0
https://www.auto.cz/bodovy-system-od-roku-2022-pozor-odbornici-vidi-chyby-134710
Takže takto: doposud bylo bez trestných bodů překročení rychlosti do +5kmh v obci a do +10kmh mimo obec.
Nově, dle tabulky i návrhu min. dopravy, bude i v obci tolerováno - bez trestných bodů, překročení do +10kmh!...
Tedy v obci mohu jezdit beztrestně nově ještě rychleji! Tedy 60kmh oproti původním 55kmh... Tomu říkám, soudruzi..., "zpřísnění" :-)) ..........
Tedy stále dokola, ála: navrhuji ci jsem odvolal a odvolávám co jsem navrhoval... Ty české pohádky jsou dokonalým obrazem počínání českých panovníků od nepaměti až do dnes :-/
Takže takto: doposud bylo bez trestných bodů překročení rychlosti do +5kmh v obci a do +10kmh mimo obec.
Nově, dle tabulky i návrhu min. dopravy, bude i v obci tolerováno - bez trestných bodů, překročení do +10kmh!...
Tedy v obci mohu jezdit beztrestně nově ještě rychleji! Tedy 60kmh oproti původním 55kmh... Tomu říkám, soudruzi..., "zpřísnění" :-)) ..........
Tedy stále dokola, ála: navrhuji ci jsem odvolal a odvolávám co jsem navrhoval... Ty české pohádky jsou dokonalým obrazem počínání českých panovníků od nepaměti až do dnes :-/
Odpovědět0 0
Neplatí toto "náhodou" mimo obec již nyní!? (a v obci je bezbodová tolerance +5km/h)
Já jen jestli se zase..."náhodou" ti samí levičáci, co to zavedli a furt to mění..., "nevloupávají do odemčených dveří"?
Ale volYči maj krátkou paměť :-(
Já jen jestli se zase..."náhodou" ti samí levičáci, co to zavedli a furt to mění..., "nevloupávají do odemčených dveří"?
Ale volYči maj krátkou paměť :-(
Odpovědět0 0
To se správněji píše - zapůjčí! "Trochu" rozdíl, ne? ;-) I tak jde o francouzský eko-socialismus :-( A´t to stojí co to stojí... Aneb všem seberem a jen někomu, vyvoleným..., "dáme" :-)) ..............................
Apropo elektromobil kouří, dokonce i když se nenabíjí! Musí se pro nej udržovat napětí v zásuvce a výkonová rezerva a jeli výroba ještě i z uhlí, tak kouří! :-/ Jen jinde ;-) Když mojím moderním skoronekouřícím dieselem moc nejezdím a stojí většinou v garáži, dokonce nekouří vůbec! :-) Dokonce i stojící koně ve stáji mají stále spotřebu (sena) a kouří, ehm, vlastně prdí... No dobrá - vypouští metan, či jak se to řekne odborněji :-))
Apropo elektromobil kouří, dokonce i když se nenabíjí! Musí se pro nej udržovat napětí v zásuvce a výkonová rezerva a jeli výroba ještě i z uhlí, tak kouří! :-/ Jen jinde ;-) Když mojím moderním skoronekouřícím dieselem moc nejezdím a stojí většinou v garáži, dokonce nekouří vůbec! :-) Dokonce i stojící koně ve stáji mají stále spotřebu (sena) a kouří, ehm, vlastně prdí... No dobrá - vypouští metan, či jak se to řekne odborněji :-))
Odpovědět1 0
Výroba paliva, namísto jeho nalezení??? To nemůže fungovat! Energii je třeba najít, těžit a né vkládat ztrátově a pak ztrátově zase uvolňovat...
Podobně nesmyslně argumentují mnozí zastánci vodíkového paliva - že šak vody je v moři dost a dost :-))
Jenže! - voda je defacto taky pomyslný popel! Vzniká, podobně jako CO2 spálením benzínu, spálením Vodíku. Tedy, že nejprve se energie musí do Vodiku (jeho výroby) vložit! Ztrátově! A pak uvolnit (hořením a převodem na pohyb klasiky) opět (tepelně)ztrátově!!!...
Takže Vodík, pominuli jeho další nectnosti, není ani tak zdrojem energie, jako ropa, dřevo, uhlí, jako spíše jen akumulátorem :-/ (který trpí samovybíjemím... - velmi malá molekula utíká z nádrže a trubkami třeba i z nerezi...)
Jen zelené ekošílenství... Prosazované často nedovzdělanýma děckama..., co o fyzice natož Vesmíru nevědí skoro nic! Co by přes to nedočkavě už rádi ovlivňovali eko-legislativu , ba měla již v nedospělosti politický vliv, aby mohla omezovat moje svobody i pro nesmyslný cíl :-(
(Jako by si 8-mi leté dítě vynucovalo právo řídit automobil... To by dopadlo... I proto jsou volby a kandidatůra možné až od dospělosti! Naštěstí :-) )
Pardon za politikum , opět, ale toto je politický téma, bohužel :-(
Podobně nesmyslně argumentují mnozí zastánci vodíkového paliva - že šak vody je v moři dost a dost :-))
Jenže! - voda je defacto taky pomyslný popel! Vzniká, podobně jako CO2 spálením benzínu, spálením Vodíku. Tedy, že nejprve se energie musí do Vodiku (jeho výroby) vložit! Ztrátově! A pak uvolnit (hořením a převodem na pohyb klasiky) opět (tepelně)ztrátově!!!...
Takže Vodík, pominuli jeho další nectnosti, není ani tak zdrojem energie, jako ropa, dřevo, uhlí, jako spíše jen akumulátorem :-/ (který trpí samovybíjemím... - velmi malá molekula utíká z nádrže a trubkami třeba i z nerezi...)
Jen zelené ekošílenství... Prosazované často nedovzdělanýma děckama..., co o fyzice natož Vesmíru nevědí skoro nic! Co by přes to nedočkavě už rádi ovlivňovali eko-legislativu , ba měla již v nedospělosti politický vliv, aby mohla omezovat moje svobody i pro nesmyslný cíl :-(
(Jako by si 8-mi leté dítě vynucovalo právo řídit automobil... To by dopadlo... I proto jsou volby a kandidatůra možné až od dospělosti! Naštěstí :-) )
Pardon za politikum , opět, ale toto je politický téma, bohužel :-(
Odpovědět0 0
2 míle přes :-)) Dobrej marketing... Já bych raději uváděl rezervovaněji: až! Až 400mil (drobné si nech...) Většinou ani s novými aku v běžném provozu normální jízdou nedocílíte slibovaných až :-/ Ale: více než - to zní lépe, že?... A cena bude: do ;-) Do ;-) 99.999,- USD No neberte to za tu cenu, masy :-))
Odpovědět0 0
Budiž. A kde máte CO2 při jen udržování napětí v síti a rezervy výkonu, i když nenabíjíme!? Apropo, moje auto (Mondeo) ujede na jedno "nabití" přes 700km ;-) A stálo mě do 100tis.kč. Kdy bude dostupné alespo%n jetý el.mobil s dojezdem alespoň 500km!? :-/
A vůbec, proč se pranýřují i auta s Euro 6+???... Vždyť z teho už nende nic jedovatýho! Ještě nedávno mě málem udusila Avia předemnou i v létě a najednou vadí i skoronic z vejfuku???
(mámli to i v zimě nastartovaný chvíli v garáži, vůbec mě nic nedusí, síra v palivu už taky není, tak ksakru proč tak tlačí na pilu???... Až se musí i s nejnovšími výrobky podvádět...)
Stejnak ropa dojde a než dojde, bude stále dražší a dražší a to bude akcelerovat, až bude i násobně dražší než slivovica :-)) a nezbude, než se "ropáka" zbavit... Nebo jezdit na slivovicu ;-) A zatížit přírodu výrobou nového auta.......... A elektráren a sítí a nabíječek a a a...
Na to není třeba zákazů a nařízení a pod. regulací... (opakuji se - již tak je přísnost pro výrobce přehnaná! Tak proč vymejšlej omezení pro stávající auta? Proč je nenechaj dožít???) Na to stačí čas (auta zreznou), trh a růst cen PHM s docházející ropou ;-)
A vůbec, proč se pranýřují i auta s Euro 6+???... Vždyť z teho už nende nic jedovatýho! Ještě nedávno mě málem udusila Avia předemnou i v létě a najednou vadí i skoronic z vejfuku???
(mámli to i v zimě nastartovaný chvíli v garáži, vůbec mě nic nedusí, síra v palivu už taky není, tak ksakru proč tak tlačí na pilu???... Až se musí i s nejnovšími výrobky podvádět...)
Stejnak ropa dojde a než dojde, bude stále dražší a dražší a to bude akcelerovat, až bude i násobně dražší než slivovica :-)) a nezbude, než se "ropáka" zbavit... Nebo jezdit na slivovicu ;-) A zatížit přírodu výrobou nového auta.......... A elektráren a sítí a nabíječek a a a...
Na to není třeba zákazů a nařízení a pod. regulací... (opakuji se - již tak je přísnost pro výrobce přehnaná! Tak proč vymejšlej omezení pro stávající auta? Proč je nenechaj dožít???) Na to stačí čas (auta zreznou), trh a růst cen PHM s docházející ropou ;-)
Odpovědět0 0
A aby ta moje skepse byla kompletní, tak dodávám ještě opomíjený důležitý aspekt:
Když přes tejden nejezdím, dokonce jezdíme na vejlety s mojou jen od jara do zimy a jen každý 2. weejkend, jinak furt makáme (aby mohlo být spousta lidí doma na 80% v karanténě se zdravýma děckama...) a nejen že jde z našeho moderního DIESEL-u již jen neškodný, ba pro rostliny potřebný(!) CO2 + trocha teho NOx..., stojí nám DIESEL většinou v garáži a tak nevyrábí, většinu času, emise žádný!!! Zero emision! :-)
Naproti tomu elektromobil kouří i když nabíjí, ale jen za rohem (v Prunéřově a pod., ale i JE má stále velké emise - nejen zhotovením takové megastavby... a výrobou strojů, ale i provozem a výměnou paliva - což rovná se další těžba a další emise! :-/
Ba co víc - elektromobil kouří i když nenabíjí!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jak je to možné? No to proto, že pro majitele el. mobilu se musí stále udržovat v pohotovosti napětí v zásuvce a rezerva výkonu! Výroba se nespustí až elektromobil zapnete do nabíječky... To by šluslo..., hlavně odpoledne po práci, kdy by to na sídlištích velkých aglomerací šicí odpoledne zapli :-)) Musí se tedy stále udržovat výkon s rezervou! :-(
Já bych byl tedy dosti ztrátovým zákazníkem s mojím malým a nahodilým nájezdem, ale nasmlouvat bych musel nějký minimální doběr (v A) a max odebíratelný výkon (ve W) a stále by to pro mě museli rezervovat...
Toto ubere další efetktivitu elektormobilů a ohrozí masové nasazení! Jasně, dnes se těch pár nadšenců ztratí v celkovým výkonu, ale! Masové nasazení může odhalit velkou neefektivitu a co pak!?
Prodrží to el. energii i domácnostem bez auta? Podobně jako již FVE!?....... I když budu setrnej a neodeberu za měsíc ani 1kWh, stále to pětikilo zaplatím komusi paušálně :-(........
A to mě šve! Nemíním někomu dotovat vození si zadku jen na vejlety a sám budu platit plno ekodaní a s mojou se už nikam ani nedostanem pak jako důchodci... :-( Tak "dík" :-/
Když přes tejden nejezdím, dokonce jezdíme na vejlety s mojou jen od jara do zimy a jen každý 2. weejkend, jinak furt makáme (aby mohlo být spousta lidí doma na 80% v karanténě se zdravýma děckama...) a nejen že jde z našeho moderního DIESEL-u již jen neškodný, ba pro rostliny potřebný(!) CO2 + trocha teho NOx..., stojí nám DIESEL většinou v garáži a tak nevyrábí, většinu času, emise žádný!!! Zero emision! :-)
Naproti tomu elektromobil kouří i když nabíjí, ale jen za rohem (v Prunéřově a pod., ale i JE má stále velké emise - nejen zhotovením takové megastavby... a výrobou strojů, ale i provozem a výměnou paliva - což rovná se další těžba a další emise! :-/
Ba co víc - elektromobil kouří i když nenabíjí!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jak je to možné? No to proto, že pro majitele el. mobilu se musí stále udržovat v pohotovosti napětí v zásuvce a rezerva výkonu! Výroba se nespustí až elektromobil zapnete do nabíječky... To by šluslo..., hlavně odpoledne po práci, kdy by to na sídlištích velkých aglomerací šicí odpoledne zapli :-)) Musí se tedy stále udržovat výkon s rezervou! :-(
Já bych byl tedy dosti ztrátovým zákazníkem s mojím malým a nahodilým nájezdem, ale nasmlouvat bych musel nějký minimální doběr (v A) a max odebíratelný výkon (ve W) a stále by to pro mě museli rezervovat...
Toto ubere další efetktivitu elektormobilů a ohrozí masové nasazení! Jasně, dnes se těch pár nadšenců ztratí v celkovým výkonu, ale! Masové nasazení může odhalit velkou neefektivitu a co pak!?
Prodrží to el. energii i domácnostem bez auta? Podobně jako již FVE!?....... I když budu setrnej a neodeberu za měsíc ani 1kWh, stále to pětikilo zaplatím komusi paušálně :-(........
A to mě šve! Nemíním někomu dotovat vození si zadku jen na vejlety a sám budu platit plno ekodaní a s mojou se už nikam ani nedostanem pak jako důchodci... :-( Tak "dík" :-/
Odpovědět0 0
Samozřejmě mi naskočil +1km až dole pod kopcem vzhledem k aktuálnímu dojezdu :-(, ne k počátečnímu - než jsem vyšplham na kopec ;-) Tedy jizdou z kopce stagnovalo číslo dojezdu logicky, ale moc nepřibejvalo tedy vlastně +1km... :-))
No prostě jízdou z kopce stagnuje i spotřeba tekutého PHM, ale +1km dole pod kopcem, to je prd rekuperace...
Jednoduše jsem chtěl říct, aby si někdo nemyslle, že po 10km jízdě z kopce se mu navýší dojezd o +10km... Ani o 9 ani o 5 ale jen o 1-2............ Tedy z kopce sice šetřím, stejně jako u PHM, ale moc nenabiju :-(
Je to jasný nyní? Jen bráním zbytečným planým nadějím a demagogii!
Jó setrvačník, ten by jízdu z kopce zachytil a uvolnil na 80-90%! Narostl by mi po 10km jízdy a brždění do něj dojezd minimálně o 8km a to do stejného kopce! :-) Po rovině třeba i o 15-20km!!! Ale kratičké dobíjení baterek s chabou chemickou reakcí............, to je naprd :-(
No prostě jízdou z kopce stagnuje i spotřeba tekutého PHM, ale +1km dole pod kopcem, to je prd rekuperace...
Jednoduše jsem chtěl říct, aby si někdo nemyslle, že po 10km jízdě z kopce se mu navýší dojezd o +10km... Ani o 9 ani o 5 ale jen o 1-2............ Tedy z kopce sice šetřím, stejně jako u PHM, ale moc nenabiju :-(
Je to jasný nyní? Jen bráním zbytečným planým nadějím a demagogii!
Jó setrvačník, ten by jízdu z kopce zachytil a uvolnil na 80-90%! Narostl by mi po 10km jízdy a brždění do něj dojezd minimálně o 8km a to do stejného kopce! :-) Po rovině třeba i o 15-20km!!! Ale kratičké dobíjení baterek s chabou chemickou reakcí............, to je naprd :-(
Odpovědět0 0
Rekuperaci jsem si vyzkoušel v praxi osobně! Je to cca takto:
Kdyby se cestou z kopce roztočil mechanický setrvačník, uložil by jste bržděním do něj až 90% energie (ztráta je ve tření samozřejmě jak v liožiscích tak bržděním do něj - podobně jako se hřejí kotouče brzd, hrál by se třecí válec převodovky - do rychla, aby roztočil setrvačník na velké otáčky, jako hračka - setrvačníkové autíčko),
Tato uložená energie by Vás vytáhla zpět téměř na stejný kopec, ze kterého jste brzdil Méně ještě o tření pneu...
Podobně jako se odrazí míč do ne zcela stejné výšky ze které spadne, ale! (ztráta je v tření o vzduch i mezi molekulami pružné guly při deformaci)
Dobíjení baterie - bržděním do generátoru (ve který se na chvíli promění elektromotor), je jen chabá chemicná reakce v akumulátoru z velkou ztrátou - vložíteli 1KWh, vyberete pak, opět se ztrátou, sotva 20% vložené energie.......
Zkoušel jsem brzdit jen plynem - tedy rekuperovat z prudkého dlouhého táhlého kompce cca 5-km, který mi při vyjetí ubral dojez o víc jak 10km!, ale rekuperace mi přidala jen sotva 1km :-(
Nebo jinak - rekuperuji-li 10min, pojedete o 1-2min déle. :-(
Takže rekuperace je jen malá náplast na bolísku elektromobilů :-/
O rekuperaci ani nemá cenu mluvit... Leda o té mechanické. Nepraktické! (setrvačné síly by vás rohodily a nešlo by zatočit!...) Tuším někde zušeli setrvačníkové autobusy...
Kdyby se cestou z kopce roztočil mechanický setrvačník, uložil by jste bržděním do něj až 90% energie (ztráta je ve tření samozřejmě jak v liožiscích tak bržděním do něj - podobně jako se hřejí kotouče brzd, hrál by se třecí válec převodovky - do rychla, aby roztočil setrvačník na velké otáčky, jako hračka - setrvačníkové autíčko),
Tato uložená energie by Vás vytáhla zpět téměř na stejný kopec, ze kterého jste brzdil Méně ještě o tření pneu...
Podobně jako se odrazí míč do ne zcela stejné výšky ze které spadne, ale! (ztráta je v tření o vzduch i mezi molekulami pružné guly při deformaci)
Dobíjení baterie - bržděním do generátoru (ve který se na chvíli promění elektromotor), je jen chabá chemicná reakce v akumulátoru z velkou ztrátou - vložíteli 1KWh, vyberete pak, opět se ztrátou, sotva 20% vložené energie.......
Zkoušel jsem brzdit jen plynem - tedy rekuperovat z prudkého dlouhého táhlého kompce cca 5-km, který mi při vyjetí ubral dojez o víc jak 10km!, ale rekuperace mi přidala jen sotva 1km :-(
Nebo jinak - rekuperuji-li 10min, pojedete o 1-2min déle. :-(
Takže rekuperace je jen malá náplast na bolísku elektromobilů :-/
O rekuperaci ani nemá cenu mluvit... Leda o té mechanické. Nepraktické! (setrvačné síly by vás rohodily a nešlo by zatočit!...) Tuším někde zušeli setrvačníkové autobusy...
Odpovědět0 0
Přesně tak! Bohužel :-( ...
Odpovědět0 0
Já primárně nekritizuji bohatsrví, sám nejsem chudý, ale, jak uvádíte, že jen několik pár lidí bude jezdit dotovaným el. autem a za dotovanou energii a zpravidla dotace zase budou čerpat ti, co jim to ani není zapotřebí ale většina jim to zaplatí větším zdaněním a to paušálním!... (kdyby alespoň % ze spotřebované kWh, nebo z 1l PHM, ale aniž bych odebral energi nebo vůbec používal něco, tak jinému na to přispívat???... Již nyní přispívám na ekologii - EVF, spotřební daně z PHM + příměsy biosložky a pod. ...) Tedy to přerozdělování socialistický v tom zkuste najít!
A udržet za každou cenu??? :-() ................... Vozový park by se obnovil sám!!!!! - po dojítí ropy ;-) Po dojetí motorů či zreznutí starších aut a již tak přísný zákony nutí výrobce k čistším - a kdo by nechtěl i úspornější!?, vozidlům :-)
Kdo chce ale příliš (rychle) něco zavádět, nemá nakonec nic! :-( Když chtěli levičácký diktátoři pro masy chleba zadarmo..., způsobili většinou dokonce hladomor!!!............... Ať to stojí co to stojím, třeba lidský životy!, že?............ To proto, že rozbili trh! Metivaci vyrábět a dopravovat a prodávat chleba za peníze! - jakožto tu motivaci, či ocenění těch co se snažili. Postihnout pilné...
I proto byl nedávno nedostatek roušek a respirátorů - nemocnice si je ani nesměly koupit za víc samy... A tak musely čekat na slíbeného "holuba" zadarmo..., jenže ten byl stále nedostupný - "na střeše"... Chápete?
(nikdo dnes nemá kamna na naftu ;-) A nemusíte to ani zákony zakazovat a pod :-)) Prostě trh! Ten je nejspravedlnější! Přitom to ale nevylučuje přísný eko-zákony. Ale vypiplat již i dieselový motory, že z nich jde jen nejedovatý(!) CO2 a pak je stejnak zabít zákony..., to je velká nezodpovědnost! Rozežranost! Nebo neznalost?)
A udržet za každou cenu??? :-() ................... Vozový park by se obnovil sám!!!!! - po dojítí ropy ;-) Po dojetí motorů či zreznutí starších aut a již tak přísný zákony nutí výrobce k čistším - a kdo by nechtěl i úspornější!?, vozidlům :-)
Kdo chce ale příliš (rychle) něco zavádět, nemá nakonec nic! :-( Když chtěli levičácký diktátoři pro masy chleba zadarmo..., způsobili většinou dokonce hladomor!!!............... Ať to stojí co to stojím, třeba lidský životy!, že?............ To proto, že rozbili trh! Metivaci vyrábět a dopravovat a prodávat chleba za peníze! - jakožto tu motivaci, či ocenění těch co se snažili. Postihnout pilné...
I proto byl nedávno nedostatek roušek a respirátorů - nemocnice si je ani nesměly koupit za víc samy... A tak musely čekat na slíbeného "holuba" zadarmo..., jenže ten byl stále nedostupný - "na střeše"... Chápete?
(nikdo dnes nemá kamna na naftu ;-) A nemusíte to ani zákony zakazovat a pod :-)) Prostě trh! Ten je nejspravedlnější! Přitom to ale nevylučuje přísný eko-zákony. Ale vypiplat již i dieselový motory, že z nich jde jen nejedovatý(!) CO2 a pak je stejnak zabít zákony..., to je velká nezodpovědnost! Rozežranost! Nebo neznalost?)
Odpovědět0 0
Spočítal vůbec někdo alespoň rámcově, jaký celkový průněrný výkon dobíječek bude třeba - aby stačila výroba i když nefouká a bude hnusně(!!!) a jak bude nutné posílit sítě!? Neb Německo vsází jen na vítr a Slunce... :-/
Protože průměrná okamžitá spotřeba PHM a z něj uvolněná energie všech automobilů zatím se spalovákem, bude mnoho a mnoho a mnoho GW!!!!!!!!!!!!!!!!!!! A tento výkon chtějí nahradit! elektrikou??? :-()...
A co kamiony! Budou vozit ještě další přívěs - na akumulátory?...
Bude taky povinná... dobíječka v každém podniku u každého skladu, kde kamiony čekají na nakládku, aby nečekaly ještě znovu u nabíječky? Kolik km ujede 40t náklaďák na jedno nabití natož v Alpách!?...
Jak bude dobíjen např v ČR natož v Rumunsku a pod. ;-)
V CR nejsme 20 let schopni ani opravit povrch jediné dálnice! ani silnic 1. tříd, nadož nižších, ale budeme zvládat vybudovat silovou síť pro rychlonabíječky - to je minimálně 100A x 380V = 38kw!/ 1 automobil! :-()
A taky potřebuje ČR zdroje, nemajíli elektromobily kouřit za rohem - v tepelných elektrárnách... Ale ani Dukovany to nevytrhnou ani dostavbou dalších bloků, neb již dnes umí stávající bloky vypařit na plný výkon tuším 6m3/1s vody, ale říčka Jihlava má v létě průtok třeba jen 4m3/1s :-( Řekl to někdo těm politikům, co o tom rozhodují!?...
Může tedy leda jen zvýšit krátkodobý výkon jen na vyrovnávání špiček odběru - jako akumulátor, což činí již dnes - přečerpáváním vody z mohelnické dolní nádrže do horní dukovanské. Nic víc. Průměrný přírůstek výkonu bude tedy 0!!!!!............ A bude to stát prej 300mld! Takže počítám spíše bilion!!!, že soudruzi... :-(
Zaplatí to celé domácnosti v cene elktriky a to i ty co nemaj auto a nikam necestují rozmařile :-( Již dnes doplácí každá paušál na obnovitelné zdroje (rozuměj i na Kasl-ovu FVE - kde má podíl a který o podpoře FVE hlasoval za KDU-ČSL pro-sebe... a co Kalousem musel napravovat po něm. Apropo i kvůli Kaslovi odešel Kalousek od Lidovců A další už jen ODS byla proti takovéto podpoře FVE) 500kč/měs aniž by debrala jedinou kWh :-(
Tak co, budu platit nově 1000,-kč/měs, brzy z důchodu (invalidní je jen 6.000,-kč!...) , aniž bych měl automobil, aby mohlo boháči v Teslách za 2mega jezdit na vejlety :-/
Protože průměrná okamžitá spotřeba PHM a z něj uvolněná energie všech automobilů zatím se spalovákem, bude mnoho a mnoho a mnoho GW!!!!!!!!!!!!!!!!!!! A tento výkon chtějí nahradit! elektrikou??? :-()...
A co kamiony! Budou vozit ještě další přívěs - na akumulátory?...
Bude taky povinná... dobíječka v každém podniku u každého skladu, kde kamiony čekají na nakládku, aby nečekaly ještě znovu u nabíječky? Kolik km ujede 40t náklaďák na jedno nabití natož v Alpách!?...
Jak bude dobíjen např v ČR natož v Rumunsku a pod. ;-)
V CR nejsme 20 let schopni ani opravit povrch jediné dálnice! ani silnic 1. tříd, nadož nižších, ale budeme zvládat vybudovat silovou síť pro rychlonabíječky - to je minimálně 100A x 380V = 38kw!/ 1 automobil! :-()
A taky potřebuje ČR zdroje, nemajíli elektromobily kouřit za rohem - v tepelných elektrárnách... Ale ani Dukovany to nevytrhnou ani dostavbou dalších bloků, neb již dnes umí stávající bloky vypařit na plný výkon tuším 6m3/1s vody, ale říčka Jihlava má v létě průtok třeba jen 4m3/1s :-( Řekl to někdo těm politikům, co o tom rozhodují!?...
Může tedy leda jen zvýšit krátkodobý výkon jen na vyrovnávání špiček odběru - jako akumulátor, což činí již dnes - přečerpáváním vody z mohelnické dolní nádrže do horní dukovanské. Nic víc. Průměrný přírůstek výkonu bude tedy 0!!!!!............ A bude to stát prej 300mld! Takže počítám spíše bilion!!!, že soudruzi... :-(
Zaplatí to celé domácnosti v cene elktriky a to i ty co nemaj auto a nikam necestují rozmařile :-( Již dnes doplácí každá paušál na obnovitelné zdroje (rozuměj i na Kasl-ovu FVE - kde má podíl a který o podpoře FVE hlasoval za KDU-ČSL pro-sebe... a co Kalousem musel napravovat po něm. Apropo i kvůli Kaslovi odešel Kalousek od Lidovců A další už jen ODS byla proti takovéto podpoře FVE) 500kč/měs aniž by debrala jedinou kWh :-(
Tak co, budu platit nově 1000,-kč/měs, brzy z důchodu (invalidní je jen 6.000,-kč!...) , aniž bych měl automobil, aby mohlo boháči v Teslách za 2mega jezdit na vejlety :-/
Odpovědět0 0