6.3.2020, Milan Šurkala, aktualita

Fiat přichází se třetí generací malého vozu Fiat 500. Nová generace nicméně rozhodně nebude lidovým vozítkem. Bude totiž k dispozici výhradně jako elektromobil se slušným 320km městským dojezdem.

reklama
heh, uvidíme ako sa ujme | od: Pali P. (32)  6.3.202017:26
Ten dojazd je podľa akej metodiky?... Skutočný bude aj tak určite nižší.
A tá cena ­- bez dotácií predaje nebudú lámať rekordy. Fiat, ako väčšina automobiliek predávajúcich v EU, je tlačený do kúta. A naviac jeho predaje ani teraz nie sú tam, kde by mali byť. Toto vozidlo dieru do sveta neurobí. Aspoň že nanagement necháva vo výrobe aj predchádzajúcu verziu so spaľovacím motorom. Inak by to bola pri Fiat samovražda.
Ešte tu bude v najbližších rokoch veselo. Mohutné investície do elektropohonu, nedostatok batérií, nezáujem o el. vozidlá za plnú cenu, pokuty za nesplnené emisné limity ­(všetky významné automobilky ich už asi očakávajú­), kostlivci v podobe škandálov z minulosti, pomaličky blížiaca sa ďalšia vlna útokov čínskych automobiliek na trh Európy.
VW Group, PSA, FCA, Renault ­- nezávidím vám.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: heh, uvidíme ako sa ujme | od: Milan Šurkala (262)  6.3.202021:22
Dojezd je dle WLTP. Takže v praxi se dá normálně očekávat tak 250­-280 km, v zimě spíše kolem 180­-200 km.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: heh, uvidíme ako sa ujme | od: Pali P. (32)  7.3.202015:30
Odhad 200 km v zime. Ďakujem za info.
Ja sa len obávam, že ak by niekto takéto vozidlo prevádzkoval len občas, dajme tomu 1x týždenne, tak v januári by napríklad v sobotu nabil, auto by týždeň stálo bez jazdenia a nabíjania, tak o týždeň zase v sobotu by pri mínusových teplotách stav nabitia tiež razantne poklesol. Týždeň v noci ­-15 °C, litium batéria v tom mraze, to nemôže dobre dopadnúť.
Ďalšia moja otázka sa týka toho, že ak by niekto vozidlo počas jeho používania využíval na nabíjanie len rýchlonabíjačky a pomalé nabíjanie vôbec. Má to nejaký vplyv na životnosť batérie?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: heh, uvidíme ako sa ujme | od: Milan Šurkala (262)  7.3.202017:14
Ano, pokud to bude stát týden v mrazu, tak kapacita určitě poklesne. Otázkou je o kolik. Rychlonabíječky se na výdrži baterie pochopitelně projevují, ale opět je otázkou o kolik. Vývoj probíhá, výrobci nadále zkoušejí jiné strategie nabíjení, jinou chemii baterií a např. pokud jde o Teslu, tam jsou lidé, kteří nabíjí jen na Superchargerech a ty baterie přesto drží stovky tisíc km ­(u Tesloopu je měnili co 300 tisíc km, nedávno tu byl nějaký Němec a ten je měnil po 450 tisíc km­). Zde ale kriticky záleží na stylu chlazení baterky, managementu nabíjení a podobně. Např. u Leafu se vzduchovým chlazením baterky je ta výdrž nesrovnatelná s pokročilými EV a umírá to mnohem dříve.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste vpravo nahoře. Pokud nemáte profil, zaregistrujte se.
Uživatelský profil Vám umožní u nás využívat několik zajímavých funkcí.