www.svetmobilne.cz
>
>
>

Nové SUV Ford Kuga přichází se třemi hybridními verzemi

Nové SUV Ford Kuga přichází se třemi hybridními verzemi
, , aktualita
Ford představil novou generaci SUV Kuga, které přináší větší vnitřní prostor a inovované pohoné jednotky. Zejména jde o výraznější elektrifikaci, kdy budou v nabídce hned tři různé verze s hybridním pohonem.
K oblíbeným
reklama
Automobilka Ford je nespokojena s prodeji svých SUV a doufá, že to zlepší nová Kuga. Zatímco v Evropě mají ostatní v průměru každé třetí prodané auto z kategorie SUV, u Fordu je to jen každé páté. I přesto je stávající Kuga hodně populární, je to totiž třetím nejprodávanějším Fordem v Evropě po Fiestě a Focusu se 153800 kusy za rok 2018. Nový vůz chce bodovat větším vnitřním prostorem, designem i bohatou výbavou.
 
Ford Kuga
 
klikněte pro zvětšení
 
Ta tak např. zahrnuje připojení k internetu pomocí FordPass Connect, možnost bezdrátového nabíjení telefonů, infotainment systém Ford SYNC 3 s 8" dotykovou obrazovkou, nechybí ani možnost audia Bang&Olufsen (575W, 10 reproduktorů) a 12,3" digitální přístrojový štít. Pochopitelně nechybí ani technologie pro částečně autonomní řízení, jako jsou Stop&Go udržování vozu v jízdním pruhu. Nechybí ani parkovací asistent (zajede do mezery, která délku auta přesahuje o 92 cm), rozpoznávání dopravních značek, kamery vepředu i vzadu a heads-up displej. Některé modely mohou mít i aktivní potlačování hluku.
 
Kuga Titanium bude mít denní LED světla, sportovní prvky, jako jsou přední sopiler a zadní difuzor, 17" kola s možnost dokoupit verze až s průměrem 19 palců. Kuga Vignale přidá hliníkové prvky (např. střešní ližiny), jiný tvar nárazníků, 18" kola s možností příplatku za 19" nebo dokonce 20" průměr. Interiér je včetně volantu v kůži. Kuga ST-Line hraje na sportovní notu, takže vedle spoileru, difuzoru nabídne i sprtovní nástavce prahů, 18" nebo 19" kola, dvě koncovky výfuku (tu má i VIgnale), hliníkové pedály, červené švy, jiný tvar volantu a další detaily.
 
Ford Kuga
 
klikněte pro zvětšení
 
Výrobce zapracoval i na aerodynamice a snížil hmotnost vozu až o 90 kg, což se příznivě projevuje na spotřebě paliva. Novinka je o 44 mm širší a o 89 mm delší, přičemž se rozvor prodloužil o 20 mm a o stejných 20 mm se ale snížila výška. Přesto je zde v interiéru na výšku o 13 mm více vepředu a o 35 mm vzadu. Zvětšila se také šířka interiéru a zavazadlový prostor o velmi slušných 67 litrů.
 
Pokud jde o motorizace, základem je zde benzínový tříválec 1.5 EcoBoost. Ten je nabízen ve dvou verzích s 88 kW (120 koní) a 110 kW (150 koní), přičemž slibuje spotřbu 6,5 l/100 km (149g CO2/km). Je vybaven možností deaktivace jednoho válce, takže v nízké zátěži pak jede jako litrový dvouválec. To je možné dosáhnout během 14 milisekund. Má variabilní časování ventilů a kombinaci přímého i nepřímého vstřiku benzínu.
 
Ford Kuga
 
klikněte pro zvětšení
 
V případě naftových motorů je základem 1.5 EcoBlue s 88 kW (120 koní), který dosahuje papírové spotřeby 4,8 l/100 km a 127 g CO2/km. Asi více nadšení vzbudí větší 2.0 EcoBlue s výkonem 140 kW (190 koní), jehož spotřeba je ale vyšší a činí 5,7 l/100 km (150 g CO2/km). Oba dva motory mají turbodmychadlo s rychlou odezvou a vysokotlaké vstřikování nafty. Silnější 140kW turbodiesel a slabší 88kW benzín jsou k dispozici i s novou 8stupňovou automatickou převodovkou.
 
Nyní se dostáváme k hybridním verzím. EcoBlue Hybrid kombinuje naftový dvoulitr s výkonem 110 kW (150 koní) a mild-hybridní technologii s integrovaným startérem/generátorem (BISG). Má 48V akumulátor a BISG dokáže i pomoci s pohonem auta. Spotřeba se takto snížila na 5,0 l/100 km (132 g/km).
 
Ford Kuga
 
klikněte pro zvětšení
 
Kuga Hybrid je klasickým hybridem, jenž má 2,5litrový benzínový motor s Atkinsovým cyklem, elektromotor a malý Li-Ion akumulátor. Samozřejmostí je i speciální převodovka, která dokáže kombinovat točivý moment ze spalovacího a elektrického motoru. K dispozici bude jen s předním pohonem od roku 2020 a slibuje spotřebu 5,6 l/100 km (130 g CO2/km).
 
Kuga Plug-In Hybrid je v podstatě podobným vozem rovněž s tímto 2,5litrový motorem, nicméně tentokrát už má mnohem větší 14,4kWh akumulátor, který lze nabíjet ze zásuvky (pomalým nabíjením se to zvládne za 4 hodiny). Na jedno nabití dokáže ujet až 50 km na elektřinu, takže pokud se vejdete do této vzdálenosti, můžete jezdit za nulovou spotřebu benzínu. Papírová spotřeba činí 1,2 l/100 km (29 g CO2/km) a praxe bude právě extrémně záviset na tom, zda budete pravidelně nabíjet a jak dlouhé trasy na toto nabití budete jezdit. Celkový výkon soustavy dosahuje 165 kW (225 koní).
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Huawei odkládá skládací smartphone Mate X Huawei odkládá skládací smartphone Mate X
Vypadá to, že po Samsungu odloží svůj skládací smartphone také společnost Huawei. Její Mate X měl přijít na trh už v těchto dnech, ale budeme si na něj muset ještě pár měsíců určitě počkat.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Autonomní elektrotrucky Volvo Vera bez kabiny míří na silnice Autonomní elektrotrucky Volvo Vera bez kabiny míří na silnice
Automobilka Volvo nedávno představila pozoruhodná autonomní nákladní vozidla Volvo Vera. Ty jsou nejen elektrická, ale především zaujmou tím, že jsou autonomní a dokonce ani nemají kabinu pro řidiče.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Alpine A110S přiostřuje, dostává 292 koní Alpine A110S přiostřuje, dostává 292 koní
Renault představil vylepšenou variantu svého sportovního kupé Alpine A110S. Dostává mnohem vyšší výkon 292 koní díky vyššímu plnícímu tlaku turbodmychadla. Má i upravený podvozek a nové designové prvky.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Tesla zvažuje užití olověných baterií v Superchargerech Tesla zvažuje užití olověných baterií v Superchargerech
Rychlonabíječky elektromobilů potřebují efektivně skladovat energii, kterou se pak nabíjí automobily. Tesla zvažuje, že pro vykrývání špiček a nabíjení mimo špičku začne využívat moderní olověné akumulátory, což by mělo vše zlevnit.
14.6.2019, aktualita, Milan Šurkala
Honda e odhaluje další detaily, nebude mít zrcátka Honda e odhaluje další detaily, nebude mít zrcátka
O nový elektromobil Honda e vyjádřilo zájem už více než 30 tisíc lidí a automobilka nyní zveřejnila další technické detaily vozu. Místo zrcátek bude mít kamery, podporovat bude i rychlé dobíjení a na 80 % bude za 30 minut.
14.6.2019, aktualita, Milan Šurkala3 komentáře