Nový Range Rover Evoque dostane i tříválcový hybrid
23.11.2018, Milan Šurkala, aktualita
Range Rover po téměř devíti letech představil novou generaci velmi oblíbeného stylového SUV Evoque. Ta dostává velké množství mild-hybridních variant a brzy dostane také plug-in s tříválcovým motorem.
SUV Range Rover Evoque bylo obrovskou trefou do černého. Prodejní úspěch auta byl velkolepý, a tak není divu, že se automobilka u nové generace rozhodla příliš neměnit a auto především rozumně vylepšit tak, aby byl zachován jeho charakter. Zapracovalo se tak na komfortu a jemnosti jízdy, vůz je příjemnější do města, kde nabídne větší obratnost. Přeci jen jsou dnes SUV spíše auty do města a nikoli do terénu. Přesto se Evoque může pochlubit větší průchodností terénem, konkrétně brodivost byla zvýšena z 500 mm na 600 mm.
Ostatně i světlá výška 212 mm je nadprůměrná. Vůz má rozměry 4371 mm na délku, je 1996 mm široký (se sklopenými zrcátky) a má 1649 mm na výšku. Rozvor byl lehce prodloužen na 2681 mm, z čehož profitují cestující na zadních sedadlech, kteří mají o 20 mm více místa pro nohy. Zavazadlový prostor má dle metodiky objem až 591 litrů, po sklopení se dostanete až na 1383 litrů.
Vůz má mnoho zajímavých funkcí. Jednou z nich je "průhledná kapota". I když by to mohlo znít jako možnost vidět zvenku do motoru, jde o úplně něco jiného. Auto je schopno natáčet prostor pod vozem a ten ukazovat na displeji v interiéru tak, jako by měl vůz průhledný celý motorový prostor. Vidíte jen kola, což má umožnit přesnější parkování nebo navigaci v terénu, kdy je potřeba vidět, zda už nejste příliš blízko.
Zapojena je také umělá inteligence, která se učí řidičovy návyky a přizpůsobuje jim chování auta. Samozřejmostí je dnes podpora Apple CarPlay a Android Auto. Ve výbavě jsou pak 21" kola, Matrix LED světla, zapuštěné dveřní kliky nebo elektrické nastavení sedadel. Je zde i adaptivní tempomat, systém udržování v jízdním pruhu, automatické nouzové brzdění a další bezpečnostní technologie.
Nabídka různých motorizací je velmi bohatá, byť je v podstatě zajištěna jen dvěma motory a jejich různým naladěním nebo kombinací s elektromotorem. Základem dieselový motor s objemem 1999 cm3, max. výkonem 110 kW a točivým momentem 380 Nm. S manuální převodovkou má dosahovat spotřeby 5,4 l/100 km. Může mít i automat a pohon všech čtyř kol. Spotřeba pak vzroste na 5,7 l/100 km. Stejné motor je možné mít s automatem a pohonem 4×4 v mild-hybridní verzi, kdy motor spolupracuje s malým elektromotorem/generátorem. Ten zajišťuje regeneraci brzdné energie a mírnou výpomoc při akceleraci. Proto spotřeba klesla jen na 5,6 l/100 km.
Dieselový dvoulitr bude k dispozici i s výkonem 132 kW a točivým momentem 430 Nm, s pohonem 4×4 a automatem (spotřeba 5,8 l/100 km). V případě jeho mild-hybridní verze počítejte s jedním deci spotřeby dolů. Naftovým vrcholem bude dvoulitr s výkonem 177 kW a točivým momentem 500 Nm v mild-hybridní verzi a spotřebou 6,2 l/100 km.
Nabídka bude pokračovat benzinovými dvoulitry. Ten první nabídne 147 kW a 320 Nm. Zajímavé je, že u klasické verze je udávána spotřeba 7,4 l/100 km, zatímco u mild-hybridu 7,7 l/100 km. V obou případech jde o automat a pohon 4×4. K dispozici bude i v naladění na 184 kW a 365 Nm. I zde bude mít klasická verze jen 7,4 l/100 km, zatímco mild-hybrid údajně až 7,9 l/100 km.
Nejvýkonnější variantou bude mild-hybridní dvoulitr s 221 kW a 400 Nm. Spotřeba bude v tomto případě činit 8,1 l/100 km. Tento vůz se už rozjede na 242 km/h a na stovce je za 6,6 sekundy. Za rok se objeví i plug-in hybridní verze, která bude kombinovat elektromotor s tříválcovým motorem.
Zdroj: auto-motor-und-sport.de, landrover.com