Právě byla představena již sedmá generace velmi oblíbeného sportovního sedanu BMW trojkové řady. Jak už je u nových vozů zvykem, došlo ke zvětšení rozměrů a novinka je proti předchozí generaci delší o 85 mm (4709 mm), širší o 16 mm (1827 mm) a narostla i na výšku o 1 mm (1442 mm). Výrobce prodloužil rozvor o 41 mm na výsledných 2851 mm a také rozšířil rozchod kol o 43 mm vepředu a 21 mm vzadu. To vše by mělo přispět k ještě lepším jízdním vlastnostem.
klikněte pro zvětšení
Vůz je vybaven LED světlomety, lze si ale připlatit i za lepší variantu LED světel a dokonce i světla laserová (ta dosvítí až do vzdálenosti 530 metrů). K dispozici budou čtyři výbavové stupně Avantgarde, Sport Line, Luxury Line a M Sport. Každá z nich má specifický tvar předního a zadního nárazníku, kola pak mohou mít průměr 16 palců u 320i, 318d a 320d. Další verze mají 17" kola a za příplatek lze mít i průměr 18" nebo 19". Zatímco Sport Line využívá hodně černých prvků, Luxury Line si zase více hraje s chromem. To se týká např. masky chladiče, ale i jiných míst.
klikněte pro zvětšení
M Sport má nicméně i jinak naladěný podvozek, větší nasávací otvory i výraznější nástavce prahů. Stejně jako u Sport Line, i zde je maska chladiče nebo lišty oken v černé barvě. Vůz má i speciální čalounění sedadel a hliníkové obložení interiéru. Liší se také modrými třmeny brzd a může mít u 330i a330d také M sportovní diferenciál.
klikněte pro zvětšení
Nové BMW řady 3 může využívat šestistupňový manuál (pro 318d a 320d) nebo osmistupňový automat Steptronic. U té bylo zvýšeno rozpětí převodů ze 7,8 na 8,2 (nebo dokonce až 8,6 u 330d), změny převodů jsou rychlejší a dokonce je tu i Launch Control. Řadit lze i manuálně páčkami pod volantem. Převodovka dokonce dokáže spolupracovat s navigací i předními kamerami a nemění převody, pokud dle mapy zjistí, že by musela brzy řadit zpět.
klikněte pro zvětšení
Většina verzí má pohon zadních kol, k dispozici však bude i model 320d xDrive s pohonem na všechna čtyři kola. I přesto bude systém při potřebě pohonu všech kol upřednostňovat ta zadní (půjde na ně více točivého momentu), což jde ještě umocnit režimem Sport. V běžném provozu však budou poháněna dokonce jen zadní kola.
klikněte pro zvětšení
BMW zvýšilo tuhost karoserie o 25 % (v některých místech až o 50 %) a podvozek M Sport má o 20 % tužší pružiny. Přední náprava má dvojitá spodní ramena, zadní je pak pětiprvková. Vozy využívají také progresivní tlumiče. Celkově se BMW podařilo ušetřit na hmotnosti novinky 55 kilogramů a koeficient aerodynamického odporu klesl např. u 320d z 0,26 na 0,23 (jiné verze mají 0,24 nebo 0,25). Objem zavazadlového prostoru je 480 litrů.
klikněte pro zvětšení
Zapracovalo se také na asistenčních systémech. Jsou zde kamery, radary i ultrazvukové senzory, takže je použit adaptivní tempoat s funkcí Stop&Go, který registruje chování dvou vozidel před vámi. Je zde systém varování před chodci a cyklisty s brzdnou funkcí, lze si dokoupit systém Driving Assistant pro udržování vozu v jízdním pruhu. Driving Assistant Professional přidává trifokální kameru od Mobileye a vylepšuje funkce předchozího systému, přidává např. detekci prstů na volantu.
klikněte pro zvětšení
Aby toho nebylo málo, je zde i digitální asistent s umělou inteligencí, který se spouští klasickým zvoláním "Hej, BMW". Když mu řeknete, že je vám zima, zapne topení, dokáže vám také nastavit navigaci domů, nebo umí dokonce i konverzovat. Je zde propojení s aplikacemi Microsoft Office 365 a Skype for Business.
Vůz má světlou výšku 136 milimetrů a nádrž na 59 litrů paliva, naftové verze 318d a 320d ale jen 40 litrů a větší 59litrová nádrž je na přání. Pokud jde o benzinové motorizace, jejich údaje najdete v přiložené tabulce níže. Údaje označené AT platí pro automatickou převodovku, MT pro manuální. Plugin hybrid 330e iPerformance a sportovní verze 340i xDrive M Performace se představí v létě 2019-
320i AT |
330i AT |
330e AT |
340i xDrive AT |
|
Objem motoru (počet válců) |
1998 (4) |
1998 (4) |
- |
- |
Max. výkon (kW při ot/min) |
135/5000-6500 |
190/5000-6500 |
- |
275/- |
Max. točivý moment (Nm při ot/min) |
300/1350-4000 |
400/1550-4400 |
- |
500/- |
Max. rychlost (km/h) |
238 |
250 |
- |
- |
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s) |
7,2 |
5,8 |
6,0 |
4,4 |
Spotřeba (l/100 km) |
5,7-6,0 |
5,8-6,1 |
1,7 |
7,5 |
BMW pochopitelně nezapomnělo ani na naftové motory. Oba dva dvoulitry (318d a 320d) jsou dvakrát přeplňované.
318d MT/AT | 320d MT/AT | 320d xDrive AT |
330d AT |
|
Objem motoru (počet válců) |
1995 (4) | 1995 (4) | 1995 (4) |
2993 (6) |
Max. výkon (kW při ot/min) |
110/4000 | 140/4000 | 140/4000 |
195/4000 |
Max. točivý moment (Nm při ot/min) |
320/1500-3000 | 400/1750-2500 | 400/1750-2500 |
580/1600-3000 |
Max. rychlost (km/h) |
240 (222 AT) | 240 | 233 |
250 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s) |
8,5 (8,4 AT) | 7,1 (6,8 AT) | 6,9 |
5,5 |
Spotřeba (l/100 km) |
4,2-4,5 (4,1-4,4 AT) | 4,4-4,7 (4,2-4,5) | 4,5-4,8 |
4,8-5,2 |
Zdroj: bmwgroup.com