reklama
Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Aplikace
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky
Příslušenství
Tablety
Wearables
Ostatní
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Svět hardware  |  Digimanie
TV Freak  |  Svět audia

Obchod Google Play mění design. Podívejte se, jak vypadá nová verze

, , aktualita
Obchod Google Play mění design. Podívejte se, jak vypadá nová verze
Google Play Store prochází největším redesignem za poslední dobu, aby odpovídal zásadám Material Theme. Podle dostupných informací se nová verze aplikace v těchto dnech dostává k prvním uživatelům. 
Obchod Google Play mění design. Podívejte se, jak vypadá nová verze
Google postupně převléká své aplikace podle nejnovější módy, kterou sám nastolil. Jedná se o designovou filozofii Material Theme, která zahrnuje zaoblenější font Google Sans, bílé pozadí s většími mezerami a ploché ikony ve výrazných v´barvách. Výsledkem by mělo být nejen designové osvěžení, ale také lepší čitelnost a přehlednost uživatelského rozhraní. Redesignem v minulých měsících prošly třeba aplikace Kalendář, Keep nebo Fotky. Nyní si Google posvítil na jednu ze základních aplikací ve svém ekosystému, a to Obchod Play (Play Store). Tedy místo, kde můžeme stahovat a aktualizovat své aplikace, nakupovat hudbu, filmy, knihy či další virtuální obsah.
 
 
 
O redesignu ve stylu Material Theme se spekuluje už několik týdnů, ale nyní se nová verze 15.1.24 dostává k prvním uživatelům. Po redesignu už v horní části obrazovky nenajdeme dvě lišty, neboť jedna z nich se přesunula dolů. Umožňuje rychlé přepínání mezi aplikacemi, hrami, filmy a knihami. Pro lepší orientaci byly textové popisky doplněny o ikony. Při přepínání nadále dochází ke změně barevného motivu, i když vzhledem k bohatšímu použití bílé to není tak výrazné jako dříve. Možná jste si všimli, že v nabídce chybí kategorie hudba. Služba Hudba Play by totiž měla být v budoucnu nahrazena službou YouTube Music, která se před nedávnem dostala i do České republiky.
 
 
 
K výrazným změnám došlo také na profilech jednotlivých aplikací. Hlavní slovo dostaly screenshoty, hodnocení a další klíčové prvky, které pomáhají při rozhodnutí, zda si daný titul stáhnout či nikoliv. U nainstalovaných aplikací potom dostala větší slovo sekce s přehledem změn, které přinesla poslední verze. Zmizela také tradiční stavová lišta, která ukazovala průběh stahování a instalace. Nově totiž získala kruhový formát a zobrazuje se okolo ikony aplikace. Ovšem designových změn můžete najít více, stačí se podívat na dostupné screenshoty nebo si počkat, až se nová verze Obchodu Play zobrazí na vašem smartphonu či tabletu.
 
Google obvykle vydává aktualizace Obchodu Play ve vlnách, proto může trvat až týdny, než se nová verze dostane ke všem uživatelům. Občas pomůže vymazání mezipaměti této aplikace v nastavení telefonu, případně manuálně stáhnout a nainstalovat balíček APK. I v druhém případě se ovšem možná neobejdete bez vymazání mezipaměti a restartování svého smartphonu.