www.svetmobilne.cz
>
>

Nový Range Rover Evoque dostane i tříválcový hybrid

Nový Range Rover Evoque dostane i tříválcový hybrid
, , aktualita
Range Rover po téměř devíti letech představil novou generaci velmi oblíbeného stylového SUV Evoque. Ta dostává velké množství mild-hybridních variant a brzy dostane také plug-in s tříválcovým motorem.
K oblíbeným
reklama
SUV Range Rover Evoque bylo obrovskou trefou do černého. Prodejní úspěch auta byl velkolepý, a tak není divu, že se automobilka u nové generace rozhodla příliš neměnit a auto především rozumně vylepšit tak, aby byl zachován jeho charakter. Zapracovalo se tak na komfortu a jemnosti jízdy, vůz je příjemnější do města, kde nabídne větší obratnost. Přeci jen jsou dnes SUV spíše auty do města a nikoli do terénu. Přesto se Evoque může pochlubit větší průchodností terénem, konkrétně brodivost byla zvýšena z 500 mm na 600 mm.
 
Range Rover Evoque
 
Ostatně i světlá výška 212 mm je nadprůměrná. Vůz má rozměry 4371 mm na délku, je 1996 mm široký (se sklopenými zrcátky) a má 1649 mm na výšku. Rozvor byl lehce prodloužen na 2681 mm, z čehož profitují cestující na zadních sedadlech, kteří mají o 20 mm více místa pro nohy. Zavazadlový prostor má dle metodiky objem až 591 litrů, po sklopení se dostanete až na 1383 litrů.
 
Range Rover Evoque
 
Vůz má mnoho zajímavých funkcí. Jednou z nich je "průhledná kapota". I když by to mohlo znít jako možnost vidět zvenku do motoru, jde o úplně něco jiného. Auto je schopno natáčet prostor pod vozem a ten ukazovat na displeji v interiéru tak, jako by měl vůz průhledný celý motorový prostor. Vidíte jen kola, což má umožnit přesnější parkování nebo navigaci v terénu, kdy je potřeba vidět, zda už nejste příliš blízko.
 
Range Rover Evoque
 
Zapojena je také umělá inteligence, která se učí řidičovy návyky a přizpůsobuje jim chování auta. Samozřejmostí je dnes podpora Apple CarPlay a Android Auto. Ve výbavě jsou pak 21" kola, Matrix LED světla, zapuštěné dveřní kliky nebo elektrické nastavení sedadel. Je zde i adaptivní tempomat, systém udržování v jízdním pruhu, automatické nouzové brzdění a další bezpečnostní technologie.
 
Range Rover Evoque
 
Nabídka různých motorizací je velmi bohatá, byť je v podstatě zajištěna jen dvěma motory a jejich různým naladěním nebo kombinací s elektromotorem. Základem dieselový motor s objemem 1999 cm3, max. výkonem 110 kW a točivým momentem 380 Nm. S manuální převodovkou má dosahovat spotřeby 5,4 l/100 km. Může mít i automat a pohon všech čtyř kol. Spotřeba pak vzroste na 5,7 l/100 km. Stejné motor je možné mít s automatem a pohonem 4×4 v mild-hybridní verzi, kdy motor spolupracuje s malým elektromotorem/generátorem. Ten zajišťuje regeneraci brzdné energie a mírnou výpomoc při akceleraci. Proto spotřeba klesla jen na 5,6 l/100 km.
 
Range Rover Evoque
 
Dieselový dvoulitr bude k dispozici i s výkonem 132 kW a točivým momentem 430 Nm, s pohonem 4×4 a automatem (spotřeba 5,8 l/100 km). V případě jeho mild-hybridní verze počítejte s jedním deci spotřeby dolů. Naftovým vrcholem bude dvoulitr s výkonem 177 kW a točivým momentem 500 Nm v mild-hybridní verzi a spotřebou 6,2 l/100 km.
 
Range Rover Evoque
 
Nabídka bude pokračovat benzinovými dvoulitry. Ten první nabídne 147 kW a 320 Nm. Zajímavé je, že u klasické verze je udávána spotřeba 7,4 l/100 km, zatímco u mild-hybridu 7,7 l/100 km. V obou případech jde o automat a pohon 4×4. K dispozici bude i v naladění na 184 kW a 365 Nm. I zde bude mít klasická verze jen 7,4 l/100 km, zatímco mild-hybrid údajně až 7,9 l/100 km.
 
Nejvýkonnější variantou bude mild-hybridní dvoulitr s 221 kW a 400 Nm. Spotřeba bude v tomto případě činit 8,1 l/100 km. Tento vůz se už rozjede na 242 km/h a na stovce je za 6,6 sekundy. Za rok se objeví i plug-in hybridní verze, která bude kombinovat elektromotor s tříválcovým motorem.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Řada Oppo Reno zná svou cenu a dostupnost v Evropě Řada Oppo Reno zná svou cenu a dostupnost v Evropě
Oppo podruhé představilo své smartphony z řady Reno, které zahrnují i modely s periskopickým zoomem nebo podporou 5G sítí. Dostanou se na vybrané evropské trhy, a to už příští měsíc. Na nízké ceny ovšem nespoléhejte.
Včera, aktualita, Jáchym Šlik
Další Tesla lehla popelem, vzala s sebou ještě tři auta Další Tesla lehla popelem, vzala s sebou ještě tři auta
Požáry elektromobilů jsou bedlivě sledovaným tématem. A pokud je to Tesla, tak ještě více. Poslední požár Modelu S se stal v Číně v Šanghaji, kde s sebou hořící auto vzalo ještě další tři blízko stojící.
Včera, aktualita, Milan Šurkala7 komentářů
Lenovo Z6 Pro oficiálně: vlajková loď se čtyřmi foťáky na zádech Lenovo Z6 Pro oficiálně: vlajková loď se čtyřmi foťáky na zádech
Lenovo dnes představilo novou vlajkovou loď Z6 Pro, která je určena pro čínský trh. Jedná se o model, který nijak neztrácí na konkurenci. Do vínku dostal procesor Snapdragon 855, displej Super AMOLED s tenkými rámečky nebo velký počet fotoaparátů.
23.4.2019, aktualita, Jáchym Šlik
Elon Musk tvrdí, že kdo používá lidar, míří do záhuby Elon Musk tvrdí, že kdo používá lidar, míří do záhuby
Na Autonomy Day, kde automobilka Tesla hovořila o svých autonomních technologiích, se Elon Musk vyjádřil nelichotivě i na adresu lidaru. Podle něj je tento senzor pro autonomní auta cestou k záhubě.
23.4.2019, aktualita, Milan Šurkala
Start prodeje telefonu Galaxy Fold se odsouvá kvůli problémům Start prodeje telefonu Galaxy Fold se odsouvá kvůli problémům
Samsung musel odsunout prodej dlouho očekávaného ohebného smartphonu Galaxy Fold. Někteří recenzenti se totiž setkali s problémy, které se nejčastěji týkají hlavního displeje. Před uvedením na trh tedy bude muset výrobce ještě vychytat mouchy.
22.4.2019, aktualita, Jáchym Šlik