Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Nová Honda Jazz představena, bude jen v hybridu

23.10.2019, Milan Šurkala, aktualita
Malé městské vozítko Honda Jazz, které se proslavilo vynikajícím obestavěním vnitřního prostoru, přichází ve své čtvrté generaci. Tentokrát bude k dispozici už jen v ekologické verzi s hybridním pohonem.
Vozy Honda byly vždycky známé nejen sportovním zaměřením, ale také důrazem na nízkou spotřebu paliva a ostatně Honda byla spolu s Toyotou zakladatelem hybridů. Nedokázala to ale přetavit v obchodní úspěch a nyní to zkouší znovu, a to i s malým Jazzem 4. generace. Novinka totiž bude k dispozici jen v hybridní verzi a Honda jistě doufá, že bude mít podobný úspěch jako Toyota s hybridním Yarisem.
 
Honda Jazz
 
Zatím ale nevíme moc technických podrobností. Bude zde e:HEV hybridní technologie kombinující spalovací a elektrický motor a nová Honda Jazz bude patřit do nové řady elektrifikovaných modelů e:Technology.
 
Honda Jazz Crosstar
 
Zajímavostí bude i zvýšená oplastovaná varianta Crosstar, která bude využívat stejného pohonného systému. Bude ale mít jinou přední masku, která vypadá trochu stravitelněji než ta zaslepená na standardním modelu. Zatímco příď je méně hravá než u předchůdce (což je v této třídě na škodu), naopak záď je proti předchůdci mnohem elegantnější.
 
Honda Jazz interiér
 
Honda slibuje intuitivní infotaiment (což by bylo u japonského vozu docela nevídané) a Wi-Fi hotspot pro pasažéry. Samozřejmostí bude dotykové LCD, podpora Android Auto i Apple CarPlay.
 
Honda Jazz
 
Celý pohonný systém je chytře uložen tak, aby co nejméně limitoval prostor pro posádku, takže palivová nádrž je nadále pod předními sedadly, takže zůstala i slavná Magic Seats. Nepřekvapí přítomnost Honda Sensing s novou HD kamerkou. Je zde brzdový systém Collision Mitigation Brake System (CMBS) s detekcí chodců a cyklistů, nová kamera přináší i funkci adaptivního tempomatu ACC a systém udržování v jízdním pruhu. Do prodeje půjde v polovině roku 2020.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama