reklama
Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Aplikace
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky
Příslušenství
Tablety
Wearables
Ostatní
O nás  |  Napište nám
Google News  |   Facebook  |  Twitter
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Nové BMW 3 sportovnější, ale i s více prvky autonomie

, , aktualita
Společnost BMW představila již sedmou generaci sportovního sedan řady 3. Novinka nabídne opět sportovnější jízdu, má ale také více asistentů pro částečně autonomní řízení. Je také o 55 kilogramů lehčí než předchůdce.
Právě byla představena již sedmá generace velmi oblíbeného sportovního sedanu BMW trojkové řady. Jak už je u nových vozů zvykem, došlo ke zvětšení rozměrů a novinka je proti předchozí generaci delší o 85 mm (4709 mm), širší o 16 mm (1827 mm) a narostla i na výšku o 1 mm (1442 mm). Výrobce prodloužil rozvor o 41 mm na výsledných 2851 mm a také rozšířil rozchod kol o 43 mm vepředu a 21 mm vzadu. To vše by mělo přispět k ještě lepším jízdním vlastnostem.
 
BMW řady 3
 
klikněte pro zvětšení
 
Vůz je vybaven LED světlomety, lze si ale připlatit i za lepší variantu LED světel a dokonce i světla laserová (ta dosvítí až do vzdálenosti 530 metrů). K dispozici budou čtyři výbavové stupně Avantgarde, Sport Line, Luxury Line a M Sport. Každá z nich má specifický tvar předního a zadního nárazníku, kola pak mohou mít průměr 16 palců u 320i, 318d a 320d. Další verze mají 17" kola a za příplatek lze mít i průměr 18" nebo 19". Zatímco Sport Line využívá hodně černých prvků, Luxury Line si zase více hraje s chromem. To se týká např. masky chladiče, ale i jiných míst.
 
BMW řady 3
 
klikněte pro zvětšení
 
M Sport má nicméně i jinak naladěný podvozek, větší nasávací otvory i výraznější nástavce prahů. Stejně jako u Sport Line, i zde je maska chladiče nebo lišty oken v černé barvě. Vůz má i speciální čalounění sedadel a hliníkové obložení interiéru. Liší se také modrými třmeny brzd a může mít u 330i a330d také M sportovní diferenciál.
 
BMW řady 3
 
klikněte pro zvětšení
 
Nové BMW řady 3 může využívat šestistupňový manuál (pro 318d a 320d) nebo osmistupňový automat Steptronic. U té bylo zvýšeno rozpětí převodů ze 7,8 na 8,2 (nebo dokonce až 8,6 u 330d), změny převodů jsou rychlejší a dokonce je tu i Launch Control. Řadit lze i manuálně páčkami pod volantem. Převodovka dokonce dokáže spolupracovat s navigací i předními kamerami a nemění převody, pokud dle mapy zjistí, že by musela brzy řadit zpět.
 
BMW řady 3
 
klikněte pro zvětšení
 
Většina verzí má pohon zadních kol, k dispozici však bude i model 320d xDrive s pohonem na všechna čtyři kola. I přesto bude systém při potřebě pohonu všech kol upřednostňovat ta zadní (půjde na ně více točivého momentu), což jde ještě umocnit režimem Sport. V běžném provozu však budou poháněna dokonce jen zadní kola. 
 
BMW řady 3
 
klikněte pro zvětšení
 
BMW zvýšilo tuhost karoserie o 25 % (v některých místech až o 50 %) a podvozek M Sport má o 20 % tužší pružiny. Přední náprava má dvojitá spodní ramena, zadní je pak pětiprvková. Vozy využívají také progresivní tlumiče. Celkově se BMW podařilo ušetřit na hmotnosti novinky 55 kilogramů a koeficient aerodynamického odporu klesl např. u 320d z 0,26 na 0,23 (jiné verze mají 0,24 nebo 0,25). Objem zavazadlového prostoru je 480 litrů.
 
 
klikněte pro zvětšení
 
Zapracovalo se také na asistenčních systémech. Jsou zde kamery, radary i ultrazvukové senzory, takže je použit adaptivní tempoat s funkcí Stop&Go, který registruje chování dvou vozidel před vámi. Je zde systém varování před chodci a cyklisty s brzdnou funkcí, lze si dokoupit systém Driving Assistant pro udržování vozu v jízdním pruhu. Driving Assistant Professional přidává trifokální kameru od Mobileye a vylepšuje funkce předchozího systému, přidává např. detekci prstů na volantu.
 
BMW řady 3
 
klikněte pro zvětšení
 
Aby toho nebylo málo, je zde i digitální asistent s umělou inteligencí, který se spouští klasickým zvoláním "Hej, BMW". Když mu řeknete, že je vám zima, zapne topení, dokáže vám také nastavit navigaci domů, nebo umí dokonce i konverzovat. Je zde propojení s aplikacemi Microsoft Office 365 a Skype for Business.
 
Vůz má světlou výšku 136 milimetrů a nádrž na 59 litrů paliva, naftové verze 318d a 320d ale jen 40 litrů a větší 59litrová nádrž je na přání. Pokud jde o benzinové motorizace, jejich údaje najdete v přiložené tabulce níže. Údaje označené AT platí pro automatickou převodovku, MT pro manuální. Plugin hybrid 330e iPerformance a sportovní verze 340i xDrive M Performace se představí v létě 2019-
 

320i AT
330i AT
330e AT
340i xDrive AT
Objem motoru (počet válců)
1998 (4)
1998 (4)
-
-
Max. výkon (kW při ot/min)
135/5000-6500
190/5000-6500
-
275/-
Max. točivý moment (Nm při ot/min)
300/1350-4000
400/1550-4400
-
500/-
Max. rychlost (km/h)
238
250
-
-
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s)
7,2
5,8
6,0
4,4
Spotřeba (l/100 km)
5,7-6,0
5,8-6,1
1,7
7,5
 
BMW pochopitelně nezapomnělo ani na naftové motory. Oba dva dvoulitry (318d a 320d) jsou dvakrát přeplňované.
 

318d MT/AT 320d MT/AT 320d xDrive AT
330d AT
Objem motoru (počet válců)
1995 (4) 1995 (4) 1995 (4)
2993 (6)
Max. výkon (kW při ot/min)
110/4000 140/4000 140/4000
195/4000
Max. točivý moment (Nm při ot/min)
320/1500-3000 400/1750-2500 400/1750-2500
580/1600-3000
Max. rychlost (km/h)
240 (222 AT) 240 233
250
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s)
8,5 (8,4 AT) 7,1 (6,8 AT) 6,9
5,5
Spotřeba (l/100 km)
4,2-4,5 (4,1-4,4 AT) 4,4-4,7 (4,2-4,5) 4,5-4,8
4,8-5,2
 


reklama
reklama
reklama