
Pro začátek je třeba podotknout, že se na nís chystají dva čipy, které se liší svou CPU částí. Jsou tedy pinově kompatibilní, což usnadní jejich nasazení, přičemž první je vybaven čtyřmi plus jedním 32bitovým jádrem ARM Cortex-A15 a druhý využívá jisté firemní "Super Core CPU" s kódovým označením Denver se 64bitovou architekturou, větší cache a vyšší pracovní frekvencí. Jedná se CPU založené na architektuře ARM v8. Obě verze ale mají stejné GPU s architekturou Kepler, které nabídne výkon 192 jader. Tegra K1 se 32bitovými CPU pak přijde ještě v této polovině roku, zatímco 64bitové Denver dorazí až v té druhé.

NVIDIA se pak pustila do srovnání Tegry K1 s konzolemi Xbox 360 a PS3, aby demonstrovala rozdíl ve hrubém výpočetním (SPECInt) i grafickém výkonu (GFLOPS) a rovněž srovnala spotřebu. Čísla vidíte sami a zajímavé je na nich především srovnání spotřeby, které ukazuje na velmi dobrou energetickou efektivitu.
Tim Sweeney, zakladatel firmy Epic Games a vývojář Unreal Engine, k tomu dodal, že můžeme v budoucnu očekávat smazání rozdílu mezi mobilními a konzolovými/PC hrami, co se týče vizuální stránky. K tomu se ale sluší dodat, že to je pouze jeden aspekt, v němž se tyto hry od sebe dnes liší a jsou zde věci, které nám malá dotyková obrazovka sama o sobě nahradit nedokáže ani sebelepší grafikou.

Tegra K1 se však má uplatnit také v automobilech, a to pro něco zcela jiného než hraní na zadním sedadle. Zahrnuje to systémy ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) poskytující řidiči pomoc při ovládání vozidla, ale také rovnou systémy pro zcela automatické řízení vozidla pomocí kamer a různých senzorů. Takové systémy budou moci nejen udržet auto na silnici, ale zároveň řídit s ohledem na ostatní vozy či účastníky provozu, chodce, sledovat dopravní značení a dávat pozor, zda z toho řidič neusnul. To samozřejmě vyžaduje, aby procesor paralelně zpracovával velké množství úloh a GPU je k tomu jako stvořené.
Zdroj: Hexus.net